כל הסיבות להתחיל לאכול יותר מלפפונים



הוא משתלב טוב עם סלט או סתם בארוחה קלה בערב, אולם מסתבר שהוא הרבה יותר בריא ממה שחשבנו. לרגל עונת המלפפונים, היתרונות והדברים המעולים באכילת מלפפון והרבה

היום שומעים יותר ויותר את המושג "מזונות על"- אותם מאכלים מפוציים בוויטמנים וחומרים חיונים. כולם יודעים שהגזר עוזר לעיניים וגמבה היא פצצת ברזל, אבל איכשהו נראה שהמלפפון נדחק למשבצת הירק הגנרי, זה שפשוט זורקים לכל סלט, אבל לא באמת יודעים למה. מעין ברירת מחדל שאוכלים כשאין תחליף טוב יותר. אז הגיע הזמן שניתן לירק הזה את הכבוד הראוי לו, ונציג את כל הדרכים המדהימות בהן הוא עוזר לנו לניות בריאים יותר.

זה מה שיקרה לגוף שלכם כשתתחילו לאכול יותר ממנו לאורך היום.

מחזק את בריאות הלב

מלפפונים מכילים אשלגן בריכוז גבוה- 147 מ"ג ל-100 גרם. לאשלגן הרבה יתרונות בולטים לבריאות הגוף, ואחר המשמעותיים שבהם הוא שיפור בריאות הלב והגנה עליו מפני מחלות.

מטה אנליזה שסקרב מחקרים רבים בנושא מצאה כי צריכה מוגברת של אשלגן מפחיתה את הסיכון לשבץ ועשויה אף לצמצם במידה ניכרת את הסיכון למחלות לב. ארגוני הבריאות בעולם ממליצים לצרוך כ-4700 מ"ג אשלגן מדי יום. אכילת מלפפון היא דרך מצוינת להתחיל להיצמד להמלצה זאת.

מגנים על המוח 
פיזטין (Fisetin) הוא סוג של פלבונואיד שהוכח מחקרית כחומר אנטי-דלקתי. החומר הזה מצוי במלפפון, כמו גם בתותים ובענבים. 

מחקר שנערך ב-2015 מצא כי התרכובת הזאת מסייעת להפחית את ההשפעה של מחלות ניורולוגיות שמתפתחות בגילאים מבוגרים, על תפקוד המוח ומערכת העצבים. מחקר אחר מצא כי הפיזטין עשוי לעזור לשמר את היכולות הקוגנטיביות בקרב חולים באלצהיימר.  

מעכב את נזקי הזמן בעור

לא סתם אתם רואים כל כך הרבה אנישים שרוצים לטפח את עור הפנים מניחים חתיכות מלפפון מסביב לעיניים. בין שלל מרכיביו החיונים, ניתן למצוא במלפפון ויטמין c, מגנזיום ותרכובת בשם סיליקה. מחקרים הראו שהמרכיבים האלו בירק מסייעים לעכב במידה כלשהי את תהליך ההזדקנות הבלתי נמנע ולשמור על עור חלק יותר לאורך זמן.

מחזק את המערכת החיסונית

חוקרים מאוניברסיטת ולנסיה בספרד גילו נתון מעניין במיוחד על סגולותיו של המלפפון. הירק המיוחד הזה כולל כימיקלים בשם ליגנאים, שעשויים על פי המחקר להפחית את התגובה הדלקתית של הגוף ולצמצם את הסיכון להתפתחות סוגים שונים של סרטן.

חומר נוסף שמצוי במלפפון הוא קוקורביטקינים ( cucurbitacins) - גם הם ממלאים תפקיד משמעותי בעיכוב התפתחותם של גידולים סרטניים.
מפחית כאבים 
ברפואה האלטרנטיבית משתמשים במלפוון כאמצעי להפגת כאבים. מסתבר שגם המדע מחזק את היתרון של הירק המופלא הזה למלחמה בכאב. מחקר מעניין בנושא מצא כי הפלבונואידים והטאנינים שבמלפפון עוזרים לצמצם את הרדיקלים החופשיים הפועלים בגוף ובכך להפחית במידה מסוימת כאבים מסוגים שונים- בהם כאבי ראש וכאבי מחזור. 


משפר את הריח הפה ובריאות החניכיים

ריח רע בפה נגרם במקרים רבים כתוצאה מחיידקים בחלל הפה. הריח יכול להוות תסמין לבעיות בחניכיים, ריקבון בשיניים או במקרים נדירים גם לבעיות במערכת העיכול.

המלפפון העשיר בסיבים תזונתיים ובמים, עוזר להגביר את הפרשת הרוק בפה. הרוק משמש כדרך טבעית ויעילה לשטיפת הפה, ועוזר להגן מפני זיהומים חיידקים וחתיכות מזון שנתקעו בין השיניים. בכך אכילת מלפפון עוזרת גם לשמור על הפה שלכם נקי ורענן.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה