איפה ניתן לקנות רכב יד שנייה?



ברכות. החלטתם כי ברצונכם לקנות רכב, אבל אינכם מתכוונים להוציא סכומי כסף רבים על קניית רכב חדש המוצע ע"י סוכנויות רכב, ולכן אתם רוצים לקנות רכב יד שנייה. במידה ואתם לא מודעים לכך - מלבד סוכנויות רכב יש אופציות רבות לרכישת רכבים מיד שנייה. בכתבה זו נשווה בין האופציות של קניית רכב יד שנייה בהשוואה לקניית רכב חדש המוצע ע"י סוכנויות רכב.

pexels

סוכנויות רכב

ובכן, סוכנויות רכב רבות פרושות בחלקים שונים בארץ, והן מציעות את מיטב דגמי הרכבים שברשותם. הליך הקנייה מסוכנות הינו פשוט באופן יחסי, וסוכנויות הרכב הינן גורם מקצועי ואמין שניתן לסמוך עליו. היתרונות של רכישה מסוכנות הם האמינות והמקצועיות ועובדת היות הרכב חדש, אך החסרונות הן המחיר הגבוה ביחס לאופציות האחרות, שלא תמיד מצדיק את עצמו.

 

קנייה מליסינג

אמנם השירות המקורי שמציעות סוכנויות ליסינג בארץ ובעולם הינו השכרה של רכב בתנאים נוחים לטווח של מספר שנים, בשני העשורים האחרונים התפתחה פרקטיקה של קניית רכבים מליסינג. הסוכנויות מציעות רכבים שונים – רכבים משומשים, קרי כאלו שלקוחות הסוכנות עשו בהם שימוש, וכן רכבים עם 0 ק"מ, כלומר כאלו שנרכשו בידי הסוכנות אך אף לקוח לא עשה בהם שימוש. כמובן שרכבי ליסינג משומשים יהיו זולים יותר, אך גם רכבי ליסינג עם 0 ק"מ זולים יותר בהשוואה לקנייה מסוכנות, בעוד מצב הרכב לעיתים דומה מאוד. כך או כך, שתי האופציות לקניית רכב יד שנייה מליסינג מציעות רכבים יד שנייה במצב טוב ולעיתים אף כמו חדש, אך במחיר זול יותר בהשוואה לסוכנויות רכב.

 

קנייה מאנשים פרטיים

אנשים רבים, שזהו אינם רכבם הראשון, בוחרים להציע את הרכב שברשותם למכירה בפלטפורמות שונות למכירה. בעבר, הפרקטיקה הנפוצה ביותר הייתה תליית שלטי מכירה על הרכב והעמדתו במקום עם תנועת אנשים מרובה. כיום, התפתחו דרכים רבות נוספות. למשל, אתרי יד שנייה נפוצים במיוחד כמו יד 2, אוטואוטו וכד', פרסומים ברשתות החברתיות ובעיקר בפייסבוק, ועוד. הרכבים המשומשים, לא משנה באיזו יד הם נמצאים, מוצעים למכירה, ודרך הפלטפורמות השונות ניתן ליצור קשר עם המוכר.

יש מספר יתרונות וחסרונות בכך – היתרון הברור הוא המחיר הנוח יותר בצורה משמעותית וכן המגוון הרחב שקיים המאפשר לבחור את האופציה המתאימה ביותר. מנגד, החסרונות – ראשית, אינכם מכירים את המוכר ולא יודעים כמה הוא אמין; שנית, ישנן עלויות נלוות, אשר חלקן נועדו לטפל בחיסרון הראשון כמו הוצאות על בדיקות לרכב בשביל לוודא שאין בעיה ברכב שאינה נראית לעין. שלישית, רכב משומש (תלוי עד כמה) לעיתים יכול לגרור בעיות וצורך בטיפולים ועוד.

 

בשורה התחתונה

היצע הרכבים בישראל, בין אם מסוכנויות הרכב ובין אם יד שנייה, הינו רחב במיוחד. רכבים רבים משנים שונות ובמחירים מגוונים מחליפים בעלות מדי יום. כל אופציה מציגה בעבור הרוכש יתרונות וחסרונות שונים, והמאפיינים השונים שעומדים לרשותו יסייעו לו להתמקד באופציה הטובה ביותר עבורו.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה