בעלי דירות - למה כדאי לכם לשכור חברה לאחזקת מבנים



בעלי דירות לא יודעים זאת אבל וועדי בתים בבניינים רבים, מנסים לחסוך עלויות תחזוקת הבניין. על ידי כך פוגעים בערך הבניין ובערך הדירות ולעיתים אף מסכנים את חיי הדיירים בבניין. זה קורה בתום לב, מתוך הרצון לחסוך בעלויות של כולם אבל במקרה הזה, חיסכון בטווח הקצר יעלה ביוקר בטווח הרחוק.

Pixabay

אחזקת מבנים הינו מונח כללי המכיל תחתיו את כל האלמנטים השונים בבניין מגורים, או כל בניין אחר, אשר מצריכים תחזוקה שוטפת. בין אלמנטים אלה נמצא מערכות חירום, שערים, מעליות, ועוד מערכות אחרות. כלל המערכות יחדיו חיונית על מנת לאפשר לבניין מגורים לתפקד כראוי.

חברה לאחזקת מבנים תפקידה לוודא תקינות מערכות אלה, לבצע בדיקות תקופתיות, לתקן ולהחליף במידת הצורך, כל זאת על ידי בעלי מקצוע אשר מוסמכים לכך על פי חוק.

הבעיה ברוב המקרים היא שוועדי הבתים מרגישים שתחזוקת בניין היא עניין לא מסובך. נשברה נורה? מחליפים. בעיה במעלית? מתקנים. אך לצערנו אחזקת מבנים היא עניין מורכב מאוד. מדובר במערכות רגישות שאדם רגיל, הנדימן ככל שיהיה. לא ידע איך לטפל בהם. משאבות מים וגנרטורים, מערכות פינוי עשן ועוד מערכות רבות. אשר מצריכות תפעול על בסיס חודשי, דו חודשי, חצי שנתי, וכד', על פי חוק.

אי עמידה בדרישות החוק מציבה את דיירי הבניין בסכנה.

מדינת ישראל היום נמצאת בתנופת בנייה. במרוצת השנים הבניינים גבוהים יותר ויותר והמורכבות גדלה. בניין בן 12 קומות לא מצריך מערכות כמו בניין בין 4 קומות. בעבר, טכנאי או איש מקצוע היה יכול לספק מבחינת אחזקה. אבל הוא כבר אינו יכול לעשות זאת יותר. לכל מערכת איש מקצוע אשר למד לבצע תיקונים וטיפולים באופן ספציפי למערכות מסוימות.  

מעל 6 קומות מגדלים הופכים מורכבים מאוד. ישנם חוקים רבים אשר מגדירים איך יש לטפל בכל מערכת בבניין והצורך באחזקת מבנים, אשר מכירה ויודעת את החוקים הללו, הינו עצום.

מערכות אשר מחויבות בבדיקה וטיפול שוטף על פי החוק:

חשמל

מערכות החשמל בבניינים הגבוהים מורכבות מאוד. אדם אשר אינו מוסמך לכך לא ידע מאיפה להתחיל. מדובר בכבלים ארוכים שעוברים בתעלות הבניין. מתחברות לגנרטורים ולארונות החשמל בכל הקומות. תפקידה של מערכת החשמל בבניין חשוב במיוחד וטיפול לקוי הינו מסוכן ולא אחראי.

מעליות

כולנו מכירים את המדבקה אשר נמצאת בכל מעלית ומציינת מתי היה הטיפול האחרון. מיותר לציין שמעלית שלא עברה טיפול במועד הנכון זו עבירה על החוק, והיא מסכנת חיים.

 

מערכות מים

לכל בניין מערוכת מים שמזרימות את המים לבתים ולשטחים המשותפים. בבניינים מעל 4 קומות ישנן מערכות נוספות כמו משאבת מים שתפקידה להזרים מים לקומה הגבוהה ולאפשר לכל דיירי הבניין. בקומות הגבוהות והנמוכות. ליהנות מזרימת מים חזקה בצורה זהה. משאבת מים היא מערכת מאוד מורכבת וטיפול על ידי אדם לא מוסמך עשוי להרוס אותה ולעלות לנו באלפי שקלים.

 

 

מאגר

מאגר מים הינו נושא אשר פעמים רבות מוזנח על ידי ועדי הבתים כיוון ואין מספיק אכיפה בנושא. מה שרבים לא יודעים זה שהמים שיוצאים מהברזים שלנו מגיעים ממאגר המים. מאגר שלא נוקה וחוטא כחוק פעם בחצי שנה, הינו מלא בבקטריות מסוגים שונים אשר לאורך זמן עשויים לפגוע בבריאותנו. חוץ מהשימוש היום יומי של המאגר יש לו משמעות גדולה מאוד בזמני חירום. הוא מספק את המים למערכת כיבוי האש במקרה שריפה. הוא גם יספק לנו את המים במקרה ואספקת המים מהעירייה תיפסק מסיבה זו או אחרת.

 

מערכות חירום

מערכות חירום בבניין שומרות על חיינו במקרים של שריפה, מלחמה, או כל מקרה חירום אחר אשר עולה בדעתכם. הן גם עוזרות לנו לנהל אורך חיים תקין במקרים של הפסקות חשמל.

תפקידן של מערכות אלה משמעותי וישנן הגדרות פרטניות בחוק כיצד יש לתפעל ולתחזק כל מערכת כזו. אי עמידה בדרישות אלה הינה עבירה על החוק, ומסכנת חיי אדם.

 

 

לסיכום, הרבה פעמים אנחנו מנסים לחסוך בעלויות המחייה השוטפות, ובצדק. אך ישנם מקרים מסוימים בהם הזול עשוי להפוך ליקר מנשוא.

הגישה הרווחת שאחזקת מבנים מבוצעת על ידי איש אחזקה עברה מן העולם. ככל שהעולם הופך מורכב יותר כך גם המערכות המרכיבות את בנייני המגורים שלנו. ובמידה ולא יתוחזקו בצורה הנכונה, אנחנו נשלם את המחיר

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה