אסתטיקה למחשוף הנשי: הכירי את הטיפולים הייעודיים לאזור הדקולטה



לייזר, חומצה היאלרונית ופילינג הן רק חלק מהדרכים באמצעותן ניתן לשפר את האזור החשוף מעל החזה ומתחת לצוואר בעל השם הצרפתי "דקולטה". המומחה של כללית אסתטיקה עושה סדר

צילום אילן בשור

בצרפתית המילה דקולטה (Dekolte) משמעותה ופירושה "בלי צווארון", או "לחשוף את הצוואר", בעברית אין מילה ייעודית לאזור זה, אך בעולם האסתטיקה קיימים מספר טיפולים שנועדו לטשטש את פגעי הזמן והגיל שמופיעים דווקא באזור המחשוף שמעל החזה ומתחת לצוואר.

הכתמים (כתמי שמש בעיקר), הפיגמנטציה והקמטוטים מתחילים להופיע אצל נשים החל מגיל 40, אך מדובר על תהליך אישי אשר יופיע אצל כל אישה בגיל שונה. נשים לאחר הריונות ולידות עלולות לסבול גם מהופעה של כלי דם (כתמים אדומים) באזור המחשוף הנשי, ובעוד שנשים מסוימות יראו את השינויים בגאווה, יש נשים שמבקשות למצוא טיפולים אסתטיים שיחזירו את המצב לקדמותו ואף יותר.

לפני שניגש לטיפולים עצמם – הנה שתי המלצות שלא מצריכות טיפול ויוכלו לסייע לכל אישה במאבק על מראה הדקולטה – הימנעות מעישון וחשיפה מבוקרת לשמש. שתי הפעולות האלה, כך הוכיחו מחקרים בעבר מאיצות את תהליך ההזדקנות של העור. בנוסף, נמצא שגם שימוש ממושך בגלולות למניעת הריון יכול להחריף פיגמנטציה באזור המדובר. אם זה המקרה, יש לפנות לרופא הנשים ויחד איתו לשקול להחליף את אמצעי המניעה.

טיפולים לא פולשניים לאזור הדקולטה

עד כה דיברנו על הבעיות שמופיעות בעור, כעת נתמקד בדרכי הטיפול של עולם האסתטיקה לבעיות הללו:

פילינג – קילוף כימי של העור יכול לסייע בהעלמת הכתמים, אך לפני שמבצעים אותו יש להיוועץ ברופא עור מומחה שכן לטיפול זה עלולות להיות תופעות לוואי.

טיפול לייזר IPL לרוב מדובר על סדרה של טיפולים המיועדים לטשטוש והעלמה של "כתמים חומים", כאשר הכוונה היא לכתמי גיל, כתמי שמש או כתמי כבד. הלייזר מחמם את רקמות העור ומביא על ידי כך לקיעת המלנין – אותו חומר שאחראי להיווצרותם של הכתמים מלכתחילה. לעיתים ניתן לראות תוצאות משביעות כבר לאחר טיפול בודד.

חומצה היאלרונית – אנשים רבים מכירים את חומר המילוי הטבעי הזה מעולם ההזרקות למילוי קמטים, אך שימוש בחומצתה היאלורונית בריכוזים נמוכים יותר מסייעת לשיפור במרקם העור באזור הדקולטה – ובשל העובדה כי העור באזור הדקולטה דק ועדין יותר מזה שבפנים, השימוש בו מביא לשיפור ניכר שנראה לכלכ עין. הרופאים יעשו שימוש בחומר למילוי קמטוטים.

למידע נוסף לטיפול באזור הדקולטה לחצו כאן

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה