אסתטיקה דנטלית – טיפול וביצוע



מידע חיוני על טיפולי אסתטיקה דנטלית ובחירת מרפאה
כיום כולנו מוצפים בכל מיני פרסומות בדבר טיפולים המביאים לחיוך נפלא החושף שיניים יפות ותואמות המבהיקות בלובנן. המכשור והחומרים המודרניים יכולים לאפשר זאת למשך תקופה ארוכה יותר מאי-פעם. אך בכל מקרה מומלץ מאוד לדעת למה אפשר לצפות כאשר מבקשים טיפול של אסתטיקה דנטלית, וחיוני ביותר לזהות את רופא השיניים המתאים ביותר לביצוע טיפולים אלו. הסוגיות האמורות הן עיקר עניינה של כתבה זו.

ביקשנו מד"ר מודי ג'ברין לשפוך מעט אור על נושאים אלו, בהיותו ראש צוות מומחים בכירים במרפאת שיניים בירושלים. בקליניקה הזאת אפשר לקבל ספקטרום נרחב ביותר של טיפולים דנטליים, ובכלל זה טיפולי אסתטיקה דנטלית דוגמת ציפויי חרסינה והלבנות שיניים. עוד אפשר לקבל בקליניקה של ד"ר ג'ברין מגוון טיפולי אנטי-אייג'ינג והצערה של העור באזור הפנים באמצעות זריקות בוטוקס ושימוש בחומצה היאלורונית וברדיאס.

 צילום מרדכי בליתי.

תודה רבה לך על נכונותך להתראיין, ד"ר מודי ג'ברין. שאלתנו הראשונה היא האם אכן הולך וגובר כיום הביקוש לטיפולים בתחום האסתטיקה הדנטלית?

כן. בימינו הכול יודעים על המודרניזציה והקדמה בתחום הרפואה הדנטלית. כיום מקובלות פרקטיקות חדשניות המאפשרות להעניק מראה שיניים נאה בלי להתפשר על איכות הטיפול. לא ייפלא אפוא כי פציינטים לא מעטים סבורים – והדין עימם – כי לאסתטיקה הדנטלית נודעת חשיבות רבה ביותר גם לעניין התחושה האישית, וכי אין כל סיבה לוותר על היבט זה אם אין הדבר גורע מאיכות הטיפול כאמור.

האם לטיפולים האסתטיים יש גם ערך רפואי?

בהחלט כן. אף כי מרכז הכובד של טיפולי האסתטיקה הדנטלית וטיפולי הפנים הוא המראה הנאה והרענן, אין ספק כי יש תועלת רפואית בחלק מן החומרים המשמשים בטיפולים האסתטיים האלה.

איזו התקדמות הושגה בשטח האסתטיקה של הפה בזמן האחרון?

כיום אפשר להיעזר במינים חדשניים של חומרים, וגם המכשור, הציוד והאביזרים הינם מודרניים יותר. מצב דברים זה מאפשר להעניק טיפולים נוחים וקצרים הרבה יותר, ובעיקר טובים יותר לאין ערוך לא רק מן הבחינה הרפואית, אלא גם מבחינת החזות החיצונית והנראות.

בעצם, מה זה חזיתות חרסינה או ציפויי חרסינה, הקרויים גם בשם "וניר"?

מקובל להעניק טיפול זה במצבי א-סימטריה בשיניים הקדמיות. בדרך כלל מטרתו להקנות חיוך נאה מאוד למראה באמצעות חומרים מודרניים כגון אמקס.

 

ומה הן הלבנות השיניים?

מדובר בחומרים ייעודיים המאפשרים להשיג צבע כהה פחות של השיניים באופן בטיחותי, ובלבד שייעשה בחומרים אלו שימוש כנדרש. אפשר להלבין את השיניים תוך יום אחד במרפאה או לעשות כן בבית באמצעות סדים שבהם נעשה שימוש בלילה.

מהן סתימות לבנות ולמה הן משמשות?

סתימות לבנות הן סתימות מחומר קומפוזיט המשמשות לשחזורים, לטיפול כנגד עששת, וכן לציפוי השיניים הקדמיות. סתימות אלו מחליפות לא רק את חזיתות החרסינה בשיניים הקדמיות אלא גם את התערובת הקלסית להכנת סתימות הכוללת גם מרכיבים מכסף, ויש בכך הן שיפור חזותי הן שיפור רפואי.

ממה עשוי כתר ומה חשיבותו לגבי השגת מראה שיניים נאה יותר?

הכתר עשוי בדרך כלל מחומרים שונים דוגמת מתכת אצילה (או חצי אצילה) עם ציפויי חרסינה למיניהם, חרסינה, זירקוניה, אמקס ועוד. הכתר משמש לשיקום הפה על מבנה לאחר טיפול עצב (הידוע יותר בכינויו "טיפול שורש") או במצבים שבהם חסרות שיניים בפה עקב חבלה או מום מולד. אפשר להעניק טיפול זה באמצעות תותבות נשלפות או כתרים קבועים על שתלים.

אילו צעדים נוספים יש לנקוט כדי להשיג אפקט אופטימלי של חיוך מושלם?

אפשר להעניק טיפולים רבים לפי מאוויי הפציינט ואפשרויותיו, והכול – בהתחשב במצב האנטומי והקליני של הפה, השיניים והפנים. בכל מקרה הצעד הראשון בדרך לקבלת הטיפול הטוב ביותר שיניב מראה נאה ככל האפשר מצריך בדיקה אצל רופא שיניים שהינו מומחה לאסתטיקה של הפה.

מהם המאפיינים החשובים ביותר של רופא שיניים בתחום האסתטיקה הדנטלית?

רופא שיניים בתחום האסתטיקה הדנטלית צריך להיות לא רק רופא ברמה מקצועית גבוהה, אלא גם בעל "ידי זהב", יצירתיות וחוש אסתטי מפותח ביותר. נוסף על הניסיון המקצועי הבא עם הזמן צריך רופא שיניים כזה להתעדכן תמיד בחידושים בענף האסתטיקה הדנטלית בארץ ואף מחוצה לה, ולהשתתף בהרבה כינוסים והשתלמויות באופן שוטף.

 צילום מרדכי בליתי.

שאלתנו האחרונה, ד"ר מודי ג'ברין, היא איך אפשר לדעת איזו קליניקה היא המתאימה ביותר לעניין האסתטיקה של הפנים והפה?

הצעד הראשון הוא להגיע לקליניקה לשם בדיקה והערכת מצב. הדבר מאפשר לקבל תמונה ראשונית על מקצועיות הרופא ואנשי הצוות כפי שהיא משתקפת בדרגת הגהות והניקיון במרפאה, במכשירים ובציוד ובאביזרים בה, בתוכנית הטיפול, במחיר ובהדמיית המצב אחרי הטיפול, וכמובן באווירת המרפאה ובהתנהגותם של הרופא ואנשי צוותו בכל המישורים.

 

עוד מידע אפשר לקבל באתר - לחצו כאן

עדכונים שוטפים בנושא הכתבה אפשר לקבל בדף הפייסבוק  לחצו כאן

ד"ר ג'ברין משיב על פניות הקהל בפורום השתלת שיניים ביום אחד בפורטל "שאל את הרופא".

 צילום מרדכי בליתי.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה