פחות משבע: בית"ר ניצחה את מכבי ת"א וצמצמה את הפער מהפסגה



בית"ר ירושלים חזרה לנצח בדיוק בזמן. הצהובים-שחורים חגגו עם 2:3 נהדר על מכבי תל אביב אחרי שלושה שערים ב-13 דקות וצימקו את הפער מהפועל באר שבע ל-4 נקודות. קלאודמיר, עזרא וסילבסטר כבשו למנצחים, שכטר לא שותף. קרויף בלי נקודה בפלייאוף

פלאש 90

13 דקות מצוינות הספיקו לבית"ר ירושלים כדי לנצח הערב (שני) 2:3 את מכבי תל אביב. הקבוצה מהבירה שוב לא הרשימה במיוחד, אבל ניצלה כמעט את כל המצבים שלה על מנת לגבור על האורחת המאכזבת כדי לצמק את הפער מהפועל באר שבע שבפסגה.

אחרי התיקו של האלופה, בית"ר ידעה שניצחון יוריד את ההפרש מהמקום הראשון לארבע נקודות בלבד. מולה ניצבה החבורה מקריית שלום, שהגיעה לטדי עם אפס נקודות מאז תחילתו של הפלייאוף, כאשר גם המקום באירופה כבר נמצא בסכנה.

תחילת המשחק הייתה חלשה מצד שני הצדדים. ג'ורדי קרויף עבר למערך של 4:3:3 ופתח עם עומר אצילי לראשונה מאז הפציעה לפני 5 חודשים וחצי. מנגד, המארחת ניצלה את הכלי הכי מסוכן שלה העונה, הבעיטות החופשיות של קלאודמיר פריירה, כדי לעלות ליתרון.

הקשר הברזילאי כבש את שערו העשירי והפך למלך השערים של הקבוצה העונה על חשבונו של איתי שכטר, עליו נרחיב בהמשך. השער של קלאודמיר המשיך את הרצף הנהדר של בית"ר, שכבשה בכל 36 משחקי הליגה האחרונים. חמש דקות חלפו מהיתרון וחן עזרא, שעלה בהרכב על חשבונו של אנתוני וארן, כבש את השני במבצע אישי מרשים.

קצב השערים נמשך וכעבור ארבע דקות נוספות היה זה האקס עומר אצילי, שצימק בפנדל ולא חגג למרות הבוז שספג מהקהל המקומי. בית"ר הגיבה ומהר. מהלך מבריק, בסיומו עידן ורד הרים לרחבה ובישל ליאקוב סילבסטר את השלישי של המארחת עוד לפני ההפסקה.

מדובר בפעם הראשונה שבית"ר כובשת שלושה שערים במחצית הראשונה העונה, ופעם הראשונה שמכבי סופגת שלושה ב-45 הדקות הראשונות. בתחילת החצי השני, קרויף הגיב והחליף את יובל שפונגין שפתח כמגן שמאלי באופיר דוידזאדה. מכבי פתחה מצוין וגם השיגה את השער המצמק מרגלי וידאר קיארטנסון, שמצא את הרשת לראשונה מזה חודש. 

המשך המשחק היה במעמד צד אחד - בית"ר פשוט נעלמה מכר הדשא בטדי והתרכזה בעבודות הגנה, בזמן שאורחת חיפשה את השוויון אבל לא הייתה מספיק מסוכנת. יש לציין את הקפטן איתי שכטר, ששוב לא פתח בהרכב ואפילו לא זכה לדקה על אף שהוא כשיר במאת האחוזים.

כשנותרו עוד 18 נקודות בקופה וב"ש עוד צריכה להגיע לטדי, המרוץ לאליפות נפתח מחדש. בית"ר תנסה להמשיך במומנטום גם במשחק הבא כשתתארח אצל היריבה בגמר בגביע - הפועל חיפה. מנגד, ההתרסקות של מכבי נמשכה עם הפסד רביעי בארבעת משחקי הפלייאוף העליון. החבורה של קרויף, שתארח את בני יהודה במחזור הבא, מקדימה רק בשלוש נקודות את מכבי נתניה שבמקום החמישי.

 תמונה: פלאש 90.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה