רצועות מינוט סטייק מוקפצות



לקראת חגי תשרי, חברת ישרקו מקבוצת טיב טעם. חולקת מתכון חגיגי - רצועות מינוט סטייק מוקפצות עם פלפלים, ארטישוקים וצלפים.

כפי שמרמז שמה Minute steak –מינוט סטייק המנה הזאת מוכנה תוך דקות, ולכן מושלמת לאירוח בימי הקיץ, כשלא מתחשק לבלות הרבה זמן ליד הכיריים. כיוון שהמנה כל כך קלילה ויש בה הרבה ירקות עסיסיים, היא טעימה גם פושרת – כמעין סלט חמים.

מרכיבים ל- 4 מנות

2 חבילות של דקדקים: אנטריקוט פרוס דק של מזרע (קפוא)

2 כפות שמן זית Ybarra

מלח ופלפל שחור גרוס

1/2 בצל סגול פרוס דק

2 שיני שום פרוסות דק

2 גבעולי בצל ירוק חתוכים למקטעים באורך 4 ס"מ

מיץ מלימון אחד

2 כפות צלפים של Terrecrude שטופים מהמלח

1/2 כוס יין לבן יבש

50 גרם חמאה צרפתית של Flechard קרה וחתוכה לקוביות קטנות

4 פלפלים קלויים (2 אדומים, 2 צהובים, קלופים וחתוכים לאורכם לרצועות ברוחב 3 ס"מ

2 פלפלים ירוקים חריפים (או פחות, לפי הטעם) קלויים, קלופים וחתוכים לאורכם לרצועות ברוחב 3 ס"מ

1 צנצנת (290 גרם) רבעי ארטישוק משומרים של Terrecrude , מסוננים מהשמן

 

אופן ההכנה: מוציאים את הבשר מהמקפיא כחצי שעה לפני תחילת ההכנה. מחממים שמן זית במחבת גדולה, מתבלים את נתחי הבשר במלח ופלפל וצורבים במחבת כחצי דקה מכל צד. מעבירים לצלחת.

מוסיפים למחבת פרוסות בצל ומקפיצים כ 5- דקות עד להזהבה. אם צריך מוסיפים עוד שמן. מנמיכים את הלהבה ומוסיפים שום, בצל ירוק, מיץ לימון, צלפים ויין לבן. מביאים לרתיחה עדינה ומבשלים דקה-שתיים לאידוי האלכוהול. מוסיפים חמאה ומבשלים תוך כדי ערבוב כ 5- דקות עד לקבלת רוטב קטיפתי. מתבלים במלח ופלפל. מוסיפים למחבת את הפלפלים הקלויים ורבעי ארטישוק, מחזירים את נתחי הבשר ומקפיצים הכל יחד על להבה גבוהה כ 2- דקות. מגישים מיד.

צילום יחצ

 

טיפ! פלפלים קלויים הם מעדן, אבל שיטת הקלייה המסורתית – על אש גלויה – כרוכה בלא מעט טרחה ולכלוך. השיטה הבאה מפיקה את אותה התוצאה בלי המאמץ ובלי הלכלוך: מחממים תנור במצב גריל לטמפ' מקסימלית

ומרפדים תבנית בנייר אפייה. חוצים את הפלפלים לאורכם ומוציאים את הזרעים והקרומים. מסדרים את הפלפלים בתבנית כשהצד החתוך כלפי מטה. ממקמים את התבנית קרוב למקור החום וקולים כ 15- דקות עד שקליפת הפלפלים משחירה. מעבירים מיד לשקית אטומה או לקופסת פלסטיק עם מכסה ומניחים להם להצטנן. מקלפים ושומרים את הפלפלים עד שבוע במקרר מכוסים בשמן זית.

 

מה שותים Trapiche Broquel – Malbec ? המלבק הוא יין אדום כבד שבאורח פלא מתאים גם לימי קיץ. הוא שופע טעמי פירות יער ותבלינים חמים, ומחמיא למנות בשריות קלות לא פחות מאשר לסטייק טוב.

 

בתאבון 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה