אביזרים לממ"ד – זמן מצוין לוודא כי המרחב המוגן שלנו שימושי ומדוגם



מאז השביעי באוקטובר אין בית בישראל בו לא מודעים לחשיבות העצומה של מרחב מוגן בקרבת מקום, ובאינספור בתים ודירות בישראל אותו מרחב מוגן הוא בתוך הדירה עצמה – הממ"ד (מרחב מוגן דירתי). אם עדיין לא דאגתם לכך, כדאי שלא להתמהמה עוד. עכשיו זה הזמן לוודא כי הממ"ד שלנו מאובזר, מדוגם, שימושי ומוכן לכל תרחיש.

קרדיט לתמונה: אחים ביטר

אילו נקודות חשוב לבחון ולשים עליהן דגש בנוגע למוכנות של הממ"ד שלנו? במקרים מסוימים ייתכן כי כדאי לרכוש מספר אביזרים לממ"ד אשר יבטיחו כי כל חלק בו שימושי ותקין. במקרים אחרים נרצה לוודא כי יש לנו מוצרי נוחות שונים שיסייעו לנו להעביר את הזמן בנעימים, במידה וניאלץ לשהות במרחב המוגן לאורך זמן רב יחסית.

 

קודם כל מוודאים כי הממ"ד תקין ושימושי

בעקבות הלקחים הקשים של השביעי באוקטובר, אז נאלצו אלפי אנשים ביישובים שבעוטף עזה לבלות שעות וימים שלמים בממ"ד שבביתם, כיום ברור לכל כי הממ"ד שבבית שלנו חייב קודם כל להיות שימושי ותקין. אחת מ"נקודות התורפה" העיקריות והחשובות ביותר בכל ממ"ד היא כמובן הדלת, וכאן חשוב לוודא כי הדלת חזקה ועמידה, מחוברת כמו שצריך וגם נסגרת וננעלת בקלות. במקרים רבים כדאי לקנות ידיות לדלת ממ"ד ולהחליף את הידיות הקיימות, על מנת להבטיח כי במידת הצורך נוכל לנעול את הדלת כמו שצריך ולא נצטרך לעמוד ולהחזיק אותה בכוח, כמו שעשו יותר מדי אנשים בשבת ההיא.

סוגים נוספים של אביזרים לממ"ד אשר עשויים להיות קריטיים והכרחיים ממש קשורים ברובם לדלת, אך גם לחלון ולאמצעי האוורור. מלבד ידיות לדלת ממ"ד חשוב לוודא גם כי הצירים של הדלת חזקים, חדשים יחסית ונמצאים במצב טוב, וכל זה נכון לגבי החלון גם כן (המהווה בעצם סוג נוסף של דלת).

בדיוק כפי שניתן לבחור כיום בין סוגים שונים של ידיות לדלתות פנים בבית, כך גם במקרה של ידיות לדלת (וחלון) הממ"ד. רק שבמקרה הזה זה חשוב ודחוף במיוחד, על מנת לוודא כי הממ"ד שלנו תקני ושימושי.

 

להבטיח כי יהי לנו נעים ונוח במרחב המוגן

לאחר שווידאנו כי הממ"ד שלנו תקני וניתן לסגירה ונעילה בקלות, כדאי להבטיח גם כי יהיה לנו נעים ונוח בפנים, במיוחד אם נצטרך להעביר שם כמה שעות טובות.

לכן, חשוב לבדוק את מערכת האוורור של הממ"ד ואת המזגן, במידה וקיים כזה. אם מדובר בממ"ד ישן יחסית, לא יזיק להזמין בעל מקצוע שיערוך ביקורת ויוודא כי כל המערכות תקינות ועובדות כמו שצריך – הדלת והחלון, מערכת האוורור, מערכות האיטום שמגנות על המעברים של הצינורות, הכבלים והתעלות שיוצאות החוצה מהממ"ד וכיוצ"ב.

 

כמו כן, וודאו כי יש בממ"ד משהו נוח לשבת ולשכב עליו עבור כל בני הבית, כמה בקבוקי מים, חטיפים, ספרים, משחקים לילדים וכל דבר אחר שיכול לסייע לכם להעביר את הזמן בנעימים.

השקיעו עכשיו בדיגום הממ"ד – זה לא ייקח יותר מדי זמן או כסף, ותשמחו שעשיתם כך במידה וחלילה תצטרכו להיכנס אליו ולהעביר בו זמן.

 

בברכת ימים שקטים ונטולי ממ"ד לכולנו...


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה