אנשי המקצוע שיכולים לפתור את בעיות הבטיחות באתרי בנייה



נושא הבטיחות באתרי בנייה עולה לכותרות בארץ מדי פעם, אך רחוק מלקבל את תשומת הלב וההתייחסות להן הוא ראוי. בעוד מדי שנה נהרגים בישראל עשרות פועלי בניין ועוד רבים נוספים נפצעים, עולה השאלה – כיצד ניתן למנוע זאת? אילוץ מנהלי אתרי בנייה לשכור אנשי מקצוע מסוימים היא אחת הדרכים שכדאי לשקול ברצינות.

Pixabay

חשוב לציין כבר בפתיחה כי בישראל מחויבים מקומות עבודה שונים על פי חוק בהעסקת אנשי מקצוע מסוימים המתמחים בבטיחות בעבודה, דוגמת ממונה בטיחות (אשר בהעסקתו מחויבים מקומות עבודה העונים לקריטריונים מסוימים הקבועים בחוק). אך בעוד החובה בהעסקת ממונה בטיחות בעבודה חלה גם על לא מעט אתרי בנייה, בפועל מספר תאונות הבטיחות המתרחשות מדי שנה בענף הבנייה בישראל הוא עדיין אסטרונומי, וחשוב לנסות להורידו בצורה דראסטית. אחת הדרכים לעשות זאת, בה נוקטים גם לא מעט מנהלי אתרי בנייה, היא באמצעות העסקת יועצי בטיחות בעבודה.

 

כיצד יכול לסייע יועץ בטיחות בעבודה בהעלאת רמת הבטיחות באתר בנייה?

יועץ בטיחות הוא תחום פעילות שלם הכולל בתוכו אנשי מקצוע בעלי התמחויות שונות. למשל, ניתן למצוא בתחום יועץ בטיחות אש, יועצי בטיחות המתמחים בתחומי פעילות שונים ומתאימים ספציפית לבתי עסק בתחום פעילות זה ועוד.

באתר בנייה, בדומה למקומות עבודה רבים אחרים המכילים מטבעם סיכונים בטיחותיים פוטנציאליים, יכול יועץ בטיחות מקצועי לפעול במגוון דרכים על מנת להפחית משמעותית את רמת הסכנה הבטיחותית הנשקפת לפועלים במקום. זה נעשה באמצעות מגוון פעולות שונות המאפיינות את עבודתו של יועץ בטיחות בעבודה, ורלבנטיות כמובן גם עבור מרבית אתרי הבנייה –

יועץ בטיחות באתר בנייה יכול לפעול לזיהוי מוקדי סכנה שונים על מנת למפות את אתר הבנייה בצורה מקיפה ומפורטת, ולהציע הן תכנית כללית והן פעולות נקודתיות שונות אשר יטפלו בגורמי הסיכון ויפחיתו משמעותית את הסיכוי לתאונת עבודה. יועץ הבטיחות הוא גם איש המקצוע אשר ייזום ויעביר הדרכות בטיחות חשובות ביותר לצוות העובדים באתר הבנייה, הדרכות אשר יסבו את תשומת ליבם לסכנות בטיחות פוטנציאליות ויסייעו להם לפעול באופן שקול וזהיר יותר מדי יום.

יועץ בטיחות גם יכול ללוות את מנהלי אתר הבנייה על מנת שיעמדו בכל הדרישות הקפדניות של מוסדות המדינה הרלבנטיים בכל הנוגע לשמירה על נהלי בטיחות (דוגמת משרד העבודה, רשות הכבאות וההצלה וכד'), כך שכבר מהיום הראשון לפעילות באתר רמת הבטיחות האישית של הפועלים בו תשמר ותהיה גבוהה ככל הניתן.

 

מכת תאונות הבטיחות החמורות באתרי בנייה בארץ היא רעה חולה אשר נדחקת לשולי החדשות במדינה בה קורים כל כך הרבה דברים אחרים מדי יום. באמצעות העסקת יותר יועצי בטיחות ואנשי מקצוע נוספים מעולם הבטיחות בעבודה, יכולים מנהלי אתרי בנייה לפעול בעצמם על מנת לצמצם למינימום את הסיכונים הבטיחותיים הפוטנציאליים הקיימים באתר שלהם. המשמעות הישירה תהיה הצלת חיי אדם!

 

*** בשיתוף א. ב. בטיחות בעבודה. היכנסו לכאן וצפו במגוון שרותי החברה לבטיחות בעבודה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה