התבלינים הטבעיים שיחליפו את המלח במטבח



רבים נדרשים להוציא מהתפריט את המלח מכיון שהמלח מכביד על הכליות, עלול לגרום לבצקות ולהשפיע לרעה על איזון לחץ הדם. אך זו לא גזירת גורל והאוכל יכול להאר מלוח וטעים כשמוציאם תחליפי מלח והם מהטבע ובריאים לחלוטין. הכירו את תבלין הסומאק והסלרי שימליחו לכם את טעם האוכל.

אבקת הסומאק נטחנת מציפת פירותיו של העץ, ששמו העברי הוא "אוג הבורסקאים"

לתבלין הסומאק יש יתרונות רבים אחרים, הודות לריכוז גבוה של נוגדי חמצון, פלבונואידים, פוליפנולים ועוד חומרים אחרים שיש בו, שבזכותם הוא יכול לסייע לנו להתמודד עם מגוון מחלות שונות וגם לשפר את בריאותינו הכללית. הסומאק מאזן את רמות הסוכר בדם, מפחית את הכולסטרול,עשיר בנוגדי חמצון,מפחית את הסיכוי לדלדול עצמות, מרגיע כאבי שרירים.

שילוב הסומאק בתבשילים יחליף את המלח ןיעשיר את הטעם . 

נטילת תרופות – סטטינים להורדת כולסטרול, תרופות ללחץ דם וטיפולים כנגד סוכרת עלולים לגרום להשפעה רעה על הגוף, אם צורכים אותם יחד עם כמות גבוהה של סומאק. התוצאה עלולה להיות קטלנית והתרופות לא ישפיעו על גופכם, לכן מומלץ להתייעץ עם רופא אם אתם צורכים את אחת מהתרופות הללו.

depositephoto  סומאק

מתכון הכנה למלח סלרי 

מלח מסלרי הוא מצוין לכל אלו שמנסים להפחית את השימוש במלח שולחן. הסלרי ירק עשיר בטעמו, המכיל מגוון מלחים אורגניים ביחסים מאוזנים לגופנו. לאחר יבושו וריסוקו יש לו טעם מלוח וטעים.

מלח סלרי מורכב מפריט אחד בלבד – סלרי! הוא עשוי מחומר גלם מקומי שאפשר לגדל בעציץ בבית או דרך קנייה ישירות מהחקלאי וכך לתמוך גם בחקלאות המקומית.


depositephoto סלרי טחון

אופן הכנת האבקה 

  1. קונים סלרי
  2. מורידים את העלים, משאירים את כל הגבעולים 
  3. פורסים את גבעולי הסלרי לפרוסות דקות בעזרת סכין טובה או במעבד מזון
  4. מסדרים שכבה על מגש/ים, מייבשים במייבש מזון או בתנור אפייה. אם בתנור אפייה אז על הטמפרטורה הכי נמוכה עם דלת התנור קצת פתוחה. מייבשים עד שהנוזלים מתאדים לגמרי ונשארים “גבשושי” סלרי יבשים.
  5. מכניסים את הגבשושים לבלנדר חזק או למטחנת תבלינים, מרסקים טוב טוב עד שמקבלים אבקה, הלא היא: מלח הסלרי, ממלאים “מלחיות” באבקה הירוקה. עדיף לשמור במקום קריר או בקירור בכדי לשמר את ירוק הכלורופיל.
  6. מתאים להוסיף לכל מנה, מבושלת או טרייה, בתאבון!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה