אולטרסאונד שד – בדיקה חשובה במיוחד



סל הבריאות בישראל מציע אינספור בדיקות ותרופות, ולמזלנו, מרבית האנשים לא יזדקקו למרבית האפשרויות הללו. והנה, ישנה בדיקה אחת חשובה במיוחד שכל אישה צריכה לעבור מעת לעת. בדיקה זו היא לא אחרת מאשר אולטרסאונד שד. בדיקת האולטראסאונד היא בדיקה הממנפת את גלי הקול בכדי למפות את מבנה השד שלך מבפנים, ולזהות האם יש משהו שדורש בדיקה נוספת, משהו שעלול לעורר חשש.

אולטרסאונד שד

חשוב מאוד לפני הכול לזכור כי במרבית המקרים בהם יש כאבים או אי נוחות, ואפילו גושים בחזה, הרי שלא מדובר במשהו סופני, והחשש הטבעי אך המוגזם לעיתים מסרטן השד לא צריך להפחיד אותך. במקום, היי זהירה, נבונה, ותיבדקי מעת לעת בבדיקת אולטראסאונד לחזה.

החשיבות של אולטרסאונד שד:

לא "סתם עוד בדיקה", הרי שהבדיקה הספציפית הזו של אולטרסאונד שד היא מהחשובות ביותר שאת יכולה לבצע. בדיקה זו יכולה להיות בדיקה מצילת חיים. במקרים שונים בדיקה זו מגלה מבעוד מועד את היווצרותו של גוש חשוד.

נכון, מרבית הגושים המתגלים בחזה מתגלים בסופו של דבר כגושים שפירים במקרה הגרוע, וכגושי שומן "רגילים" במקרה הקל עד פעוט, ובכל זאת הגילוי המוקדם של התפתחות גוש סרטני ברקמת השד הינו חיוני, שכן הוא מעלה את סיכויי ההחלמה בלמעלה מתשעים אחוזים! (90%)

אולטראסאונד שד יכול לשקף את המצב של הצטברות גושית בשד. בעזרת בדיקה זו ניתן, למשל, לזהות האם מדור בציסטה, גוש המלא בנוזלים, או האם מדובר בגוש מוצק שמצריך בדיקות אחרות. בדיקה זו מאפשרת לרופא המטפל להחליט האם וכיצד יש להמשיך את הבירור הרפואי.

ומה עם ממוגרפיה?

שלא כמו אולטראסאונד, ממוגרפיה משתמשת בגלי רנטגן, ונחשבת, אם כך, מעט מסוכנת יותר. ועדיין, כמות הקרינה שבשימוש בצילומי הממוגרפיה לשד הינה קטנה במיוחד, וחשיבות הבדיקה עולה בכמה וכמה מידות על כל סכנה שהקרינה של גלי הרנטגן עלולה לייצר.

הנה כמה תנאים מוקדמים חשובים לביצוע בדיקת ממוגרפיה לאיתור מוקדם של סרטן השד:

  • אם הגעת לגיל 40, ובנוסף
  • יש לך קרובת משפחה מדרגה ראשונה שחלתה בסרטן השד ו\או
  • יש לך שתי קרובות משפחה מדרגה שנייה שחלו בסרטן השד

יש לבצע בדיקה זו אחת לשנה. בנוסף, נשים בגילאים 50-75 צריכות לבצע בדיקה אחת לשנתיים (אלא אם את נמצאת בקטגוריה הקודמת, ואז יש לבצע בדיקה אחת לשנה). הבדיקה אינה פולשנית, וככזו, אינה כרוכה בכאב. לעיתים ישנו כאב כלשהו, אך דבר זה לא מתרחש באופן תדיר, וגם אם כן, זה לרגעים בודדים בלבד.

חלק מהנשים, בעלות הרגישות המוגברת, יחוו אולי אי נוחות מסוימת מלחיצת השד במכשיר הצילום, אך מצב זה חולף עם תום הבדיקה, אשר אורכת בסופו של דבר מספר שניות בלבד. אולטרסאונד שד וממוגרפיה הינן שתי בדיקות חשובות עד מאוד, וכעת שקראת עליהן מעט, תוכלי להרגיש נוח יותר לבצע אותן.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה