לילה אדום בירושלים: הפועל ירושלים אלופת ישראל בכדורסל



הפועל ירושלים עשתה היסטוריה, וזכתה באליפות המדינה הראשונה בתולדותיה. אלופת המדינה לעונת 2014/2015, הביאה צלחת ראשונה והיסטורית לבירה עם ניצחון של 68:88 במשחק מול אילת

בחחילה היו הירושלמים בפיגור, אבל עם המחצית השנייה החלו להגביר את הקצב וקיבלו יתרון ראשון במשחק.

7 עונות שאוהדי הפועל ירושלים לא חוו את אירוע הגמר, מאז אותו הפסד כואב למכבי ת״א. להבדיל מאותו משחק, הפועל ירושלים הגיעה הערב (יום ה׳) פייבוריטית להיכל הפיס ארנה, ועם יתרון של 15 נקודות על פני הפועל אילת, בזכות הניצחון במשחק מספר 1 ביום שני האחרון בדרום. הערב (ה') כאמור, הביאה הירושלמית את הגביע בגמר הפלייאוף. 

ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "יש אליפות, יש ארנה, יש לילה אדום בירושלים. זהו לילה היסטורי שלא יישכח עוד שנים רבות. בשם כל תושבי ירושלים אני מודה להפועל ירושלים על הכבוד הגדול שהביאה לבירת ישראל. אין מי שיכול לעמוד מול השילוב של שחקני הנשמה, ההיכל המתקדם בארץ והאוהדים הירושלמים. יש בנו אהבה והיא ניצחה".

דני פרנקו התייחס לניצחון ואמר: "היה יום קשה, היינו בלחץ. עברנו שנה מטורפת וארוכה והיינו יותר טובים משבוע לשבוע. והקהל המדהים הזה. היה הרבה לחץ בתקופה האחרונה. פשוט אין לי מילים".

בכיכר ספרא שם שודר המשחק על מסכי ענק, מתקיימות החגיגות של האוהדים.  

מבחינה מקצועית, מאמן הפועל ירושלים דני פרנקו החליט שג׳וזף ג׳ונס ודרווין קיצ׳ן לא יתלבשו למשחק. המאמן היה מרוצה מאוד מהצורה בה הקבוצה שלו עצרה את אחד המוציאים לפועל העיקריים של אילת: אפיק ניסים(שקלע רק 3 נקודות במשחק הקודם עם 1/12 מהשדה). מנגד המאמן היה רוצה לראות עבודת הגנה מעט יותר טובה מתחת לסלים, גם מבחינת הריבאונד וגם מבחינת ההגנה על אדריאן יוטר, שקלע במשחק הקודם 16 נקודות וקלט 8 ריבאונדים.

מוקדם יותר התייחס, שחקן הפועל ירושלים, טוני גפני התייחס למשחק בתחילת השבוע נגד אילת ולאוהדים האדומים: ״האוהדים שלנו הם האוהדים הטובים בישראל לאורך כל העונה. במשחק הקודם הם הטריפו אותנו, זה הרגיש לנו כמו משחק בית. הם היו מדהימים. באופן אישי יש לי יחסים נהדרים עם כולם. אני כבר לא יכול לחכות למשחק, כדי להרגיש את האווירה שהם יעשו. אני בטוח שהם מתרגשים כמונו.״

שחקן נוסף של ירושלים, בר טימור, הוסיף: ״זה יהיה מרגש להיות מול ארנה מלאה ב-11,000 איש. יכול להיות שזה יתן לנו יותר ביטחון. בטוח שתהיה כאן אווירה מטורפת. אנחנו מחכים לזה מאוד.״

המשחק יועבר בשידור חי ברדיו ירושלים החל מהשעה 21:00, השידור שיתוף רשת ב', בשעה 23:00 יתקיים שידור מיוחד ברדיו ירושלים, בפאנל ייקחו חלק מישל דיין, יניב בן חקון ואסף אפל שישדר חי מהארנה.

תמונות: יונתן סינדלר/ flash 90

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה