לראשונה בישראל - ליגת כדורסל לשחקנים עם צרכים מיוחדים



ראש העיר ירושלים, ניר ברקת השיק אתמול (ב'), את ליגת האלופים – ליגת כדורסל ראשונה מסוגה בארץ - לשחקנים עם צרכים מיוחדים

לראשונה בישראל, יזכו שחקני כדורסל עם מוגבלויות להשתתף וליהנות ממסגרת מסודרת של משחקי כדורסל תחרותיים. במשך למעלה משנה פעלו נציגי ארגון "עלי שיח", המחלקה לאוכלוסיית צמי"ד ואגף הספורט במינהל תרבות, חברה ופנאי בעיריית ירושלים כדי לגבש את פעילות הליגה, ביצעו עבודת מטה נרחבת וגייסו ארגונים נוספים כשותפים לפרויקט. הרעיון ליצירת הליגה, הוא פרי ההבנה כי קיימות קבוצות כדורסל רבות בירושלים ובכל הארץ, המיועדות לשחקנים עם מוגבלויות מנטליות, אך החיבור ביניהן אקראי ולא מאורגן.   

ברקת: "העיר ירושלים ידועה במגוון יוצא דופן של אוכלוסיות ודעות אך כשמדובר בסובלנות והכלת האחר, אין שמאל או ימין, דתי או חילוני. כולנו פועלים יחד למען אותה המטרה. בכל יום, אני שמח לגלות כי העיר ירושלים ממוקמת בראש הערים בישראל המגלות רגישות כלפי האוכלוסייה המיוחדת שבה. אין זכות גדולה מזו."

מייסד ומנכ"ל ארגון "עלי שיח", הרב חיים פרקל: "אני מאמין בכל ליבי שפעילות הליגה תהיה גשר איתן של קרבה והיכרות בין העולמות, כזה שיסייע להסיר את חומת חוסר ההיכרות והדעות הקדומות כלפי צעירים ובוגרים עם צרכים מיוחדים, ויקדם את שילובם בקהילה מתוך תחושת העצמה ושייכות".

ליגת הכדורסל הינה חזון משותף למובילי הפרויקט השואפים לפרוץ דרכים חדשות לשילובם של צעירים ובוגרים עם מוגבלויות בחיי הקהילה ולפעול למיצוי הפוטנציאל האישי של השחקנים המיוחדים.

לפרויקט ליגת האלופים שותפים: ארגון "עלי שיח", עיריית ירושלים - מינהל תרבות חברה ופנאי - אגף הספורט, המחלקה לאוכלוסיית צמי"ד, מינהל קהילתי רמות אלון, "ספיישל אולימפיקס", "שלוה", שק"ל, מעון ידידה, משרד הרווחה וסדנת שילוב באמונה (גבעות).

מצ"ב תמונות מערב השקת ליגת האלופים. קרדיט אורן בן חקון.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה