איך לבחור משאבת חלב מתאימה?



נהנית מחופשת הלידה, עברת רגעים קסומים עם התינוק החדש והינקת. הרבה. רגע לפני החזרה לעבודה, ועם כל החששות הנלווים לצעד הזה, עומדת גם שאלה לוגיסטית וחשובה מאין כמוה – מה יאכל התינוק?

Pixabay

למרבה המזל יש פתרון יעיל, אפקטיבי וכזה שיקל מעט על החששות הכרוכים בחזרה לעבודה ובפרידה מהתינוק – שאיבת חלב. עכשיו נותר רק להחליט איזו משאבה לבחור ומהם השיקולים בבחירת המשאבה האידיאלית

משאבת חלב מאפשרת לאם להיוותר שקטה ורגועה לאחר הלידה גם עם תום חופשתה. אם היא נאצלת או אף רוצה לחזור לעבודה היא יכולה להשאיר למי שאמונה ומופקדת על טיפול בתינוק בהעדר להשקותו חלב אם שנשאב ממנה מבעוד מועד.

האפשרות לשאוב חלב בכל מקום ובעל עת מקלה מאוד על האם גם ועבור אימהות רבות בעיקר בשל הנוחות והפשטות שבה ן ניתן לשאוב חלב מהשדיים ובכך להקל על הגודש שלהן ועל נשיאתם.

התשובה על השאלה איזו משאבה מתאימה נובעת לא רק משיקולי עלות תועלת, במיוחד כאשר ההבדלים בין העלויות אינם כה גדולים, אלא בעיקר בשל כמות החלב הנדרשת, מיקום השימוש, תדירותו, אופן השימוש ועוד.

ידנית או חשמלית?

ההבדל העיקרי הוא בין משאבת חלב ידנית לבין משאבת חלב חשמלית. החשמלית עדיפה למי שנדרשת לשאוב כמויות גדולות של חלב, ובעיקר לנשים אשר נאלצות להיעדר זמן ממושך מהבית וליצור מלאי מספיק להניק בו את התינוק בהעדרן. השאיבה פשוטה, נוחה ומהירה, אף שהיא מרעישה.

משאבה ידנית מתאימה למי שאמורות לשאוב כמות קטנה  ולא נדרשות לאחסן חלב רב. מדובר בפעולה פיזית אף שאינה כרוכה במאמץ רב. משאבה ידנית טובה ומתאימה לשאיבות קצרות בעיקר.

עם שיקולי הכדאיות והתועלת צריכים להימנות גם איכותה ובטיחותה של המשאבה. תנאי הכרחי לשקט ולביטחון הוא הידיעה כי המשאבה נרכשת מחברה מוכרת ובעלת מוניטין בתחום מוצרים לאם ולתינוק בכלל ומשאבות בפרט.

רצוי ומומלץ להתייעץ עם מומחים ובעיקר עם מומחות, היות שאין חכמה כבעלת ניסיון בתחום השימוש במשאבת חלב. רצוי גם להיערך מבעוד מועד, כדי לא להיתקע, חלילה, בעיצומה של שאיבה בבעיה מכל סוג שהוא בכלל אי תקינות המשאבה.

 לקנות או לשכור?

אף שהמחיר אינו בשמים ( נמוך בהרבה מהם) ייתכן כי הגיוני יותר לשכור משאבה מאשר לשכור אותה אם יש צורך לחסוך בהוצאות, אם משך השאיבה המתוכננת הוא קצר ואם אתן לא מתכננות ללדת עוד ילדים. בכל אופן שאיבה שהוא- תוכלו, כמובן, לאחסן את החלב במקרר, אם בשקיות ואם במכלי אחסון ייעודיים למטרה זו. חשוב מאוד לציין, כי הטמפרטורה האידאלית לאחסון בקירור היא 15 מעלות, לכן אחסון החלב בפריזר מאפשר שימוש בו עד ארבעה חודשים  לאחר שאיבתו.

הדאגה הטבעית לתינוק מחייבת כל אם לוודא כי מי שאמורה לתת לו לשתות את החלב יודעת בדיוק מה עליה לעשות ובעיקר לחמם אותו ולהפשירו אבל בשום אופן לא במיקרוגל מחשש לרתיחתו וחשש נלווה – גרימת כוויות לינוק. ההרתחה אסורה גם בשל החשש לאיבוד הערכי התזונתיים החשובים של החלב.

 

 לא תורה מסיני, אבל...

בסך הכל לא נדרשת בדיקה שאורכת שעות וימים, אבל חשוב שהבחירה בין שני הסוגים - ידנית או חשמלית- תיעשה לאחר שיקול דעת, הגדרה ואפיון של סדר היום הצפוי של האם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה