איך לבחור יין לבן שיתאים לכם בול?

$(function(){setImageBanner('1bc27981-8769-471a-be3f-a199c3f522f0','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,44005,'Image','');})

היין הלבן הוא הבחירה המושלמת כיושבים לאכול ארוחה קלה עם חברים, להביא למשפחה כשכולם נפגשים יחד או סתם כשיושבים עם חברה או חבר טובים. כל לגימה מהמשקה הצונן הזה היא חגיגה של ממש, אך ייתכן שהמבחר הרחב שממנו תוכלו לבחור יהיה מעט מבלבל. בדיוק בגלל זה הכנו לכם מדריך שיעזור לך למצוא את היין הלבן שיתאים לכם בול.

pexels

מהו היין הלבן?

רגע לפני שנכנס לטיפים שיעזרו לכם לבחור בואו נבין מהו בכלל יין לבן וכיצד מכינים אותו. זהו משקה שניתן להכין מענבים אדומים או מענבים לבנים, פרט שאותו אנשים רבים אינם מכירים. בהכנת היין מסירים את הקליפה מהענבים ולמעשה משתמשים בתוכנם בלבד. לאחר שנפטרים מקליפות הענבים סוחטים את מיץ תוכנם ואת המיץ שמים במתססה עם שמרים. השמרים מעכלים את סוכר הענבים והופכים אותו לאלכוהול וזהו השלב המכריע שבו אפשר לבחור האם יהיה זה יין לבן חצי-יבש או יבש. אם מאפשרים לשמרים לעכל את כל הסוכר שבמיץ, יתקבל יין יבש ואילו אם משאירים חלק מהסוכרים יתקבל יין לבן חצי-יבש.

האם תרצו יין יבש או חצי-יבש?

לאחר שהכרנו טוב יותר את תהליך ההכנה של היין הלבן, הגיע הרגע ללמוד כיצד לבחור את זה שיתאים לכם בצורה הכי טובה. כמובן שהשאלה הראשונה שעליה תצטרכו לענות היא האם תעדיפו יין יבש, שאינו מתוק, או שמא תרצו יין חצי-יבש בעל מתיקות מסוימת. בהחלט יש כאן שאלה של טעם אישי שרק אתם תוכלו לענות עליה. יחד עם זאת בהחלט ישנן המלצות לבחירה שכדאי לבצע כאשר עוסקים בהתאמת המשקה לאוכל.

כאשר אוכלים מטעמים מתוקים או חריפים, מומלץ לבחור ביין חצי-יבש אשר יוכל לעמוד כנגד הטעמים החזקים הללו. לעומת זאת אם אתם אוכלים דגים או פסטה, עדיף לבחור ביין יבש שטעמו יאזן בעדינות ובחן את הארוחה כולה.

הגדירו תקציב

כיום ניתן למצוא יינות מצוינים לשתייה בטווח מחירים רחב למדי, כך שחשוב שתגדירו לכם את התקציב הרצוי, בין אם אתם יושבים במסעדה ובין אם אתם רוכשים בקבוק לבית. כמובן שישנם בקבוקים יקרים יותר המציעים חוויה יותר יוקרתית של שתייה, אך גם אם התקציב שלכם לא גבוה, תוכלו בהחלט למצוא יין נפלא במחיר נגיש. לכן, חשוב שתערכו בעצמכם מחקר אודות היין לפני הרכישה, כדי שתוכלו לדעת על מה אתם בעצם משלמים. קראו על רמת המתיקות של היין, איזה פרופיל טעם יש לו ואולי אפילו תוכלו למצוא ביקורות עליו.

אל תתביישו לבקש המלצה

אומנם תמיד טוב להגיע עם ידיעה של סוג היין המועדף עליכם, אך עדיין אין כל רע בלבקש המלצה מהמוכר בחנות או המלצר ואפילו מומלץ לעשות כן. במיוחד אם אתם רוצים להכיר יינות חדשים וללמוד לעומק את מה שאתם באמת אוהבים, אין דרך טובה יותר לעשות זאת מאשר להתנסות ולבחון אפשרויות חדשות על פי המלצתם של מביני דבר. ככל שתטעמו יותר, כך טעמכם יהיה מדויק יותר ובחירת היין שלכם רק תלך ותשתבח.

זנים אהובים של יין לבן

כמובן שישנם זנים קלסיים של יין לבן אותם כדאי לנסות, אם אתם רק מתחילים את דרככם בהכרת עולם היין. הזן הנפוץ ביותר ביינות היבשים הוא ללא ספק השרדונה, בעל הטעם הבועט. אם אתם מעדיפים זן בעל מאפיינים יותר קלילים הפינו גרג'יו יהיה בחירה נפלאה. מי שמחפש ניחוחות של פרחים ופירות ייהנה עד מאוד מהסוביניון ולסיום, אם אתם מחפשים יין מתוק שיתאים לקינוח, תיהנו ללא ספק מהריזלינג.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה