ניר ברקת: " טביב רואה את בית"ר כבת ערובה במו"מ, והוא מתעמר בבת הערובה שלו"



ראש העיר ירושלים ניר ברקת התראיין ביום שישי בתכנית "בדרך למגרש" ברדיו ירושלים ואמר: "אלי טביב חצה קווים אדומים. המתכונת הנוכחית שבה אלי טביב לא משקיע ולא מעביר את הקבוצה לאדם אחר, היא בלתי נסבלת. אלי טביב הוציא הבוקר הודעה לתקשורת: "ברגע שאקבל את ההצעה הנכונה, אמצא לנכון להוציא את המהלך לפועל באופן הנכון ולא תחת אמצעי לחץ כאלה ואחרים"

סאגת מכירת בית"ר ירושלים לא נגמרת. לאחר שבכלי התקשורת פורסם כי איש ההייטק משה חוגג מתעניין ברכישת הקבוצה, ואחרי שפורסמו מעט פרטים על התנהלות טביב במו"מ, ראש העיר ירושלים ניר ברקת התראיין בתכנית "בדרך למגרש" ברדיו ירושלים, ונתן את משנתו לגבי ההתנהלות של הבעלים הנוכחי:

"בית"ר ירושלים זה סמל מאוד חשוב לעיר. הצלחת בית"ר זו הצלחתה של ירושלים. זו תפיסת עולמי. אני מלווה את הקבוצה כראש עיר בהצלחות שלה ובמשברים שלה, והקבוצה מאוד חשובה לי. לא חושב שיש אחד בארץ שלא חושב שבית"ר לא חשובה לליגה."

"כשהעברנו את הקבוצה לידיו של אלי טביב הצפי היה שהוא ימשיך להשקיע בקבוצה- בנוער, בותיקים ובקבוצה הבוגרת. לצערי הרב, הייתה תקופה ארוכה שהוא לא השקיע בנוער, ולא התחבר לותיקים. ומכיוון שהוא הביא את הקבוצה להישגים והשקיע משאבים משלו- עמדתי בצד.צילום: פלאש 90 קיוויתי ליותר, ועזרתי כמה שאני יכול אך עם לב קצת כואב."

"לאחרונה אלי טביב חצה קווים אדומים. נפגשנו לפני כחודשיים יחד עם אלי אוחנה. וביקשתי ממנו או להעביר את הקבוצה לאדם חדש שיהיה מוכן להשקיע או שימשיך להשקיע בקבוצה. המתכונת הנוכחית שבה אלי טביב לא משקיע וגם לא מעביר את הקבוצה לאדם אחר, הוא מצב בלתי נסבל.

"לא ניתן להפקיר את הקבוצה. זה לא נכס פרטי. אנשים חושבים שזה מועדון ששייך לבעלים שלו. אז התשובה היא לא. מועדוני כדורגל וקבוצות ספורט לא שייכות רק לבעלים שלהם."

לגבי התערבותו בהעברת הקבוצה לרוכש אחר אמר: "אם יש לו משקיע שירצה להשקיע, שיעזר בי. גם ציינתי בפניו כמה פעמים שבמידה ויש מישהו ראוי שרוצה להגיע לבית"ר וישקיע קדימה אז זה מהלך שהוא חייב לעשות, ולא למקסם את המחיר או לדרוש מחיר לא ריאלי. אמרתי שאסייע אם יבוא אדם כזה. אבל באותה מידה אלחם בטביב כדי לקחת ממנו את הקבוצה ולהחזיר אותה לבעלים האמיתיים שלה שזה האוהדים והמועדון כמכלול."

ראש העיר התייחס גם להתנהלות הבעלים וחרם האוהדים: "אלי טביב חושב שאם הקבוצה תהיה במצוקה, מישהו יהיה מוכן לשלם יותר כסף. ההתנהלות הזאת היא בלתי מתקבלת על הדעת. ואם הוא חושב שרק הקבוצה תהיה במצוקה, אז הוא טועה. אני חושב שהאוהדים עושים נכון בחרם שהם עושים: המוכנות שלהם לא להגיע למשחקים ולא לרכוש מנויים, גם אני לא ארכוש מנוי השנה."

על המו"מ המתקיים בימים אלה אמר: "אני לא מכיר את הרוכש הפוטנציאלי באופן אישי. אבל בואו נניח רגע שהוא ראוי. כל מה שאני שומע זה שאלי טביב מעלה את המחיר כל דקה ודורש מחירים לא ריאלים. אני חושב שטביב צריך להעביר את הקבוצה ללא תמורה. טביב רואה אתצילום: פלאש 90 בית"ר כבת ערובה במו"מ, והוא מתעמר בבת הערובה שלו. אני לא אהיה שותף לתהליך כזה. מי שמתנהג כך למועדון, לא ראוי שיהיה בעלים של אף קבוצת כדורגל. וגם את זה צריך לבדוק לעתיד."

על המצב בו הקבוצה יכולה להגיע לפירוק אמר: "יכול להיות יותר גרוע לפני שיהיה יותר טוב. הכוונה היא שהאוהדים מבינים שיכול להיות שבית"ר תיכנס לפירוק והכל יתחיל מחדש, ומבחינתם זה לא משנה. אני חושב שכל קנייה של מנויים, סיוע חיצוני וספונסרים רק גורם לטביב להישאר בקבוצה."

על אלי אוחנה: " אני מעריץ את אלי אוחנה. אני חושב שהכניסה שלו למועדון בשנה האחרונה הייתה הצלה גדולה. הוא מייצר תקווה לאוהדים ולי. והוא סופג המון ומתייסר במהלך הזה. גם הוא מבין נכון להיום שאין תחליף למתווה ששוחחתי איתכם עליו. אני מדבר איתו ומחזק אותו כל הזמן. להערכתי הוא לא ימכור שחקנים, הוא יבהיר לטביב שאין דרך אחרת מאשר להתחשב קודם כל במועדון ולא בבעלים. לאוחנה יש תפיסה נכונה מה לעשות לגבי המועדון בעתיד. ויכולים להיות כמה תרחישים מרתקים עם אוחנה כשהקבוצה תצא מידיו של טביב."

ראש העיר הוסיף: "אמרו לי שיכול להיות שאשלם מחיר על כך שאני נלחם באלי טביב. זה לא מעניין אותי. חשוב לי המועדון. העיר חשובה לי. אמנם אני עוזב את העיריה, אבל את העיר אני לעולם לא אעזוב. רק רוצה להבהיר. אני לא נגד טביב, אני נגד ההתנהלות שלו. ואם הוא ישנה את ההתנהלות וירצה את עזרתי הוא יקבל אותה. "

לאור ההתעסקות במו"מ עם הרוכש הפוטנציאלי משה חוגג, אלי טביב הוציא הודעה לתקשורת:

"באשר למחול השדים והשמועות לגבי נושא מכירת בית"ר ירושלים אני מבקש לעשות סדר בנוגע לבורסת השמועות ודיסאינפורמציה המפוזרים באמצעי התקשורת. אני מודה ומתוודה כי אכן מתקיים מו"מ עם מספר גופים אשר מעוניינים לקנות את בית"ר ירושלים. אני מתייחס ברצינות לכל הצעה ובודק לעומק את הנתונים בצורה נבונה ואחראית, אני מתחייב שכאשר אקבל את ההצעה הנכונה והמתאימה מבין ההצעות שקיבלתי, ביניהן כמה הצעות מכמה אנשי עסקים אמידים מארה"ב, אמצא לנכון להוציא את המהלך לפועל באופן הנכון ולא תחת אמצעי לחץ כאלה ואחרים. כל מהלך המכירה ייעשה בצורה שקולה, נבונה והנכונה ביותר לבית"ר ירושלים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה