בעיות חברתיות בגיל ההתבגרות שמשפיעות היום על צעירים



ההתקדמות הטכנולוגית פירושה, בין היתר שבני הנוער של היום מתמודדים עם בעיות שאף דור קודם לא ראה מעולם. בעוד שחלק מהנושאים אינם בדיוק חדשים, הרשתות החברתיות שינו את האופן שבו צעירים מתמודדים עם בעיות חברתיות בגיל ההתבגרות.

pixabay

לבני נוער רבים חסרים כישורים חיוניים של תקשורת בין אישית, כמו ההבנה איך לקלוט רמזים חברתיים. חלק ניכר מחוסר התפקוד הזה עשוי להיות קשור לשימוש יתר בטכנולוגיה.

השפעות השימוש התכוף במסכים על בעיות חברתיות בגיל ההתבגרות

הרשת החברתית והרגלי התקשורת של בני נוער, כמו גם האופן שבו הם צורכים מדיה אלקטרונית, משנים את האופן שבו הם מתקשרים, מתחברים, לומדים, ישנים, מתעמלים וכן הלאה.

האמת היא שרוב המתבגרים משתמשים יותר מתשע שעות מדי יום במכשירים האלקטרוניים שלהם. הנה כמה בעיות חברתיות בגיל ההתבגרות שבני נוער נאבקים איתן מדי יום.

דיכאון

מתבגרים רבים סובלים מהתקף דיכאון רציני אחד לפחות, וחלק מאנשי המקצוע המומחים מתחום מאמינים שהטכנולוגיה אחראית לעלייה בבעיות בריאות הנפש. שימוש תכוף במכשירים אלקטרוניים מונע מצעירים פעילויות אישיות עם בני גילם כמו ספורט, מה שמסייע בהדיפת דיכאון.

הם חווים גם מצבים חדשים כמו "פחד להחמיץ" או FOMO, מה שמוביל עוד יותר להתפתחות חמורה של בעיות חברתיות בגיל ההתבגרות, ולתחושות של בידוד. הפרעת דיכאון ניתנת לטיפול, אבל חשוב לפנות לסיוע מקצועי.

הכרת התסמינים ופנייה לסיוע מקצועי בזמן

אם המתבגר נראה מסוגר, חווה שינוי בדפוסי השינה שלו, או מתחיל להפגין ציונים ירודים בבית הספר, יש להתייעץ עם איש מקצוע בתחום בריאות הנפש. אל תעכבו את קבלת הסיוע עבור המתבגר שלכם אם אתם מבחינים בתסמינים אלה.

בריונות

בני נוער רבים חווים בריונות, ואחד ההסברים לתופעה זו הוא העלייה בשימוש ברשתות חברתיות על ידי בני נוער, מה שהופך את הבריונות לציבורית ורווחת. האמת היא שבריונות ברשת החליפה בריונות פיזית כסוג הנפוץ ביותר של בעיות חברתיות בגיל ההתבגרות.

מומלץ לשוחח באופן קבוע עם המתבגר על בריונות, ולהבין מה ניתן לעשות במקרה של בריונות, כולל דיון לגבי אפשרויות כשהם הופכים למטרה בעצמם. התנהגות פרואקטיבית היא המפתח לסייע לילדכם להתמודד עם בריונות.

חשוב גם לדבר עם הילד על סיוע ממבוגרים למצבי בעיות חברתיות בגיל ההתבגרות. מומלץ להזכיר לו שבקשת עזרה אינה סימן לחולשה, אלא הפגנת אומץ, למרות שלא קל לדבר על האופן שבו מישהו השפיל אותו.

שימוש בסמים

השימוש במריחואנה עולה היום על השימוש בסיגריות בקרב בני נוער. האמת היא שמתבגרים רבים מאמינים שמריחואנה פחות מזיקה מכפי שאנשים האמינו בעבר.

יתכן שהתפיסה החדשה הזו נובעת מהחוקים המשתנים סביב מריחואנה, אבל חשוב שמנהלי בתי ספר יקפידו לערוך הסברה על הקשר בין בעיות חברתיות בגיל ההתבגרות לבין צריכת סמים קלים או קשים.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה