איך לשדרג את קורות החיים שלכם לעבודה בהייטק



כשאתם מגישים קורות חיים כדי למצוא עבודה בהייטק, רצוי שהם ישקפו את המאפיינים העיקריים של הענף – היותו חדשני, דינמי ובינלאומי. כך לדוגמה, במקרים רבים כדאי לשלוח קורות חיים באנגלית, משום שחלק משמעותי מהעבודה השוטפת נעשה מול גורמים בינלאומיים. לצד זאת, חשוב שתבליטו את שנות הוותק שצברתם, ניסיון תעסוקתי קודם, רזומה, כישורים ויכולות אישיות וכך הלאה.

Pixabay

איזה דברים ישדרגו לכם את קורות החיים?

הקפידו על נראות חיצונית, עיצוב ואורך של המסמך: שימו לב, למראה ולסדר של המסמך שאתם שולחים יש השפעה מיידית על מי שפותח אותו. מה גם, שלמגייסים יש רק מספר שניות בודדות לעיין בכל מסמך והם לרוב מוצפים בפניות. לכן, חשוב שתקפידו לכתוב את המסמך בצורה מסודרת וברורה לקריאה, עם חלוקה לפסקאות לפי הנושאים השונים, בגופן נעים וכמובן ללא טעויות כתיב. חשוב לא להאריך יתר על המידה אלא לכתוב מסמך תמציתי שמעביר את כל מה שחשוב לכם שיידעו עליכם.

אל תשכחו להבליט את היתרונות שלכם: אתם וודאי יודעים שהייטק הוא ענף מאוד תחרותי ופופולרי ועל כל תפקיד מתמודדים לרוב מועמדים ומועמדות רבים. אז אם אתם רוצים לעבור לשלב הבא ולהגיע לראיון עבודה בחברה, אתם צריכים להכין מסמך מרשים ומושך את העין. חשוב שתשימו דגש על הנושאים הבאים: השכלה, ניסיון תעסוקתי, רזומה, כלים, תוכנות ומוצרים איתם עבדתם, פרויקטים מיוחדים שעשיתם, כמה זמן עבדתם בכל תפקיד, אם יש לכם שירות צבאי רלבנטי וכדומה.

היעזרו בחברת השמה: כיום פועלות בשוק מגוון של חברות השמה להייטק, המעניקות ייעוץ מקצועי וליווי אישי לאנשים המעוניינים להשתלב בתחום זה. חברות השמה מחזיקות בהרבה מאוד ידע וניסיון בהשמת עובדים למקצועות ההייטק והן יסייעו לכם לכל אורך התהליך, כולל השלב החשוב של הכנת קורות החיים. הצוות המקצועי של חברת ההשמה יעזור לכם בניסוח, עריכה ושדרוג של קורות החיים בצורה הטובה ביותר.

הכינו גרסה של קורות חיים באנגלית: בעולם הגלובלי שלנו קורות חיים באנגלית זה דבר מקובל, בעיקר בחברות הייטק שיש להם סניפים בחו"ל ותקשורת יומיומית עם לקוחות, ספקים וכדומה. כמו כן, חלק מהמעסיקים דורשים אנגלית שפת אם וזוהי דרך טובה בשבילם לבחון את האנגלית שלכם. אז הקפידו על כתיבה נכונה ללא שגיאות. כדאי שתדעו, מרבית החברות בענף יציינו במפורש האם להעביר אליהם את קורות החיים באנגלית ועליכם למלא את הבקשה כדי לא לפגוע לכם מראש בסיכויים לקבל את המשרה.

זכרו – מסמך קורות החיים שאתם מעבירים למעסיקים משפיע במידה רבה על התוצאה הסופית: האם בסופו של תהליך תקבלו את התפקיד הספציפי בו אתם מעוניינים או לא. לכן, כדאי להשקיע זמן ומאמץ וליצור לכם קורות חיים מנצחים, כאלו שיסדרו לכם עבודה בהייטק. 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה