סלמן עמר נפרד מהפועל ירושלים



המאמן שהביא את האדומים למקום הרביעי בראיון פרידה: מתעלם משאלות על מוטי גמיש, לא רוצה לסגור חשבונות עם השחקנים שלכלכו עליו ומאמין בעידן טל

סלמן עמר הוכיח בעונתו הראשונה כמאמן בוגרים, שעתיד ורוד עוד לפניו.

הוא לקח את הפועל ירושלים למקום הרביעי ודילג על כל המכשולים מסביב.

אף אחד לא באמת האמין במאמן, שבנוסף לכל הקשיים נאלץ להתמודד עם הידיעה ששניים משחקניו הבכירים לא יכולים לסבול את העובדה שהוא זה שעומד על הקווים.

אבל סלמן עמר לא התרגש מהריכולים ומאלה שניסו להכשיל אותו, ונשאר מפוקס במטרה: להצליח עם הפועל ולהישאר בתודעה.

בתחילת הקיץ כולם עוד האמינו שעמר ימשיך לעונה שנייה. כשהנהלת הקבוצה שוב התחלפה, וכשיוסי סאסי וגיל רז ניסו לשכנע אותו להפחית בדרישותיו, הבין עמר שאת הפועל הוא כבר לא יאמן העונה ופתח בשיחות עם הכח רמת גן, הקבוצה שהביעה בו עניין מתחילת הפגרה.

"וודאי שרציתי להיות בהפועל ירושלים", מודה המאמן, "זה לא סוד ורציתי מאוד להמשיך את מה שהתחלתי בעונה שעברה. היו לי כבר תוכניות ורציתי לקדם את השחקנים שקידמתי גם בשנה שעברה אבל מה לעשות, זה לא הסתדר ואין לי כעס".

יוסי סאסי רצה אותך מאוד אבל ציפה שתתפשר על השכר, זאת הסיבה שלא המשכת?

"בעונה שעברה הרווחתי שכר שמתאים למאמן מתחיל. לא באתי בדרישות, רק רציתי לאמן וללמוד עוד ועוד. המשא ומתן היה ביני לבין גיל ויוסי אבל אז חיים וורמברנד קיבל את זכויות הניהול והחליט שאני לא מתאים מקצועית. זה לא נפל על עניין כספי".

היו אנשים שלא רצו אותך בקבוצה גם בעונה שעברה.

"אני יודע מי הם אותם אנשים ומי הם אותם שחקנים אבל ברגע שקיבלתי את הקבוצה זה כבר לא עניין אותי. המטרה שלי הייתה להצליח עם הפועל ולא התכוונתי לתת לאותם שחקנים לפגוע במטרה שלי".

סגרת חשבונות על הדשא?

"ממש לא. אפילו לא פעם אחת. גם אם האגו שלי נפגע פה ושם, לא נתתי לזה להשפיע על ההחלטות המקצועיות שלי. אצלי כולם שיחקו. השחקנים האלה שדיברו עליי מצאו את עצמם בסגל. זה לא היה שיקול".

למרות הכל, רוב השחקנים זוכרים אותך לטובה, איציק כהן הוא אחד מהם.

"בין הראשונים שישבתי איתם אחרי שחתמתי היה איציק. חשבו ואמרו שהיחסים ביננו רעים ואני חושב שבמבט לאחור הצלחתי איתו.לקחתי אותו כפרוייקט אישי שלי ואני חושב שהפועל הרוויחה שחקן נהדר ועוד תרוויח ממנו בעתיד מקצועית וכלכלית".

איך הייתה העבודה עם מוטי גמיש?

"שאלה הבאה".

אם היו יחסי עבודה טובים, העונה שלכם הייתה מסתיימת אחרת?

"שאלה הבאה".

איך היחסים בינכם היום?

"שאלה הבאה".

מה דעתך על המחליף שלך, עידן טל?

"יש אנשים שעוברים מסלול עד שמגיעים לאמן בוגרים ויש כאלה שמתמזל מזלם לקבל הזדמנות מהר מאוד. הוא עבר המון בכדורגל והוא ראוי להזדמנות הזאת. הוא יעשה עבודה טובה לדעתי, אני מאמין בו".

לופא היה מועמד לחזור ,ובכל זאת, הפועל הלכה על עידן. מה זה אומר לדעתך?

"אני לא נכנס לשיקולים כאלה ואחרים, אני רק יכול להגיד שזאת בושה שלופא קדוש יושב היום בבית ולא מאמן. ההפסד כולו של הכדורגל. בעונה שעברה הוא בא לאשקלון שכבר היה ברור שהולכת לרדת והציל אותם. את התואר שלי באימון עשיתי אצלו ואני לא מתבייש להגיד שזאת בושה לכדורגל שלנו".

"ניצלת" מדרבי אדום העונה, הוקל לך?

"וודאי שכן. אם יצא מכל הסיפור הזה משהו טוב, זה שאני לא צריך לעמוד על הקווים בזמן ששתי קבוצות אדומות מאותה משפחה ואותו הדם משחקות אחת נגד השנייה. זה לא פשוט להתמודד עם הסיטואציה הזאת ואני שמח שאני לא אצטרך לעבור את זה. אני מקווה שזאת העונה הראשונה והאחרונה שיש דרבי".

מי לדעתך מנע את האיחוד העונה?

"אני לא רוצה לשפוט אף צד ורק יכול לקוות ששני הצדדים רוצים באיחוד. הם צריכים להבין שעדיף שתהיה פה קבוצה אדומה אחת וחזקה עם צבא של אוהדים מאחוריה, קבוצה שתהווה יריב בעיר".

יצאת לאמן מחוץ לירושלים, מה גילית?

"עולם אחר. ההתעסקות בהכח היא סביב כדורגל נטו. הכל שם שונה".

איזו קבוצה קיבלת?

"כאן בירושלים עבדתי עם קבוצה בממוצע גילאים של 30+. בהכח אני עובד עם קבוצה של שחקנים בגילאי 22 בממוצע וזה שונה. יש לי חבורה צעירה ורעבה."

במחזור החמישי אתם מתארחים בטדי מול הפועל. איך תרגיש?

"עוד מוקדם לדבר על זה, אבל זה בטח לא יהיה פשוט. הקהל של הפועל הלך איתנו העונה  והעריך את העבודה שנעשתה ואני מאחל להם ולקבוצה בהצלחה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה