פרויקט אתנה "ספורטאיות של זהב" ירושלים יוצא לדרך



אתנה, הזרוע המקצועית של המועצה הציבורית לקידום ספורט הנשים בישראל יוצרת הזדמנויות לילדות, נערות ונשים בספורט, באמצעות תכניות ייעודיות במגוון ענפי ספורט

הפרויקט "ספורטאיות של זהב" אתנה ירושלים בהובלת אגף הספורט העירוני יתמקד בשלב הראשון בשלושה ענפי ספורט מרכזיים : כדורסל, אתלטיקה קלה וכדורעף ובשלב השני יתרחב לענפי ספורט נוספים. הפעילות בפרויקט מקיפה ילדות, נערות ונשים בכל הגילאים, באירועי ספורט העממיים ובספורט התחרותי.

אתנה היא הזרוע המקצועית של המועצה הציבורית לקידום ספורט הנשים בישראל בפיקוח משרד התרבות והספורט אשר הוקמה בשנת 2005 במטרה להוביל לשינוי המגמה וליצור מציאות חדשה בספורט הנשים הישראלית. לשם כך היא פועלת להקמת תשתית כמותית ואיכותית של ספורטאיות בפריסה ארצית, ליצירת מנהיגות נשית בספורט, לשינוי עמדות החברה לגבי חשיבות הספורט בקרב ילדות ונערות ולטובת ייצוג הולם של נשים בדרג מקבלי ההחלטות בעולם הספורט.

אתנה פועלת לחשיפה, לשימור ולקידום ילדות, נערות ונשים בענפי הספורט השונים, החל מילדות צעירות בבתי הספר היסודיים וכלה בתמיכה בספורטאיות על סף כניסה לסגל האולימפי. כמו כן, אתנה פועלת לייצוג הולם של נשים בקרב מקבלי ההחלטות ומובילי המדיניות בספורט, תוך הקפדה על ביטוי הולם ושיווני של תקצוב, השקעת משאבים וניהולם בקרב מקבלי ההחלטות. עידוד ומתן הזדמנויות לנשים לעסוק במקצועות השונים הקשורים בספורט ובכלל זה אימון, ניהול ושיפוט, תוך יצירת אופק תעסוקתי ארוך-טווח לנשים בספורט

בנוסף, אתנה מקדמת שיח מעולמות התוכן של נשים בספורט והעלאתו לסדר היום באמצעות כנסים, פורומים ומפגשים. עוד מספקת אתנה מגוון רחב של כלי העשרה באמצעות פרויקטים כמו "אתנה פלוס" ושגרירות אתנה.

תכניות אתנה הינן מחולל המקדם חשיבה כי העיסוק בספורט הוא דרך חיים, הוא גשר בין עולמות תרבותיים והוא כלי חברתי וחינוכי רב עוצמה שצריך להיות נגיש לכל ילדה, נערה ואישה באשר היא.

עומרית ינילוב-עדן, מנכ"לית 'אתנה' לקידום נשים בספורט :"אני מברכת על פתיחתו של הפרויקט החשוב בירושלים וסבורה שבזכותו יחשפו עוד ילדות ונערות רבות, לפעילויות ספורט הן ברמה ההישגית והן בפעילות יום-יומית. אנו נמשיך לפעול בכדי לקדם את הנשים בספורט בישראל בכל תחום, ענף, רמה ומקום".

ג'וליה קדם שמואלי, רכזת פרויקט אתנה "ספורטאיות של זהב" ירושלים: "אגף הספורט של עירית ירושלים מברך את אתנה-הפרויקט הלאומי לקידום נשים בספורט על בחירתו לקדם את הפרויקט גם בירושלים. פרויקט ספורטאיות של זהב ירושלים הינו פרויקט בעל חשיבות רבה המעניק כלים ספורטיביים, חינוכיים וערכיים לחיים. המטרה היא לראות יותר ויותר בנות  שעוסקות בספורט בירושלים והופכות אותו לדרך חיים עבורן. ללא ספק יש לנו בעיר ספורטאיות של זהב!"/

 

תמונה: באדיבות אתנה ירושלים.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה