איך להתמודד עם פחד מרופא שיניים?



אנחנו במרפאת השיניים תמיד שמחים לראות את המטופלים שלנו, אבל אנחנו גם יודעים שרבים מהם לא בדיוק מאושרים לראות אותנו בכל פעם. פחד מטיפולי שיניים הוא נפוץ מאוד – והוא לפעמים מונע מאנשים לקבל את הטיפול שהם זקוקים לו. גם בהיבט הזה, ידע הוא כוח שעשוי לסייע להפחית את עוצמת הפחד. אז בואו נכיר עוד קצת את התופעה הנפוצה ואת הדרכים להתגבר עליה:

 ויקה בביוף

חרדה דנטלית – כשהפחד מסוכן לבריאות

פחד הוא רגש חשוב שנועד להגן עלינו מסכנות. אנשים בדרך כלל לא אוהבים כאב ולכן מפתחים באופן טבעי פחד מטיפולי שיניים שבדמיון שלנו מלווים בכאב רב. כשאנחנו שומעים מאנשים על טיפולי שיניים כואבים שעברו, או מדמיינים את מכשירי הקידוח עם הצלילים המבהילים – טבעי לחלוטין שנרגיש מפוחדים ומבוהלים. זה רגש לגיטימי, אך חשוב גם להיות מודעים לכך שלפעמים הוא יוצא מפרופורציות. כל אחד מאיתנו מוכרח להבין מתי הפחד גורם לו להימנע מטיפולים חיוניים ולסכן את הבריאות.

איך להתגבר על פחד מרופא השיניים?

כשאנשים שמפחדים מרופאי שיניים מדמיינים את הביקור בקליניקה – הם מדמיינים רופא חסר רגישות קודח בשן לצלילי צרחות של כאב. בפועל, רובם המוחלט של הביקורים במרפאת השיניים לא כרוכים כלל בכאבים ואף עוזרים להפחית את הסיכון לטיפולים כואבים יותר בהמשך הדרך.

כדי להתגבר על הפחד, חשוב גם לבחור במטפל רגיש ומיומן אשר יקדיש את מלוא הסבלנות אליכם וישקיע מאמצים גם בהפגת הפחד. אנחנו במרפאה של ד"ר בביוב שמים דגש רב על יחס אישי, רגיש וחם לכל מטופל. אם אתם חוששים מהביקור במרפאה, נשמח אם תשתפו אותנו בכך ואנחנו נעשה הכול כדי לאפשר לכם חוויה נעימה ומרגיעה שתעזור לנצח את הפחד.

הניסיון שלנו מראה שבמקרים רבים, כאשר המטופלים שלנו מקבלים הסבר על המצב שלהם, שואלים שאלות ומביעים את החששות שלהם בפני הרופא – המידע שמוענק להם בייעוץ בהחלט עשוי להפיג את החששות או לכל הפחות להפחית את עוצמתם.

בנוסף, יש לזכור כי כיום ישנם אמצעים טכנולוגיים שעוזרים להפחית את הכאב והסיכון שטמונים בטיפולי שיניים. אחת השיטות החשובות בתחום הזה היא הרדמה ממוחשבת. בשיטה הזאת משתמשים בטכנולוגיה ייחודית כדי להפחית למינימום את הכאב הכרוך בזריקת ההרדמה, שמהווה מקור מרכזי לפחד של אנשים מרופאי השיניים.

מתגברים על הפחד – ביחד

במרפאה של ד"ר אבי בביוב פועלים אנשי מקצוע מקצועיים ומיומנים, אך גם רגישים ביותר, שיעשו הכול על מנת לסייע לכם להתגבר על הפחד מטיפולי השיניים.

אנחנו מזמינים אתכם להגיע אלינו לקליניקה בירושלים לפגישת ייעוץ ללא התחייבות – שבה גם נגבש שיטות שיעזרו לשמור על חלל הפה ולהפחית את הסיכון לבעיות דנטליות – וגם נטפל בבעיות שעשויות להופיע כשהן עוד קטנות. וגם אם יש צורך בטיפול מורכב יותר – אנו נעשה זאת במלוא הרגישות והסבלנות כדי להבטיח שתצאו מהקליניקה עם טעם טוב ועם הרבה פחות פחדים וחששות.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה