בניה קלה – כל מה שצריך לדעת בנושא



בנייה קלה היא מושג אשר מתייחס לטכניקות בנייה ולחומרי בנייה אשר מבוססים על רכיבים קלים וניתנים לניהול בצורה קלה.
שיטות אלה מיושמות יותר ויותר בשנים האחרונות על מנת לשפר את היעילות, לצמצם עלויות, להפחית את מידת הפגיעה בסביבה ולספק גמישות בפרויקטים של בנייה.
אם אתם מבקשים להעמיק בנושא אז להלן כמה היבטים עיקריים שכדאי לדעת על בנייה קלה:

PEXELS

שימוש בחומרי בניה קלים

בנייה קלה עושה שימוש בחומרים קלים שקל יותר לטפל ולהוביל אותם – וזאת בהשוואה לחומרי בניין כבדים מסורתיים. בין הדוגמאות לחומרים אלו ניתן לציין: מסגרות פלדה קלות, לוחות מבודדים מבניים (SIPs), פולימרים מחוזקים בסיבים (FRP) ובטון קל.

מהירות ויעילות העבודה

השימוש בחומרים קלים בבנייה קלה מאפשר הרכבה ובנייה מהירים יותר. חומרים אלו מאפשרים לבצע את הבנייה מחוץ לאתר, מה שמאפשר הרכבה מהירה באתר ומצמצם את זמן הבנייה. מהירות ויעילות העבודה תרומות תרומה גדולה לכל מה שקשור לחיסכון בעלויות ולהפחתת דרישות העבודה.

שיקולים מבניים

טכניקות בנייה קלות נותנות עדיפות לתכנון והנדסה של מבנים קלים השומרים על חוזק ועמידות נאותים. מהנדסי מבנים לוקחים בחשבון גורמים כמו כושר נשיאת עומס, התנגדות סיסמית ובטיחות אש בעת תכנון מבנים קלים.

יעילות אנרגטית

בנייה קלה משלבת לעתים קרובות תכונות חסכוניות באנרגיה, כגון בידוד משופר ואטימות. דבר זה עוזר בהפחתת צריכת האנרגיה לחימום, קירור ותפעול הבניין הכולל, וכתוצאה מכך גם עלויות אנרגיה בהן נעשה שימוש לצורך השלמת הליך הבנייה הינן נמוכות יותר.

גמישות ויכולת הסתגלות

בנייה קלה מאפשרת גמישות רבה יותר הן בתכנון הבניין והן בהטמעת שינויים שונים.
החומרים הקלים בהם נעשה שימוש בהליך הבנייה ניתנים למניפולציה ולהתאמה בקלות - מה שמאפשר שינויים, הרחבות או תצורה מחדש בעתיד.

בנייה בת קיימא

השימוש בחומרים קלים בבנייה קלה הינם בעלי תרומה לכל מה שקשור לקיימות ולשמירה על איכות הסביבה. בנייה קלה דורשת בדרך כלל פחות משאבים, מפחיתה ייצור פסולת, וניתן לפרק או למחזר בקלות – כך שגם עולה הצורך בשלב כזה או אחר לפרק את הבניין, בהליך בנייה קלה דבר זה מתאפשר בצורה שהינה יחסית פשוטה, קלה ויעילה.

בידוד אקוסטי ותרמי

בנייה קלה יכולה לספק בידוד אקוסטי ותרמי טוב – כל עוד כמובן  בוחרים לעשות שימוש בחומרי הבניה המתאימים. אמצעי בידוד אקוסטי ובידוד תרמי עוזרים ליצור חללים נוחים ולשפר את יעילות האנרגיה ואין כל ספק שמדובר ביתרון חשוב נוסף של בידוד אקוסטי ותרמי.

שיקולים הקשורים לבטיחות אש

מכיוון שבבנייה קלה עושים שימוש בחומרים הנחשבים לקלים (וכחלק מכך, חשופים יותר להתלקחויות), חשוב לשים דגש משמעותי על כל מה שקשור לנושא של בטיחות באשר. יש לדאוג ולשלב חומרים ומאפיינים אשר נחשבים כבעלי עמידות בפני אש, כגון חיפוי מדורג אש ומערכות מתאימות להגנה מפני אש – זאת כדי להבטיח את שלומם של הדיירים.

לסיכום, לבנייה קלה יש את היתרונות שלה ולכן, כיום חברות בנייה רבות עושות שימוש בטכניקות שונות מעולם הבנייה הקלה. יחד עם זאת, גם בתקופה זאת, רוב האנשים עדיין שומרים נאמנות לבנייה הרגילה על כל היתרונות הרבים אשר טמונים בה – בכל זאת, רוב האנשים אשר יוצרים קשר עם חברת בניה , רוצים ליהנות מבית חזק, עמיד ויציב אשר ישרת אותם נאמנה לאורך שנים רבות.
בכל מקרה, לפני שמקבלים החלטות, ההמלצה היא לערוך היכרות מעמיקה עם כל האפשרויות, להבין את ההבדלים ביניהם ובסופו של דבר לקבל החלטות נכונות.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה