איך לגרום לילדים שלכם לקרוא יותר ספרים?



עידוד ילדים לקרוא יותר ספרים כרוך ביצירת סביבה חיובית ומרתקת סביב נושא הקריאה. אם גם אתם רוצים לגורם לילדים שלכם, בכל גיל, לקרוא יותר ספרים הנה כמה טיפים ישימים אשר בכוחם לסייע לכם לטפח אהבת קריאה אצל ילדים:

PEXELS

דאגו להיות מודל לחיקוי לקריא
ילדים מחקים לרוב התנהגות של מבוגרים. אם הם רואים אתכם קוראים ונהנים מקריאת ספרים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יפתחו עניין בקריאה. יש לשתף איתם את חוויות הקריאה וההתלהבות שלכם – מה שיכול לגרום להם לחקות אתכם ולקרוא יותר ספרים.

יצירת סביבה ידידותית לקריאה
כדאי להגדיר, לתכנן ולעצב פינת קריאה נעימה עם מקומות ישיבה נוחים, תאורה טובה ומגוון ספרים המתאימים לגיל הילד. הפוך אותו לחלל מזמין שבו ילדים יכולים להירגע וליהנות מקריאה.

מציעים לילד מגוון ספרים
ההמלצה היא לספק מגוון רחב של ספרים כדי לתת לו מענה לתחומי עניין ורמות קריאה שונות. כדאי לכלול בין האפשרויות: סיפורת, ספרי עיון, ספרי תמונות ואולי גם ספרים אינטראקטיביים. כדאי לשקול גם לבקר יחד בספרייה כדי לחקור כותרים חדשים.

קריאה בקול רם
קריאה בקול רם לילדים, ללא קשר לגילם, היא דרך רבת עוצמה להחדיר אצל ילדים אהבה לסיפורים. בחרו ספרים בעלי עלילות שובות לב ודמויות מעניינות, והפכו זאת לחוויה משותפת ומהנה שלכם ושל הילד.

קבעו לילד שגרת קריאה
יש לקבוע שגרת קריאה עקבית לילד, כגון קריאה לפני השינה או קיום זמן קריאה ייעודי במהלך היום. עקביות עוזרת ליצור הרגל והופכת את הקריאה לחלק טבעי מהפעילות היומיומית שלהם.

תן לילד אפשרות בחירה
אפשרו לילדים לבחור ספרים בהתאם לתחומי העניין שלהם. מתן אוטונומיה בבחירת חומרי הקריאה שלהם יכול לשפר את תחושת הבעלות והמעורבות של הילדים ולגרום להם לקרוא יותר ספרים.

פודקאסט בנושא קריאה
עולם הפודקאסטים מציע לא  מעט פודקאסטים גם לילדים בתוכם ניתן למצוא גם פודקאסטים בעולם הקריאה. ההמלצה היא לתת לילדים להאזין לפודקאסט שכזה, מה שיכול לעודד אצלהם את הרצון לקרוא או לגרות אצלם את ההתעניינות בספרים חדשים.

לעשות מנוי בספריה
כדאי לשקול לעשות מנוי בספרייה או אפילו להצטרף למועדון ספרים (אם יש אופציה שכזאת).מדובר בפעולה אשר יכולה לחשוף את הילדים למגוון רחב יותר של ספרים ולחבר אותם עם קוראים צעירים אחרים. אירועי ספרייה כוללים לעתים קרובות מפגשי סיפור ופעילויות אחרות הקשורות לנושא.

שילוב של טכנולוגיה מתקדמת
כדאי לבדוק את האפשרות לאמץ את הטכנולוגיה החדשנית והמתקדמת על ידי שילוב של ספרים אלקטרוניים, ספרי שמע ואפליקציות חינוכיות המקדמים קריאה. ילדים מסוימים עשויים למצוא תוכן דיגיטלי אינטראקטיבי מושך.

ציון של הישגים
כדאי לשקול לציין אבני דרך והישגים בתחום הקריאה. הכירו את המאמצים שלהם, בין אם זה לסיים ספר מאתגר או קריאה למשך פרק זמן מסוים.

לקיחת חלק בדיונים רלוונטיים
שוחחו עם הילדים לגבי הספרים שהם קוראים. נסו להתעניין לשאול שאלות על דמויות, עלילה והחלקים האהובים עליהן. עידוד שיחות סביב ספרים עוזר לפתח מיומנויות הבנה וחיבור עמוק יותר לחומרי הקריא.

נסו לתכנן אתגרי קריאה
כדאי ליצור אתגרי קריאה מהנים עם תגמולים. לדוגמה, כדאי לשקול לאתגר אותם לקרוא מספר מסוים של ספרים בחודש או לחקור ז'אנרים שונים.

היו סבלניים ותומכים
כל ילד מפתח אהבה לקריאה בקצב שלו. היו סבלניים ותומכים, הימנעו מלחץ. ודאו שהקריאה תישארו חוויה חיובית ומהנה.

על ידי שילוב של אסטרטגיות אלו, ניתן לעזור לטפח אהבת קריאה לכל החיים אצל ילדים ולספק להם את הכלים הדרושים להם כדי להפוך לקוראים בטוחים ומיומנים.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה