תואר ראשון העונה: הפועל ירושלים גברה על מכבי ת"א 62:77



סימונה פיאנג'יאני השיג את התואר הראשון שלו העונה כשניצח את ארז אדלשטיין וחניכיו בגמר גביע ווינר. ג'רלס הוביל את קלעי ירושלים עם 19 נקודות

ממש לפני ראש השנה, קיבלנו את המשחק הכי חזק ומסקרן בכדורסל הישראלי. גמר גביע ווינר הפגיש הערב(מוצ"ש) את הפועל ירושלים ומכבי ת"א לקרב ראשון העונה בין שתי הקבוצות הבכירות בארץ. גם הפועל וגם מכבי עברו הרבה שינויים העונה, וזאת הייתה הזדמנות ראשונה לראות את יחסי הכוחות בין שתי המועדונים. מכבי ת"א עברה את עירוני נהריה בחצי הגמר, כשהפועל ירושלים ניצחה את מכבי ראשל"צ בשחזור גמר ליגת העל.

 

מהלך המשחק: הפועל ירושלים פתחה נהדר. אחרי שמונה דקות בלבד הקבוצה של סימונה פיאנג'יאני עלתה ליתרון 10 נקודות. איבוד כדור של מכבי ממש בסיום הרבע, איפשר להפועל לעלות ליתרון של 13:24 לאחר עשר דקות. בתחילת הרבע השני יותם הלפרין הוביל את האדומים עם אסיסטים נהדרים וניהול משחק מעולה. אלא שהפועל נחלשה מעט לקראת סוף המחצית ומכבי ניצלה את זה כדי לנגוס בהפרש, והאדומים ירדו להפסקה כשהם מובילים בשלוש נקודות בלבד, 35:38. גם הרבע השלישי היה צמוד בתחילתו. דקות בודדות לאחר תחילת הרבע סטודמאייר נקלע לבעיית עבירות כשביצע את הרביעית שלו. מכבי נחלשה מעט, והפועל ניצלה את המצה לטובתה, והגדילה את היתרון ל-39:46 לאחר חמש דקות בתוך המחצית השנייה. בר טימור נתן רבע נהדר, ועזר לאדומים להגידך את היתרון. 62:47 להפוע בסוף הרבע השלישי. הרבע האחרון היה בסימן ירושלמי. האדומים היו ביתרון מספיק גדול ופיאנג'יאני ביקש מהשחקנים לעשות הגנה חזקה. סטודמאייר שלט מתחת לסל של הצהובים וקטף כמה ריבאונדים חשובים בהתקפה. קרטיס ג'רלס שהיה מצויין הערב סיפק עוד כמה מהלכים יפים, והפועל ירושלים ניצחה 62:77, וזכתה בגביע ווינר.

 

זו הפעם החמישית ברציפות שהפועל מנצחת את מכבי, ומעניין לראות איך זה ישפיע על העונה כולה.

 

בלטו בהפועל: ג'רלס 19 נקודות, טימור 13, קינזי 12, סטודמאייר 9.

 

תמונה באדיבות Flash 90. צלם: יונתן זינדל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה