איך לזהות טריגר פינגר ולהתמודד אתו באופן יעיל?



מה זה טריגר פינגר, האם יש הבדל בין טריגר פינגר לאצבע ההדק, מי סובל מטריגר פינגר, מהם התסמינים, האם זה כואב ואיך אפשר להתמודד עם התופעה. פנינו אל יובל בלייר, מטפל מוסמך מטעם האגודה לרפואה סינית, וביקשנו ממנו לענות לנו על השאלות.

pexels

טריגר פינגר, זו תופעה נפוצה אשר משפיעה על תפקוד האצבעות. כאשר אצבעות כף היד מתכופפות ומתיישרות הן עושות זאת באמצעות מערכת גידים הנעה בתוך תעלה. כאשר מתרחשים שינויים במבנה הגיד, תנועת הגידים הופכת להיות מסורבלת וקשה.

ולא , אין הבדל בין טריגר פינגר לבין אצבע ההדק. אצבע ההדק זהו שם נוסף לתופעה הנקראת כך משום שבכל כיפוף של האצבע, הגיד נתפס והאצבע מתקשה להתיישר. כאשר מצליחים לשחרר את האצבע הכפופה, היא קופצת כמו הדק ומכאן שמה: אצבע ההדק.

טריגר פינגר פוגעת בשני אחוז מהאוכלוסייה ונפוצה בעיקר בין נשים בשנות החמישים והשישים. היא פוגעת בעיקר באגודל ואחריו באצבע או באמה.

האם זה כואב? כן. ככל שתנועת האצבע הופכת לקשה יותר, כך גם הכאבים קשים יותר.

אם אתם סובלים מאחד מהתסמינים הבאים, כנראה שאתם סובלים מטריגר פינגר

כאשר אתם מזיזים את האצבע הפגועה או לוחצים עליה אתם חשים בכאבים.

בבסיס של האצבע הפגועה מתפתחות גבשושיות.

בבוקר, לאחר שנת הלילה, אתם מזיזים את האצבע הפגועה ואתם שומעים או חשים בנקישות.

 

איך מתמודדים עם טריגר פינגר?

מנוחה - אם אתם בשלבים המוקדמים של המחלה, מנוחה עשויה לסייע לכם.

תרופות נוגדות דלקת - טיפול באמצעות נוגדני דלקת עשוי להקל או להפחית את הכאבים.

זריקה של סטרואידים אל האזור בתעלה שבו נכנסים הגידים עשויה לעזור בכל השלבים של המחלה. מחקרים שנעשו בתחום מלמדים כי הטיפול באמצעות סטרואידים יעיל בשבעים אחוז מהמקרים וברוב הפעמים המחלה לא חוזרת.

במקרים חמורים ימליץ הרופא על ניתוח של מעטפת הגיד הפגועה.

 

איך מתמודדת הרפואה הסינית עם טריגר פינגר?

לפי הרפואה הסינית, התפתחות של טריגר פינגר נובעת בשל זרימת דם לקויה אל הגיד הפגוע, ולכן כדי לטפל במחלה יש להזרים דם אל האצבע הפגועה במטרה לרפא את הדלקת.

דיקור סיני לטריגר פינגר נחשב לאחד הטיפולים היעילים, הוא מקל על הכאבים, הוא משפר את טווח התנועה והוא מפחית את הדלקת ומחזיר לאצבע את התפקוד המלא. במסגרת הטיפול מחדיר המטפל מחטים דקות לנקודות שונות בגוף במטרה להזרים דם אל האזור הפגוע.

הטיפולים שמציעה הרפואה הסינית הם טווינה, דיקור סיני, וטכניקות נוספות של מגע, טכניקות שבאמצעותם אפשר להזרים דם אל האצבע הכואבת ולרפא את הדלקת.

הטיפולים מסייעים מהקלה על הכאבים ועד לריפוי מלא של המקום הפגוע, לריפוי של הדלקת, להשבת התפקוד המלא ולחיזוק התפקוד ולשמירה על הטווח של האצבע הפגועה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה