איך לתכנן נקודות חשמל בשיפוץ?



כשאנו מתכננים שיפוץ אנו לעיתים מסתכלים וחושבים רק על הנקודות החשובות שעולות לנו במחשבה הראשונה כמו למשל היכן תהיה מכונת הכביסה או היכן תהיה הטלוויזיה בסלון לכן אנו בעצם לא חושבים על "הכל"..

freepik

האם להיעזר באנשי מקצוע?

לרוב אתם תחשבו קודם כל על קבלן שיפוצים, אתם תשאלו חברים אם הם מכירים קבלן שיפוצים אמין, איכותי ולרוב אנשים יחפשו את הזול אך אלו שמבינים בעבודה איכותית יודעים שזול זאת אופציה לאנשים בתחילת דרכם אשר לומדים תוך כדי טעויות או כאלה שבאמת לא מקצועיים אך על זה האמינו לי אף אחד לא באמת חושב...

כאשר מצאתם קבלן שיפוצים והזמנתם אותו אליכם לבית למתן הצעת מחיר וכבר אמרתם לו בערך מה אתם רוצים אז.. מה שתגידו זה כמובן מה שהוא יעשה אך האם זה נכון עבורכם?

 

מה ההבדל בין קבלן לאדריכל?

כמו שאמרתי מקודם קבלן הוא אכן איש ביצוע ואני מקווה שתמצאו אחד איכותי שהעבודה לא תגרר על בשרכם ותחוו עוגמות נפש מיותרות אז בכל מקרה קבלן הוא איש ביצוע ואילו אדריכל הוא האיש אשר יגיד לכם מה "נכון עבורכם".

מה זה "נכון עבורנו"?

נכון עבורכם זהו המונח המתקבל אשר כאשר אתם חושבים על נקודת חשמל בסלון בשביל הטלוויזיה אז נכון להגיד שגם בדרך בין הסלון למטבח תצטרכו נקודת חשמל נוספת וטוב שתהיה כמה שיותר נמוכה או אם יש מדף או ארונית אז שתהיה לידה וזאת למה?

התשובה לכך היא "נקודת שירות" – נקודת שירות זוהי האופציה בשבילכם כאשר אינכם רוצים לשבת בסלון אך אתם צריכים נקודת חשמל, למשל לעיתים הישיבה בסלון היא נמוכה ומרדימה וכרגע אתם צריכים לעבוד או לחקור משהו ואתם צריכים בעצם להיות מפוקסים ודרוכים ממש כמו במסגרת עבודה אז אתם תחפשו קודם כל מקום גבוה לשבת בו, שיהיה לכם מדף או שולחן לשים את הכוס מים או הלפטופ ולהיות רחוקים בעצם מהסחות דעת כגון הטלוויזיה לכן בעניין הזה של "העבודה" אתם תצטרכו להיות כמה שיותר ב"מסגרת עבודה" שזה יכול להיות אפילו תכנון טיול לסוף שבוע או נופש בחו"ל.

צורך נוסף ל"נקודת שירות" הוא לרוב יהיה ניקיון למשל כאשר תרצו לשאוב אבק תצטרכו נקודת חשמל נמוכה ומרכזית בשביל שכבל החשמל יספיק לרוב חלל הסלון והמטבח, מקרה נוסף הוא ניקיון ספות, הרבה אנשים מזמינים שירות של ניקוי יבש לספות בגלל שאין עוד אפשרות לבצע ניקיון לספות מכיוון שהבגדים אינם פריקים לכן צריכים לבצע ניקיון לספה עצמה וגם להשאיר אותה יבשה בשביל שנוכל לשבת עליה לאחר מכן לכן ניקוי יבש של ספות מבצע גם את הניקיון וגם שואב את הנוזלים ממנה וכך היא נשארת יבשה ותאמינו לי הספות נראות ממש חדשות לאחר ניקוי כזה כך שזה שווה ממש במיוחד אם מערכת הישיבה בסלון עלתה לכם כמה אלפים טובים ובקלות יכולים להיות גם 20 אלף מניסיון..

למאמרים נוספים בנוגע לבטיחות ועבודות בחשמל הכנסו לחשמלאי בירושלים.

 

בטיחות עבודות בחשמל

כאשר אתם נמצאים במסגרת שיפוץ האמינו לי אינכם מאמינים כמה בלאגן יש באתר הבנייה.

מכות שלרוב מקבלים זה דווקא מחוטי החשמל אשר לרוב יש איזה שקע אחד פעיל במסגרת השיפוץ וממנו מושכים כבל מאריך בשביל להשתמש בו בכל רחבי הבית אז כאשר מגיעים עם התכניות ותמיד מסתכלים לעבר התקרה והקירות לא שמים לב ותמיד תמיד נתקעים באיזה כבל.

מעבר לכך זה גם מסתבך בחורף בגלל שאתם כבר מגיעים עם המעילים שלכם ולפעמים קשה אפילו להסתכל למטה ואתם עוד נתקעים במשהו ולא מצליחים לראות אפילו במה נתקעתם.

 

קסדות באתר הבנייה?

כמו שהסברתי לפני כן מעבר לכך שאתם נתקעים בכבלים לעיתים גם יש איזה אבן רופפת שבזמן הפירוק לא התפרקה עד הסוף ומכה קטנה מפילה אותה או הזמן עושה את שלו אך מה אם בדיוק עברתם מתחתיה?

מזגנים זה מספר אחד למכות בראש, אני מדבר כמובן על מזגן מיני מרכזי שהוא פרוס בכל הבית ותלוי על מוטות הברגה מהתקרה אז לפעמים הכל מותקן ולפעמים המזגן חצי מותקן כך שיש כמה תעלות שנשארות "באוויר" אז שלא תגידו שלא אמרתי.

 

נעלי עבודה

נעלי עבודה לא נכון רק לחשמלאים ולעובדי הבנייה, נכון הוא הדבר גם לאדריכלים וללקוחות עצמם.

התחלתי בקסדות כי הראש שלכם זה הדבר הכי חשוב שלכם אך יחד עם זאת אתר הבנייה מלא בשפיצים של אבנים שלא טייחו אותם, בשנייה שאתם פוגעים באחת האבנים אתם נפצעים ותאמינו לי אלו פצעים שטחיים באיזור הקרסול שכל תזוזה קטנה שורפת לכם..

אך מה בנוגע ל"אבן" שדיברנו עליה מקודם תיפול עליכם? או שתפול על הראש חלילה או שתגיע ישר לרגליים ואז הנעלי ספורט יעזרו?

אף אחד שקם בבוקר לא יודע שהיום ייפצע, הוא אפילו לא חושב על האפשרות הזאת בכלל אך בכל זאת זה קורה, מעבר לכללים ולהנחיות שהקבלן או מנהל העבודה אמורים להנחות אתכם אתם גם צריכים להיות אחראיים לעצמכם, יש לקחת בחשבון שאתר בנייה זה מקום שרק מכות אפשר לקבל בו והוא לא מיועד לעוברי אורח ולמגורים.

אתר בנייה כשמו כן הוא, ברגע שהתחלתם את עבודת השיפוץ הדירה שלכם הפכה בין רגע לאתר בנייה ואתם כבר לא אמורים להיות בו עד גמר השיפוץ אך מה לעשות שכולנו סקרנים ורוצים לראות שהקבלן מדביק את הקצב זה גם מעניין וגם מרגש, בכל זאת כנראה שזאת ההשקעה הכדי גדולה שלכם לאחר רכישת הבית אז בכל זאת מרגש..

מעלית באתר בנייה

כנגד המעלית שאתם חושבים עליה כרגע שהיא בעצם מעלית רגילה בבניין מגורים יש גם מעלית חיצונית לאתר בנייה ואפילו כננת.

מעלית לרוב תהיה מגודרת, היא תראה כמו סולם של מנוף ולרוב שכמעט אין מצב שיעופו דברים מחוץ למעלית החוצה לעוברי אורח אך בכננת זה סיפור אחר...

כננת זה מנוע שיושב בתוך אתר הבנייה, לרוב יהיה בקומות גבוהות ותפקידה של הכננת זה להרים ולהוריד דברים כבדים ללא גבולות.

הכוונה בגבולות זה שלא כמו במעלית חיצונית או סולם למנוף היא מגודרת אלא מורידה חבל עם מה שהיא תופסת ובכל רגע יכול להשתחרר הציוד שלה וליפול על עוברי אורח.

כמובן שלפועלים ולמנהל העבודה יש תפקיד מכריע לעניין הבטיחות שלא יאפשרו לאף אחד לעבור בשטח הכננת אך כולנו בני אדם וגם למנהל העבודה יכולה להכנס שיחת טלפון שתסב את תשומת ליבו או שהלקוח עצמו יכול להפתיע או אפילו הקבלן ואז אחריות הבטיחות עוברת לפועל שמפעיל את הכננת אז בתקווה שהוא אחראי הכל יהיה בסדר וגם הוא בן אדם וכולנו עושים טעויות לכן כאשר אתם מגיעים לאתר בנייה שנמצא בגובה יש להסתכל גם על המבנה בחוץ ולשים לב איפה אתם עוברים, בסוף אחריותכם על עצמם היא רק שלכם.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה