במכון חיבורים מסבירים: תקשורת טובה עם בני הנוער היא המפתח להתפתחותם



תקופת גיל ההתבגרות היא תקופה מאתגרת ומבלבלת למדי. בעבור הורים, המעבר בין הילדות לנעורים עשוי לא פעם להוביל לקשיים בתקשורת, בעקבות קשיים רגשיים המלווים את בני הנוער. כאשר מוסיפים לזה את חוסר ההבנה לגבי מצבו הרגשי והמצוקה של הנער, ניתן בהחלט לומר כי היכולת ליצור תקשורת טובה היא מוגבלת למדי. אולם, חשוב להבין כי ליצירה של נתיב תקשורת יש חשיבות עצומה הן מבחינת ההתפתחות של הילדים והן מבחינת חיזוק הקשרים בתוך המשפחה, בייחוד בתקופה מאתגרת ולא פשוטה כמו תקופת גיל ההתבגרות.

pixabay

כיצד התקשורת עם בני הנוער משפיעה על ההתפתחות שלהם?

תקשורת טובה היא הבסיס ליצירה של השפעה, אבל כאשר מדובר בתקשורת בתוך המשפחה יש לכך השלכה משמעותית על המצב הרגשי והנפשי של הילדים שלכם. למעשה, ע"פ המומחים של מכון חיבורים המתמחה טיפול בחרדות, ביטחון עצמי נמוך, התקף חרדה ודיכאון אצל בני נוער וילדים, היכולת של ההורה ליצור תקשורת טובה עם בני הנוער היא המפתח להתפתחות רגשית תקינה. תקשורת טובה מאפשרת פתיחות והתמודדות טובה יותר עם הבעיות בתוך המשפחה.

חשוב לזכור כי כאשר מתבגר חש שההורה שלו קשוב ואמפתי למצבו, הוא מרגיש שייך לתא המשפחתי. התקשורת היא קריטית  לתהליך ההתפתחות מאחר שהיא מאפשרת לבנות מערכת יחסים שבמסגרתה בן/בת הנוער יכולים לפתח כישורי שיחה והקשבה שיועילו להם במצבים שונים בחיים, כולל מצבים מאתגרים מול בני נוער אחרים ואפילו מעסיקים.

אז איפה האתגר האמיתי? ע"פ מכון חיבורים, הוא נמצא בפיתוח מיומנויות התקשורת עצמן, שלעתים אי אפשר לפתח לבד. תקשורת נכונה תאפשר ליצור את המענה הרגשי הנחוץ בזמן תקופה רגישה ומאתגרת כמו תקופת גיל ההתבגרות. אם בן/בת הנוער חווים תחושות של חוסר אונים, בדידות או התקפי זעם ואתם לא יודעים איך להתמודד או לפנות לנושא, זה הזמן לפנות למומחים לטובת קבלת כלים בהם תוכלו להיעזר לטובת ההתפתחות התקינה שלהם.

כיצד מתחילים לעבוד על תקשורת עם בן/בת נוער?

הקושי של הורים למתבגרים נובע לא פעם מחוסר היכולת להקשיב לעומק, בעקבות המצוקות אותן הוא מביע. תחושות כמו "מה קרה לילד הקטן שלי" הן תחושות שמלוות לא פעם הורים שמרגישים שהם איבדו שליטה, וחוששים למצבם הרגשי של הילדים. כששאלנו את מכון חיבורים בנושא, הם מסרו כי יש דרכים שבאמצעותן תוכלו כהורים לקבל כלים והדרכה בנושא התפתחות בני נוער, כחלק ממטרה ליצור מערך חיבור רגשי עמוק המבוסס על תקשורת ועל הקשבה המתבצעת בהתאם למצבו הרגשי של בן/בת הנוער. חשוב להבין כי הכלים אותם אתם מקבלים רלוונטיים לא רק לתקופת גיל ההתבגרות המאתגרת אלא גם לטובת יצירת שינוי התנהגותי שיוביל בסופו של דבר לגידול של בני נוער שיהפכו למבוגרים אמפתיים, קשובים ורגישים לסביבתם. כלים אלו ניתן לקבל באמצעות הדרכת הורים או טיפולים ממוקדים שמיועדים למצבו האישי של הנער ומשפחתו, תוך התאמה אישית לבעיות הספציפיות שעולות במהלך הטיפולים.

לסיכום

אם אתם חשים אתגר בנושא של הקשבה ותקשורת עם בן/בת הנוער, אתם לא לבד. מדובר בסיטואציה מוכרת שגורמת ללא מעט מצוקות ותחושות של חוסר אונים, אולם באמצעות הסיוע המקצועי הנכון ניתן בהחלט לשנות את המצב ולשפר את המצב כך שיעלה בקנה אחד הן עם הרצון שלכם כהורים לחיי משפחה שלווים והן למניעת הידרדרות במצבו ההתנהגותי והרגשי של הילד שלכם. לא מדובר בגזרת גורל, אלא בתהליך ממוקד שבמסגרתו תוכלו לקבל את המענה המדויק בעבורכם כהורים, ובעבור הילדים שלכם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה