המחוזיאדה ה-27 יוצאת לדרך



5,500 ספורטאים, 570 משחקים, 180 שופטים, 15 בתי מלון, 17 מתקני ספורט וטקס פתיחה מפואר. מחוזיאדה 2014: 20 עד 24 במאי באילת

המחוזיאדה ה-27 תיפתח היום, יום ג' (20.5) בהשתתפות של כ-5,500 ירושלמים שיכבשו את העיר אילת. האירוע, שנושא את שמה של מרים צרפי הי"ד, שנרצחה בפיגוע חבלני בקו 405 ב-1989, ייפתח בטקס פתיחה הכולל בין היתר הופעה של 'הפרויקט של רביבו'.

570 משחקים

למעלה מ-130 מקומות עבודה מהמגזר הציבורי והמגזר העסקי שלחו נציגים לאירוע וביניהם: משרדי ממשלה, הכנסת, בית הנשיא וחברות הייטק. 450 רכזי ספורט ירכזו את נבחרות הספורט השונות. השנה צפויות להשתתף כ-1,500 נשים בכלל ענפי הספורט ובכלל זה כ-40 קבוצות בענף הכדורסל לנשים.

כ-100 קבוצות קט-רגל, 50 קבוצות כדורסל, 40 קבוצות כדורסל נשים, 118 קבוצות באולינג, 20 קבוצות מחניים, 50 קבוצות טניס-שולחן ו-20 קבוצות רוכבי אופני הרים. לאירוע יצטרפו  עשרות קבוצות אורחות מחוץ למרחב ירושלים, כאורחות של המחוזיאדה הירושלמית. כ-200 שופטים יפקחו וישפטו במאות המשחקים שיתקיימו ב-17 מתקנים שיעבדו משחר ועד חצות בעיר אילת. עוד ענפי ספורט שיתקיימו במחוזיאדה כדורגל, שח-מט, ברידג', טניס שדה וכדורעף. בסה"כ מדובר בכ-570 משחקים בכלל ענפי הספורט.

טורניר גביע יו"ר הכנסת: כנסת מול תקשורת

בטורניר בין נבחרת העיתונאים לנבחרת הכנסת ישתתפו השנה שחקני העבר לירן שטראובר ומישל דיין  המייצגים את רדיו ירושלים, בשיתוף עם אנשי התקשורת דני רופ וגיא לרר (10), שלום ירושלמי (מעריב), יוסי מזרחי (2), דני זקן (קול ישראל) ויונתן כהן (5). בנבחרת הכנסת ישתתפו נציגי הסיעות השונות: ח"כ צחי הנגבי (הליכוד) ח"כ חמד עמאר (הליכוד-ביתנו), ח"כ דב ליפמן (יש עתיד), ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), ח"כ יוני שטבון (הבית היהודי) וסגן שר הדתות אלי בן דהן (הבית היהודי). כמו כן צפויי להשתתף סגן מזכיר הכנסת נאזם בדר. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין צפוי אף הוא להשתתף במשחקים ולייצג את הכנסת בטורניר טניס שולחן.

לאירוע יגיעו השנה ארבעה אורחים מחו"ל: מגרמניה, מצרפת, מספרד ומקרואטיה. אלו הם נציגי מקומות עבודה שבאים לראות כיצד המחוזיאדה מתנהלת בישראל.

ציון דהאן, יו"ר ההנהלה של הספורט למקומות העבודה בירושלים: "אנחנו עובדים על המחוזיאדה הנוכחית מהרגע בו הסתימה המחוזיאדה הקודמת, היא גולת הכותרת. ההתרגשות גדולה לא רק במובן הספורטיבי אלא גם במובן החברתי, אין לזה אח ורע בעולם. 5,500 איש זה לא הולך ברגל. יש פה גיבוש, ספורט, בילוי, בריאות והרבה חברויות שזה הדובדבן שבקצפת".

דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים זו חוויה חד-שנתית שאין שנייה לה "אני שותף ועוקב אחרי ההכנות למחוזיאדה ואני בטוח שהולכת להיות מחוזיאדה נהדרת עם כל החידושים המודרניים והטכנולוגיים שיאפשרו לכל שחקן שמשתתף לדעת בכל רגע איפה הוא צריך להיות. אני מקווה שהספורט יהיה הבילוי ולא התחרות, זה ספורט לאלפים ולא לאלופים. זו ההזדמנות הטובה ביותר לפגוש מקסימום ירושלמים במקום אחד. המחוזיאדה היא אירוע תרבותי חשוב ואני מקווה שכולם יחזרו בריאים ושלמים לאחר המשחקים הרבים". 

 



 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה