ניצחון שלישי להפועל על מכבי ת״א העונה: 66:73 בהיכל הפיס ארנה



האדומים פשוט שיחקו נהדר כשיותם הלפרין הצטיין עם 23 נקודות. הלפרין: "כל משחק מעכשיו עד סוף העונה תלוי בנו"

הפועל ירושלים אירחה הערב(שני) את מכבי ת״א בהיכל הפיס ארנה, וניצחה 66:73. האדומים, הגיעו למשחק אחרי שני ניצחונות במשחקים האחרונים שלהם בליגה, ונראה כאילו יצאו מהמשבר בו היו עד לפני כשלושה שבועות. דני פרנקו נהנה הערב מסגל מלא כשגם ד׳אור פישר שנעדר מהמשחק האחרון בגלל תגובה אלרגית חריפה נכלל בסגל. בחמישייה האדומה פתחו רולנד, הלפרין, סמית׳, אליהו וגפני.

 

מהלך המשחק: הפועל פתחה את המשחק מעולה, למרות שמכבי ניסתה להקשות בהגנה אגרסיבית מאוד. הלפרין על שלשה ודאנק של גפני העלו את הפועל ליתרון 8:11 אך שלשה של לנדסברג גרמה לשיוויון 11:11 אחרי חמש דקות ברבע הראשון. מכבי התחילה להיכנס לקצב והפכה את התוצאה עם משחק טוב של בנדר ורוצ׳סטי. בסיום הרבע הראשון 26:19 למכבי. ברבע השני איליי אולמן הוביל את חבריו כשהם נוגסים לאט לאט בפער מסוף הרבע הראשון. מן הצד השני גיא פניני צלף שלשה ולאחר 5 דקות ברבע השני, 33:32 למכבי. ההמשך היה צמוד, כשיותם הלפרין מציג ערב קליעות נהדר מהשלוש, והקבוצות ירדו למחצית בשיוויון 41:41. המחצית השנייה נפתחה טוב מבחינת האדומים. ליאור אליהו הוביל את האדומים ליתרון 44:49 אחרי חמש דקות בתוך הרבע השלישי, ומכבי לקחה פסק זמן כדי לנסות להתאושש מהמשחק הפושר שלה. יותם הלפרין פשוט הציג משחק כדורסל משובח, כשהזריקות שלו מחוץ לקשת נכנסו בכל הזדמנות. כשהצהובים הבינו זאת, הם שמרו אותו צמוד, ואז הוא פשוט חדר לסל וקלע שתי נקודות קלות. סל של רוח׳סטיב צימק את הפער מהאדומים לשש נקודות, ובסיום הרבע השלישי 58:52 להפועל. הרבע האחרון התאפיין בהרבה התלהבות בצד האדום. איג׳יי רולנד תרם את חלקו בהתקפה יחד עם הולמן המצויין, וחמש דקות לסיום הפועל הובילה 58:69. האדומים המשיכו מצויין, והרוב האדום בקהל מתוך 11,113 צופים שבאו לארנה חגג בשתי הדקות האחרונות והריע לקפטן יותם הלפרין שסיים את המשחק בתור השחקן המצטיין. בסיום 73:66 להפועל.

 

בלטו בהפועל: הלפרין 23 נקודות, הולמן 12, רולנד ואליהו 10 כ״א.

 

בסיום המשחק ד'אור פישר שלא שותף למרות שנכלל בסגל עזב מוקדם את חדר ההלבשה, ולא נראה מרוצה כל כך.

 

גל מקל התייחס בסיום להפסד קבוצתו: "ירושלים קבוצה ברמה גבוהה, וגם אנחנו. במשחקים כאלהכ שאתה לא מרוכז לכמה דקות, אתה משלם על זה. היו דברים שעבדו והיו דברים שלא. זה יכוח היה ללכת לכאן או לכאן. זה לא שהגמר יהיה הפועל נגד מכבי בוודאות. צריך להשתפר ולהגיע לכל משחק כאילו משחקים על תואר."

 

יותם הלפרין שהצטיין אמר בסיום: "המשחק התחיל ונגמר בהגנה. לא היה כדורסל יפה היום. היה כדורסל עם הרבה אנרגיות, חכם לפרקים. בגדול, הצלחנו להביא הרבה אנרגיות במחצית השניה. כולנו משחקים יותר טוב כרגע. כשהקבוצה משחקת טוב והדברים רצים, אז אני חלק מזה. המשחק לא מבטיח שום דבר להמשך הדרך. אנחנו צריכים לחפש איפה היציבות שלנו. הולמן מוסיף לנו המון. אני חושב שכל משחק מעכשיו עד סוף העונה יהיה תלוי בנו."

 

גם מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו התייחס לניצחון: "שיחקנו חכם בהרבה דקות. קצת ניסו להפריע לנו לשחק. לא עשינו דברים אחרת מאשר במשחקים הקודמים. זה לא היה משחק גדול שלנו, אבל חוץ מהפתיחה של המשחק עשינו עבודה טובה בהגנה. היום באנו מאוד מלוכדים כקבוצה. יש המון דברים ששחקנים עשו שלא רשומים בסטטיסטיקה וזה מה שנתן לנו את הרוח הגבית למשחק היום. היה חשוב לנו לנצח ולעשות הגנה טוב. יהיו שחקנים שלא ישחקו לפעמים, והיום זה היה פישר. הוא עבר אירוע קשה שאנחנו מנסים לעזור לו לחזור לעניינים. אנחנו צריכים עוד חתיכה בפאזל כדי להשלים את הקבוצה. נבנה פה משהו יפה וזה תהליך שצריך להמשיך."

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה