מידי שנה מעגל החולים במחלת הסוכרת גדל ומתרחב, דבר אשר הופך אותה לשכיחה בעולם כולו ומצריך שינוי באורח החיים, ביחד עם שימוש בתרופות שונות לצורך איזון רמות הסוכר בדם ולאפשר איכות חיים גבוהה אשר תשפיע על תוחלת החיים באופן משמעותי וחיובי.

FREEPIC

קיימים שני סוגים עיקריים של סוכרת כאשר הסוג השכיח יותר הוא של הסוכרת מסוג 2 אשר נוצרת לרוב כתוצאה מהשמנה ומתזונה עתירת פחמימות וסוכרים.

תזונה לקויה זו יוצרת עומס על תפקוד הלבלב ומונעת את תפקודו התקין עד לכדי הרס מוחלט של תאי הבטא הנמצאים בלבלב. לתאים אלה תפקיד חשוב בייצור האינסולין אשר מופרש מהלבלב אל הדם ותפקידו לדחוף את הסוכרים המצטברים בדם, אל תוך התאים השונים בגוף ולמנוע הצטברות של סוכר בדם, דבר אשר יוביל לנזקים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך, עד לכדי סיכון חיים. קיים קשר הדוק בין סוכרת לבין תפקוד של בלוטת התריס כאשר מחלת הסוכרת יכולה להוביל לתפקוד לקוי של בלוטת התריס ולהיפך ולכן יש לעקוב אחד התפקוד של בלוטת התירס באופן עקבי ולראות האם חל שינוי בתפקוד ובמידה וכן, לפעול לאיזון תפקוד הבלוטה באופן מידי.

סוכרת מסוג אחד, הינה מחלה אוטואימונית אשר במהלכה, הגוף תוקף את תאי הבטא בלבלב ולמעשה מונע תפקוד תקין של הלבלב על לכדי הרס מוחלט שלו. אנשים אשר חולים בסוכרת מסוג 1, יהיו תלויים באינסולין לאורך כל ימי חייהם ויצטרכו להסתמך על תזונה דלת פחמימות וסוכרים, תוך ניטור רמות הסוכר בדם, לאורך כל היום, בכדי למנוע עלייה או ירידה חדה של רמות הסוכר בדם והגעה אל מצבים מסכני חיים.

בדיקות לגילוי מחלת הסוכרת

את מחלת הסוכרת ניתן לגלות באמצעות בדיקת דם פשוטה אשר תמדוד את ערכיי הסוכר בדם לאחר צום של 12 שעות. במידה ומדובר בערכים אשר יהיו גבוהים מ- 100מ"ג סוכר בדם, ייתכן ובשלב הראשוני תופנו לדיאטנית לצורך שינוי והתאמה תפריט תזונתי בהתאם למצב הבריאותי שלכם וזאת על מנת, להוריד את רמות הסוכר בדם לטווח התקין. ישנם מקרים, בהם בדיקת הדם תראה ערכים גבוהים למדי של סוכר בדם, דבר אשר יצריך המשך בירור ולרוב תבוצע בדיקת דם נוספת אשר תמדוד את ערכי החלבון המסוכרר HBA1C אשר תפקידו לתת מדד על ממוצע ערכי הסוכר בשלושת החודשים האחרונים ובכך לספק תמונה טובה יותר על מצב הנבדקים. על מנת לבדוק האם מדובר בסוכרת מסוג 1 או מסוג 2, יש לערוך בדיקת Anti gad אשר בודקת נוכחות של נוגדנים אשר תוקפים באופן פעיל את תאי הבטא בלבלב. כאשר בבדיקה, ימצאו הנוגדים הללו בדם, הדבר יראה כי מדובר על סוכרת מסוג 1.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה