אוהל אבלים וקבלת קהל מנחמים גדול



כאשר אדם קרוב הולך לעולמו, הכאב הוא גדול ואין גדול ממנו. אם מדובר באדם אהוב ומוכר, הכאב גדול שבעתיים. מה שקורה בפועל במקרים כאלה, הוא שהרבה אנשים מגיעים לניחום אבלים. על מנת להימנע מפגיעה בסדרים הקיימים בבית, משפחות רבות נוהגות לשכור אוהל אבלים. זאת, במטרה לנווט את מי שמגיעים לניחום אבלים אל האוהל עצמו, ולאו דווקא אל הבית פנימה

freepik

מובן, עם זאת, שבני משפחה וחברים קרובים במיוחד, יהיו בני בית למרות אוהל האבלים. מה זה בעצם אוהל אבלים? מה מייחד את האוהל הזה ולמה הוא עדיף על אירוח המנחמים בבית? היכן אפשר להזמין אוהל אבלים שיענה על הדרישות ויאפשר לבני המשפחה לעבור את ימי האבלות בצורה מכובדת וראויה?

אוהל אבלים – מה זה בעצם

אוהל אבלים הוא למעשה אוהל גדול, המאפשר לבני המשפחה להעביר בו את ימי האבלות ולקבל את כל האורחים אשר מגיעים אליה בצורה מכובדת וראויה. זאת, בלי להפריע את מנוחת בני המשפחה שאינם צריכים להיות אבלים, או להפריע לילדים הקטנים אם יש כאלה במשפחה. המנהג להקים אוהל אבלים איננו חדש, והוא מוכר הן בארץ ישראל והן בארצות אחרות במזרח התיכון מאות ואולי אלפי שנים. הדבר נבע בעבר, ונובע גם היום, מעצם העובדה שהמשפחה האבלה היא משפחה גדולה מצד אחד, ושהבית או החללים הפנימיים בו הם מצומצמים וקטנים, ואינם מאפשרים לקלוט קהל גדול ולארח אותו בצורה נוחה וראויה. מאליו מובן שבמשפחות וחברות שבהן הערבות ההדדית היא גדולה מאד, יהיו למשפחה האבלה מבקרים רבים. כיוון שהדבר צפוי מראש, חלק ניכר מהמשפחות האבלות נוהג להקים אוהל אבלים.

מה מיוחד באוהל אבלים

הדבר העיקרי המייחד את אוהל האבלים, היא ההתאמה שלו לאירוח של מספר גדול של אנשים. בדרך כלל, החברה האמונה על הקמת האוהל משכירה לבני המשפחה גם אביזרים אחרים – שולחנות ארוכים, ספסלים וגם כלים שבהם ניתן לערוך את התקרובת המוגשת לאורחים לאורך כל תקופת האבלות. בחלק מהמקרים אוהל אבלים יכול גם להיות ממוזג, מה שיגביר את מידת הנוחות של המנחמים ואת הנוחות של בני המשפחה השוהים בתוך אוהל המנחמים לאורך כל שעות היממה. לרוב, האוהל מוקם בצמוד לבית המגורים, כך שקל להביא אליו את הכיבוד ואת השתייה. האוהל מסודר גם בצורה כזאת שכל השוהים בו יכולים להתפלל בצורה נוחה ולמלא בכך את המצווה החשובה של קיום מניין בימי האבלות.

למה אוהל אבלים ולא אירוח בבית

כאמור, אוהל אבלים הוא המקום שבו תארח המשפחה האבלה את כל האורחים המגיעים לנחם. בדרך כלל, הקמת אוהל אבלים נהוגה בחברות שבהן המשפחות גדולות מאד מצד אחד, ומספר המנחמים יכול להיות גדול מאד מצד שני. גם משפחות חשובות נוהגות להקים אוהל כזה, תוך ידיעה ברורה שבית המגורים לא יספיק בשום פנים ואופן לארח את כל האורחים בצורה מכובדת. בבית שבו מתגוררים כמה משפחות גרעיניות, כמו הורים, הילדים והנכדים שלהם שלעיתים הנכדים מתגוררים בבית עם הנשים שלהם, רק הגיוני להציב אוהל אבלים. עבור חלק מבני המשפחה אין צורך ואין חובה במנהגי אבלות, למרות הצער על מותו של אדם אהוב. על מנת לא להפריע לסדר היום התקין בבית מוקם אוהל אבלים. אם בעקבות מקרה מצער במשפחה יש לכם עניין בהקמת אוהל אבלים איכותי שיספיק לכל האורחים המנחמים העתידים להגיע, זה בהחלט המקום הנכון עבורכם. צרו קשר כבר כעת והמקצוענים של כוכב האוהלים יחזרו אליכם בהקדם. הם יקימו את אוהל האבלים ויסייעו לכם גם באמצעים ובפריטים אחרים הדרושים לכם לכל אורך תקופת האבלות.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה