בושם יכול לשמש לכמה מטרות בו זמנית. הוא משמש לריח טוב ונעים, הוא משאיר רושם טוב על הסביבה והוא גם מהווה אמירה אופנתית – בהתאם לבושם שאותו בוחרים לשים. ישנם בשמים יוקרתיים יותר או פחות, אך כל הבשמים לנשים ולגברים משמשים כסוג כלשהו של אמירה. אין פלא שחברות הבשמים המובילות הן בדרך כלל גם חברות אופנה. זאת מכיוון שהן מודעות לכך שבהליכה עם מותג בשמים כלשהו יש אמירה אופנתית, מעבר לשימוש הפונקציונלי של להריח טוב יותר.

freepik

בשמים משמשים גם כגורם השפעה על הסביבה. מחקרים חברתיים כבר הראו כי אדם שמריח טוב זוכה להערכה חברתית גבוהה יותר מאשר מישהו או מישהי עם ריח גוף טבעי. בשמים מומלצים לנשים הם דרך קלה יחסית לעורר תגובה אוהדת ולעשות רושם בכל סיטואציה שבה נמצאים.

איך לבחור בושם

כאשר נמצאים בחנות הקוסמטיקה או הפארם עולה הרבה פעמים השאלה – כיצד לבחור את הבושם הנכון. ריח הוא קודם כל עניין של טעם אישי. אך כדי להצליח ולבחור את הריח הנכון מכל מגוון הריחות הקיימים בשוק, יש לנקוט בצעדים הנכונים.

ישנן כמה שיטות מוכרות לבחירת בושם. הנפוצה שבהן היא התזה קלה של הבושם על פרק כף היד והרחה שלו לאחר כמה שניות. חשוב לתת לבושם להיספג מעט בעור, ורק אז להריח אותו. נשים רבות אף נוהגות להתיז את הבושם לתוך כף היד ולאחר מכן להספיג אותו עם טישו במשך כמה שניות. התוצאה המתקבלת תיתן מושג כיצד הבושם יריח לאחר כמה שעות על הגוף.

חשוב לבחור בבושם שהניחוח שלו לא יתפוגג מהר מדי. ישנן גם רמות שונות של אלכוהול בכל בושם, וחשוב לבחור בבושם שריכוז האלכוהול בתוכו מתאים למי ששמה אותו.

הטרנדים החמים בעולם הבשמים ב-2020

לכל בושם יש את הניחוח המובחן והבלעדי שלו, אך ניתן להצביע על מגמות בעולם הבשמים מדי שנה. מגמות אלו הופכות לטרנדים, בסופו של דבר, וסוחפות את כל מי שמחפשת בשמים מומלצים לנשים. כמו בכל נושא של אופנה, גם בנושא הבשמים יש השפעה של מגמות שונות של יחסי ציבור. בשמים שזוכים ליחסי ציבור טובים יותר בדרך כלל יצליחו להגיע ליותר נשים ויזכו לרמת מכירות טובה יותר.

בשנת 2020 אחד הטרנדים הבולטים הוא של פריחה ופירות. מדובר בניחוחות שמעניקים תחושה של פריחה של פרחים מסוימים שבהם נעשה שימוש בתמצית הבושם. טרנד נוסף שכדאי לשים אליו לב השנה הוא החזרה של הריח המתוק. ריח מתקתק נחשב לאטרקטיבי ביותר בעיניי רבים, ובחודשים הקרובים נוכל לראות התחזקות של הבשמים שמדיפים ריח מתוק, אך לא עז מדי.

לדוגמה, אחד הבשמים שכדאי לשים לב אליהם לב בתקופה הקרובה הוא ליברה, מבית איב סאן לורן. מדובר בבושם בעל מימד פרחוני עשיר שמבטא היטב את הטרנדים הנוכחיים בשוק. כך גם הבושם דלינה אקסקלוסיב מבית מארלי. מדובר בבושם שגם הוא בעל ניחוח פרחוני עם נגיעה מזרחית. הריחות הפרחוניים חזקים מאוד השנה, כאמור, והם עתידים להמשיך להיות פופולריים גם בשנת 2021.

כמה עולים בשמים מומלצים לנשים?

בשמים מומלצים לנשים הם לא דבר זול במיוחד. ההשקעה בבושם היא השקעה שבדרך כלל עולה בין 200 שקלים ל-450 שקלים. ישנם בשמים זולים יותר או יקרים יותר מהממוצע – אך זוהי סביבת המחירים של הבשמים הפופולריים יותר. כאשר קונים בושם חדש, כדאי לשים לב למבצעים שונים שעושות רשתות השיווק, הקוסמטיקה והפארם. לעתים ניתן למצוא בושם אהוב במחירים מפתיעים.

בכל מקרה, מכיוון שקניית בושם חדש משמשת לכמה מטרות, כדאי להשקיע בסוג זה של רכישה – וליהנות מריח טוב יותר ומהשפעה חברתית טובה יותר לאורך זמן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה