באילו אופנים כדאי להשקיע את כספכם?



אם אתם עובדים כל כך הרבה בשביל הכסף שלכם, למה שהכסף שלכם לא "יעבוד עבורכם" גם הוא? רעיון וותיק וידוע זה, מקבל כיום מענה בקשת רחבה של אפשרויות השקעה.

123RF

קופת גמל להשקעה

מתלבטים איפה כדאי להשקיע כסף? אפשרות אטרקטיבית מאוד, מספקת קופת גמל להשקעה. זה הוא סוג של קופת גמל, שמספק גמישות ונזילות מיוחדות - היבטים שימושיים מאוד למשקיעים ובכלל. קופת גמל להשקעה מאפשרת לכם לקבוע את מועדי וסכומי ההפקדה. כמו כן, ניתן בכל זמן רצוי, למשוך את הכספים שנצברו. זאת, ללא כל "קנס", אם כי נדרש תשלום של 25% מס על הרווח הריאלי. החל מגיל 60, ניתן לקבל את הכספים שנצברו בקופה כקצבה חודשית פטורה ממס. היבט הגמישות לא נגמר כאן. בקופת גמל להשקעה ניתן גם לעבור בקלות יחסית בין מסלולי השקעה, גם זאת ללא תשלום מס.

אג"ח

אגרות חוב הן הלוואות שהמשקיע נותן למדינה (לעתים לחברה כלשהי) ומקבל לבסוף חזרה עם ריבית. ניתן גם לסחור באגרות חוב בבורסה - עוד אופציה להרוויח מהן.

פק"מ

פיקדון קצר מועד הוא סוג חסכון עם רווח קטן, שפופולארי למדי. הסיבה לכך, היא השילוב של היעדר סיכון לקרן, רווח קטן אבל מובטח ופדיון בטווח זמן קצר יחסית (דבר שלעתים מתאים לתכניותיכם).

השקעה בבורסה

השקעה בבורסה היא למעשה תחום רחב מאוד, עשיר באפשרויות. מדובר בפועל על השקעה במניות, באג"ח ("ניירות ערך") או במוצרים פיננסים אחרים כמו קרנות סל, קרנות נאמנות, אופציות ועוד. תוכלו לנהל זאת באמצעות חברה שמתמחה בכך, על פי העדפות כלליות שלכם. תוכלו גם להתעמק בכך לבד ולהשקיע באופן עצמאי, אולי בסיוע ייעוץ חד פעמי, ככל שנדרש (פתרון ביניים שימושי). חשוב לקחת בחשבון, שהשקעה לבד בבורסה דורשת קודם כול השקעה לא קצרה ולא פשוטה, בלימוד ובתרגול. גם לאחר מכן, הניסיון משחק תפקיד רב. מי שמחפש כאן דרך קלה או מהירה להתעשרות, כנראה יתאכזב. מי שלעומת זאת מבין שמדובר ב"עבודה" אשר דורשת מחויבות רבה והשקעה לטווח ארוך, הוא זה שעשוי לקצור את הפירות המשמעותיים.

סיכוי מול סיכון

השאלה באילו אופנים יותר כדאי להשקיע ובאילו פחות, היא שאלה אישית. בכל מקרה, סביר שייכנס למשוואה נושא הסיכוי מול הסיכון. הסיכוי מייצג את מה שאתם עשויים להרוויח, בעוד שהסיכון מתייחס למה שעשויים להפסיד. אצל המשקיע הקטן הממוצע, הפסדים אינם דבר של מה בכך, שקל לו לספוג. לכן, גישה קלאסית היא לקחת סיכונים נמוכים יחסית, גם אם הדבר יתבטא ברווחים קטנים יחסית. גישה "סולידית" זו מספקת פתרון בטוח ויציב, שמוכיח עצמו לאורך זמן. הדוגמאות שהבאנו כאן מציגות לרוב השקעה מסוג כזה. השקעה בבורסה היא כבר עניין שפרטיו תלויים יותר בכם. כמו כן, יש עוד שורה ארוכה של סוגי השקעה "אלטרנטיביים" ומעט יוצאי דופן. למשל, השקעה בתשתיות או השקעה בנדל"ן בחו"ל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה