איך שומרים על הבריאות של בני הגיל השלישי?



תחזוקה נכונה היא המפתח לשמירה על בריאות הגוף. העובדה הזו נכונה בגיל 65, בדיוק כפי שהיא נכונה בגיל 20. לעולם לא מאוחר מדי לאמץ הרגלים חדשים ולמנוע סיבוכים בריאותיים. ככל שאנו מתבגרים, גופנו עשוי להיות חשוף לטווח רחב של מצבים בריאותיים. מערכת החיסון שלנו נחלשת, אנו חווים תהליכי שחיקה במגוון מערכות גוף ודווקא בתקופה זו, טיפוח נכון יכול לעשות את כל ההבדל.

freepik

הצעדים שנעשה כדי לשמור על הבריאות שלנו יבטיחו לנו אריכות ימים, איכות חיים טובה ותפקוד אופטימלי שיאפשר לנו ליהנות מהפעילויות האהובות עלינו גם בגיל מופלג. אלו כמה צעדים קלים ליישום שיאפשרו לך לשמור על משטר בריאות תקין או לסייע לאדם הקרוב לך לשמור על הבריאות.

שמירה על פעילות גופנית

פעילות גופנית קבועה ומתמדת תחזק את מערכת החיסון, תאפשר לגופך להיאבק ביתר יעילות בתהליכים דלקתיים ותשפר מגוון תפקודים בגוף – מסיבולת לב ריאה ועד גמישות המפרקים.

כדי ליהנות משלל היתרונות הבריאותיים הללו, לא חייבים להירשם לחדר הכושר הקרוב או להתאמן לטריאתלון. גם הליכה בינונית-מהירה למשך 30 דקות ביום, תרגול יוגה או פילטיס או רכיבה על אופניים באופן קבוע יוכלו לחולל פלאים.

לשמור על הבריאות

גם בימים כתיקונם, כשמשבר הקורונה כבר יהיה מאחורינו, מדובר בעצה לא פחות רלוונטית. גם כשלא קיימת סכנה ברורה ומידית להתפשטות נגיף מסוכן, חשוב שנזכור שאנו חשופים במיוחד לזיהומים. אנו חשופים לסיכון הזה בין אם אנו מתגוררים בבית אבות או בביתנו במישור החוף. לא תמיד קל לבצע את הצעד הזה, אבל חשוב שנוכל להתגבר על אי הנעימות ולהציב את הבריאות שלנו בראש סדר העדיפויות.

להכניס תוספי תזונה אל משטר הטיפוח

תוספי תזונה רבים מסייעים לתמיכה במערכת חיסונית בריאה. לפני נטילת תוסף, חשוב להיוועץ ברופא ולוודא כי הוא מתאים לטיפול התרופתי שלנו ויכול לסייע לנו. תוספים עמו סידן, ויטמין מקבוצת B ו-D וברזל הם הנפוצים ביותר ויכולים לסייע בשיפור החיוניות ויכולת הגוף להתמודד עם מחלות.

שלוות הנפש שלך היא נכס יקר ערך

לחץ מתמשך מגביר את ייצור הורמון המתח קורטיזול בגופך. עודף קורטיזול עשוי לשבש תפקודים רבים בגופך, כולל המערכת החיסונית. לכן, חשוב שנקדיש זמן לפעילויות מרגיעות ומהנות שיאפשרו לנו לפרוק מתח ולדאוג לשינה ומנוחה מרובה. שמירה על רוגע נפשי חשובה מאוד. טיפ נוסף, חשוב שנקדיש תשומת לב גם לצריכת הקפאין שלנו כדי למנוע אי שקט מיותר.

לשמור על מעקב רפואי מסודר

חשוב לקבוע באופן סדיר ביקורים שגרתיים אצל רופא המשפחה ולעבור בדיקות תקופתיות. הביקור הסדיר יאפשר גילוי מוקדם של מצבים בריאותיים רבים ולייעד עבורם פתרונות כשהמצב עוד פשוט לניהול.

ככל שקיימים תסמיני התקררות או שפעת, חשוב שנפנה לרופא באופן מידי. גם שפעת קלה עלולה לגרום לסבוכים בקרב בני הגיל השלישי וככל שנקבל טיפול ראוי בזמן, כך תגבר הסבירות שנצלח את המחלה הזו בקלות.

רוצים לדעת עוד על שילוב נכון בין שמירה על הבריאות ובין נחת ורוגע נפשי? 
    אתם מוזמנים להכיר מקרוב את אפשרויות הדיור המוגן בירושלים ובסביבה ששמים דגש על בריאות ורוגע נפש

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה