באיזו אנגלית אפשר לדבר איתך?



השפה האנגלית - אחת השפות הפופולאריות ביותר בימינו המונה כמיליארד וחצי דוברים בכל רחבי העולם - כבר מזמן אינה רק שפת הסרטים ההוליוודיים, טקסי המלוכה הבריטיים ושירי הרוקנרול. בעשורים האחרונים קיבלה האנגלית תפוצה נרחבת ביותר ומעמד כמעט בלעדי בעולם המערבי (ולא רק). כך, ללא קשר לכישורי השפה המקומית שלנו, לימוד אנגלית הוא אחת הדרכים היעילות ביותר להבטיח שנוכל ליהנות ממה שבאמת יש לעולם להציע לנו.

Pixabay

אינטרנשיונל - ליטרלי

השפה האנגלית היא בינלאומית - במלוא מובן המילה. היא מאפשרת לנו לתקשר, לשתף מידע וידע, לצרוך תרבות, ליהנות מתיירות, ולמעשה לחצות גבולות - גיאוגרפיים, תרבותיים וחברתיים. אם ברצוננו להצליח, להרחיב אופקים ולהיות מחוברים ומעודכנים - לימוד אנגלית ממוקד מטרה יהיה בראש סדר העדיפויות שלנו וישמש אותנו למטרות רבות: החל מהלימודים האקדמיים, המשך בתחום העיסוק שלנו ובהתפתחותנו המקצועית, וכלה בחיינו האישיים והפרטיים.

 

המרוץ למילון - אילו סוגי אנגלית קיימים?

 

אנגלית מדוברת

סורי, אם יש כישור שלא ניתן לוותר עליו בימינו, זה מיומנות באנגלית מדוברת - השפה שלרוב נשמע ברחוב ובטלוויזיה ושבאמצעותה נרצה לתקשר. האנגלית המדוברת משמשת כיום כ-20% מכלל אוכלוסיית העולם, ומהווה כ-55% מכלל התוכן הקיים באחד המרחבים העצומים ביותר הנמצא בהתפתחות מתמדת - המרשתת (אינטרנט, באנגלית). לכן, לימוד אנגלית יסודי ומסודר יכלול תמיד דגש משמעותי ותרגול רב של האנגלית המדוברת, תוך כדי הקפדה על הגייה, שימוש והבנת מושגים המקובלים בשיחה יומיומית לרבות עגה (סלנג, באנגלית) ואינטונציה נכונה.

 

אנגלית ספרותית

איי בג יור פארדון - אוצר בלום לפניך. האנגלית הספרותית היא למעשה זו שאנחנו לומדים בבית הספר החל מגיל צעיר ומהווה בסיס מובנה לשפה: אוצר מילים, כללי דקדוק, תחביר וכתיב. בעוד שהאנגלית המדוברת מקושרת לעיתים לתרבות פופולארית ולעיתים אף שטחית, האנגלית הספרותית היא למעשה אחת השפות העשירות ביותר בעולם המונה כ-170,000 מילים (בניגוד לעברית למשל, המונה כ-45,000 מילים). הפוטנציאל הטמון בשפה האנגלית איפשר לסופרים, חוקרים, מחזאים ואנשי רוח רבים ליצור את מה שאנו תופסים כיום כאבני היסוד של התרבות שלנו.

 

אנגלית עסקית

אקסקיוז מי סיר, ביזנס אור פלז׳ר? עולם העסקים, בו התקשורת היא אחד המאפיינים החשובים ביותר, מתנהל כיום ברובו המוחץ באנגלית - החל מעסקים קטנים ועד לתאגידי ענק. בשונה מהאנגלית המדוברת, האנגלית העסקית היא יותר רשמית, מהוקצעת, ואף מנומסת. לכן, חשוב מאוד לשלוט בה בצורה שוטפת על מנת ליצור תקשורת מוצלחת שתניב את התוצרים הטובים ביותר.

 

כאמור, האנגלית כיום היא מכנה משותף לתקשורת כלל עולמית ומהווה כלי חשוב להעברת ולקליטת מסרים. שפה היא מיומנות נרכשת העשויה להיות מאתגרת יותר ככל שאנחנו נהיים עסוקים ולעיתים גם מקובעים יותר. עם זאת, תרגול נכון והתמדה עשויים לשנות באופן משמעותי את הקריירה שלנו, את התפיסה שלנו את הסביבה, ואף את עולמנו הפנימי.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה