ארבע עובדות מעולם הליסינג



אתם שומעים שוב ושוב את המושג ליסינג, ואולי גם נוסעים ברכב בשיטה זו מהעבודה. אך, ישנם הרבה מאד עובדות בתחום הזה שלא ידועות לרבים. אספנו עבורכם שש עובדות שכדאי מאד לדעת לפני שאתם מתחייבים לרכב כלשהו.

Pixabay

ליסינג מימוני מאפשר לכם לרכוש את הרכב

קיימות שתי דרכים לרכוש רכב: באמצעות הלוואה רגילה מהבנק/ מגוף פיננסי או באמצעות ליסינג פרטי. היתרון של ליסינג פרטי הוא האפשרות לצאת מההלוואה באמצע הדרך, לאחר 36 תשלומים או פחות, ולשדרג לרכב חדש. כיצד המודל הזה פועל? יש לשלם הון עצמי ולאחר מכן תשלומים חודשיים. בתחום תקופת הליסינג ניתן לבחור להשלים את הסכום הנותר לרכישתו או להחזירו לחברה ולהתחיל עסקת ליסינג חדשה.

ליסינג תפעולי מעניק שקט נפשי לנהג ולחברה

מול הליסינג המימוני הפרטי קיימת גם אפשרות לחברות לבקש עסקת ליסינג תפעולי הדומה מאד להשכרה. בשיטה זו, החברה אינה צריכה להתחיל לרכוש צי של מכוניות עבור העובדים, אלא כל עובד זוכה לרכב צמוד בתשלום חודשי (שמקוזז לרוב ממשכורתו ונושא מס). חברת הליסינג מעניקה את כל השירותים התפעוליים כמו הטיפולים השוטפים ברכב, תיקונים ושירות אישי במקרה של תקלות. אם העובד מתפטר או עוזב את החברה, ניתן להשיב את הרכב או להעביר אותו לעובד אחר בהתאם להסכם עם החברה. היתרון של שיטה זו הוא התשלומים הקבועים, והעובדה כי הרכב נחשב כהטבה עבור עובדים רבים ומחזק את המוטיבציה של העובד להישאר מועסק לאורך זמן בחברה.

הגבלת קילומטרים – האם היא מותרת?

חלק מהמעסיקים מעוניינים לתת הטבה של רכב לעובדים אך להגביל את השימוש הפרטי הנעשה ברכב, בעוד הנסיעות לצורך עבודה אינן מוגבלות. למשל, יש חברות שאינן גובות מהעובד כל תשלום עבור הרכב עצמו מלבד שווי השימוש המחויב על פי חוק. חברות אלה יכולות לקבוע כי עד 600 ק"מ בחודש, למשל, יותרו לשימוש פרטי ועל כל קילומטר מעבר לכך העובד יצטרך לשלם מכיסו. בשיטה זו, העובד ישתמש ברכב בצורה סבירה ולא יגרום לבלאי בשל קילומטראז' גבוה. בניגוד להסכם מול המעסיק, בדרך כלל חברות הליסינג עצמן לא יגבילו בקילומטרים בעסקת ליסינג תפעולי עסקית וכן בעסקאות מימון פרטיות.

מה קורה כאשר רכב ליסינג מעורב בתאונה?

תאונות הן חלק בלתי נמנע משימוש ברכב, ולעיתים התאונה מתרחשת כאשר הנהג משתמש ברכב שקבל במסגרת הסכם ליסינג מימוני. במקרה זה בעבר חברות ליסינג רבות לא היו מבטחות את הרכב, והיו מתקנות אותו במוסכיהן על חשבונן. לאחר שינוי חקיקה שנבע מהתנערות החברות מתשלומי נזקי רכוש לצד ג', הרגולטור חייב את חברות הליסינג לרכוש פוליסת ביטוח רכב הכוללת גם כיסוי לצד שלישי. כיום, אם רכב הליסינג נפגע בתאונה הנהג עדיין ישלם השתתפות עצמית (אם התאונה באשמתו באופן חלקי או מלא) ועלות התיקון תשולם על ידי החברה המבטחת את הרכב הפוגע.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה