חצי גמר היורוקאפ: הפועל הפסידה לולנסיה 83:68



האדומים הפסידו במשחק הראשון מתוך שלושה, קינזי בלט בשורות הפועל עם 22 נקודות. המשחק הבא ביום שישי בשעה 14:00. אוהדים של ירושלים הורחקו מהמגרש והעידו על אלימות מצד השוטרים המקומיים שטענו כי שברו כיסאות באולם ושאחד מהם ניסה להכות שוטר

הפעם האחרונה שהפועל ירושלים הגיעה לחצי גמר במפעל אירופי (אז נקרא גביע היול״ב), הייתה אי שם בעונת 2005/2006. באותה שנה שחקנים כמו מאיר טפירו והוראס ג׳נקינס הובילו את הקבוצה שאימן ארז אדלשטיין, כשארקדי גאידמק שימש כספונסר שמזרים הרבה כסף למועדון האדום. הערב (שלישי), 11 עונות לאחר מכן, חזרה ירושלים למעמד חצי גמר היורוקאפ בהובלתו של הבעלים ד״ר אורי אלון, כשהמטרה ברורה: העפלה לגמר וזכייה במפעל שיעניק לאדומים כרטיס כניסה אוטומטי ליורוליג. מול ירושלים ניצבה ולנסיה, אחת הקבוצות הקשות במפעל. ירושלים כבר גברה על הקבוצה הספרדית פעם אחת העונה, אבל גם הפסידה לה והעובדה כי לספרדים יש את יתרון הביתיות, הופכת את החשיפה לקשה אף יותר. מאמן האדומים סימונה פיאנג׳יאני הגיע למשחק עם סגל מעט קצר לטענתו, זאת בעקבות הפציעה של בריאן רנדל שלא יחזור לשחק העונה וחסרונו של מאליק היירסטון ששוהה בארה״ב בגלל סיבות אישיות. עם זאת, שאר השחקנים בסגל כשירים ועמדו לרשות המאמן האיטלקי כשאפילו בר טימור שסבל מפציעה חזר לשחק כבר בהפסד האחרון נגד הפועל ת״א. בחמישייה האדומה פתחו ג׳רלס, דייסון, קינזי, פיטרסון וסטודמאייר.

 

ממש לפני תחילת המשחק אירע מקרה לא נעים, כשבערך 20 אוהדים של ירושלים, הונחו ע״י שוטרי המקום לשבת במספר מקומות שלא הספיק לכמות האנשים. הדבר גרם לויכוח בין הצדדים, כשמיד לאחר מכן השוטרים החרימו לאוהדים את התוף והשלטים בזמן הצגת השחקנים. לאחר שהאורות באולם דלקו שוב, האוהדים טוענים כי השוטרים הוציאו אותם באלימות אל מחוץ האולם ואף דרשו מהם תעודות מזהות. השוטרים טענו כי האוהדים לא נשמעו להוראותיהם וגרמו נזק לרכוש. עוד טענו השוטרים כי אחד האוהדים ניסה להכות שוטר. האוהדים מספרים כי הם עברו בדיקה גופנית ואחד מהם נפצע בצלעות. האירוע נמשך עד המחצית כשבזמן ההפסקה האוהדים שוחררו וכניסתם למגרש נאסרה על ידי המשטרה המקומית. מהפועל ירושלים נמסר: ״אוהדי הפועל לא היו שבעי רצון מהמקומות שהוקצו להם על ידי הקבוצה המארחת בשורה האחרונה של היציע העליון. כתוצאה מכך התפתח עימות עם כוחות האבטחה. השוטרים הספרדים הוציאו את אוהדי הפועל מהאולם. לטענתם אחד האוהדים ניסה להכות שוטר ואחרים הואשמו בגרימת נזק לרכוש. כל האוהדים שוחררו לאלתר. האוהדים לא הורשו להיכנס שוב לתחומי המגרש. הנהלת הפועל רואה את המקרה בחומרה רבה ופועלת בנושא מול הנהלת ולנסיה״.

 

מהלך המשחק: הפועל פתחה את המשחק בצורה טובה ועלתה ליתרון 6:10 אחרי חמש דקות. הספרדים הצליחו להפוך את התוצאה כשתי דקות לפני סוף הרבע אך קינזי הצליח לצמק ובסיום עשר הדקות הראשונות 20:19 לולנסיה. האדומים המשיכו ביכולת הטובה מסוף הרבע הראשון והחזירו לעצמם את היתרון, 27:29 כשנותרו חמש דקות למחצית. ולנסיה הפכה את התוצאה שוב והובילה בהפסקה 35:36. ולנסיה פתחה את המחצית נהדר והגדילה את היתרון שלה ל-10 נקודות, דבר שאילץ את פיאנג׳יאני לקחת פסק זמן, 6:19 לסיום הרבע השלישי. הירושלמים הצליחו להתעשת ולצמק, אך הספרדים הצליחו שוב להגדיל את יתרונם ובסיום הרבע השלישי 48:55. הירושלמים הבינו שיש אפשרות לנצח משחק חוץ קשה, לחצו על דוושת הגז וצימקו את ההפרש ל-2 בלבד. אלא שהספרדים עצרו את הסחף הירושלמי והגדילו את יתרונם שוב. קינזי היחיד שהצליח להשאיר את הפועל בתמונה עם כמה סלים חשובים., כשחמש דקות לסיום המשחק שלשה שלו קבעה 64:59 לולנסיה. המארחת המשיכה בתצוגה הנהדרת ועלו ליתרון דו ספרתי, בדרך לניצחון במשחק הראשון של חצי הגמר. 83:68 לולנסיה בסיום.

 

בלטו בירושלים: קינזי 22 נק׳, ג׳רלס 13, סטודמאייר 10.

 

המשחק הבא יתקיים ביום שישי בשעה 14:00 בהיכל הפיס ארנה.

 

תמונה באדיבות האתר הרשמי של ולנסיה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה