גסטריטיס כרוני – מהן אפשרויות הטיפול?



הקיבה שלנו, כמו איברים אחרים בגופנו, עלולה אף היא לסבול מדלקת, ובשפה הרפואית – גסטריטיס. דלקת זו פוגעת בשכבת רירית הקיבה וכאשר היא כרונית ונמשכת הרבה מעבר למספר ימים, הרי שנגרמת פגיעה קשה באיכות החיים אצל הסובלים ממנה ויש לטפל בכך ולא להשלים עם המצב.

depositephoto

ישנן שתי אפשרויות טיפול כנגד גסטריטיס כרוני – טיפולים תרופתיים קונבנציונאליים וטיפולי רפואה סינית – להלן פירוט של כל אחת מהן.

גסטריטיס כרוני – אפשרויות הטיפול הקונבנציונליות

התסמינים שיכולים להעיד על גסטריטיס הינם רבים ומגוונים, אך ניתן לומר כי התסמין המרכזי הוא כאבי בטן שמקרינים בעיקר לחלק העליון שלה (רום הבטן). תסמינים נוספים שיכולים להעיד על דלקת בקיבה הינם נפיחות בטנית, בחילות, הקאות, חום גובה ולעיתים אף צואה דמית. הרפואה המערבית יודעת לטפל היטב במיגור התסמינים הללו וזאת לאחר תהליך אבחון שכולל מספר אפשרויות, ביניהן בדיקת גסטרוסקופיה, ביצוע בדיקת תבחין נשיפה לגילוי החיידק הליקובקטר פילורי ובדיקות דם שונות שנועדו לעלות על מחלות אוטואימוניות שנמצא קשר בינן לבין התפתחות גסטריטיס כרוני.

בהתאם לאבחון, כך ננקטת הגישה הטיפולית המתאימה שיכולה לכלול שימוש בתרופות אנטיביוטיות ותרופות סותרות חומצה, כמו גם המלצות לשינוי אורחות החיים (הפסקת עישון, שינוי תזונתי, הימנעות מצריכת קפה מוגזמת, ממזון מעובד, שומני או מטוגן, כפי שיש לעשות גם במקרה של צרבת למשל, ועוד). חשוב מאוד לפנות לאבחון ולטיפול כאשר ישנו חשש לגסטריטיס כרוני מאחר שהוכח כי הדבר מעלה את הסיכון להופעת גידולים סרטניים בדופן הרירית. לכן, כאשר מטופל מאובחן עם גסטריטיס כרוני הוא ככל הנראה יוזמן לגסטרוסקופיה אחת לשנה.

אפשרויות הטיפול על פי הרפואה הסינית

הטיפול המערבי באמצעות תרופות אומנם מצליח לטפל היטב בהתקף גסטריטיס, אך הוא אינו פותר את הבעיה לצמיתות ולעיתים רבות אף גורם לתופעות לוואי אצל המטופל, שיאלץ ליטול תרופות נוספות לשם העלמתן. מסיבה זו רצוי להכיר גם אפשרות נוספת – טיפולי רפואה סינית. הרפואה הסינית טוענת שיש לראות את האדם כמכלול של פיזיולוגיה ונפש ובהתאם לכך לבצע טיפול שמטפל בשורש הבעיה ולא רק בתסמינים החיצוניים.

הרפואה הסינית משתמשת בטכניקות אבחון נוספות לצד אלו של הרפואה המערבית, בין היתר תוך כדי הסתכלות, מגע, הקשבה, בדיקה של הלשון, אבחון דופק וסקירת המצב הנפשי-רגשי של המטופל. בהתאם לכך ובשילוב הממצאים הרפואיים נתפר הטיפול המתאים ביותר, שיכול לכלול התאמת תזונה אישית, שימוש בצמחי מרפא ודיקור סיני.

טיפולי הרפואה הסינית כנגד גסטריטיס כרוני אינם מתנגשים כלל וכלל עם הטיפולים התרופתיים המערביים, כך שניתן לשלבם ללא חשש. למעשה, רופאים רבים מתחום הגסטרו אף ממליצים על כך למטופליהם. הטיפולים מתאימים לכל אדם (כולל תינוקות, קשישים ונשים בהיריון) ובכל מצב רפואי ואינם טומנים בחובם תופעות לוואי כלשהן, כשמחקרים רבים מוכיחים את יעילותם הרבה בהעלמת תסמיני הדלקת ופתירת הבעיה מהשורש. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה