קבוצת הכדורסל של בית"ר ירושלים ניצחה את מכבי טבריה 58:70 במשחק הראשון במסגרת גמר גביע המדינה. הגומלין: ב-21 למרץ בפיליפ ליאון. גבי גפן: "שמח שהעברנו את ההכרעה אלינו"

40 שנה  עברו מאז הפעם האחרונה שבה שיחקה בית"ר ירושלים בגמר הגביע. כזכור, בפעם הקודמת הפסידה בית"ר למכבי ת"א. נכון, אומנם מדובר בגביע לליגות הנמוכות, אבל גביע זה גביע, אתם יודעים.

 

הקבוצה של גבי גפן נסעה לטבריה למשחק הראשון מבין שניים במסגרת הגמר, כשהיא פוגשת, כאמור, את מכבי טבריה, קבוצה שכמו בית"ר מובילה את המחוז שלה, כשהיא מנצחת כל משחק בהפרשים גבוהים.

 

גפן ועוזרו אסי טיכטל ניהלו את המשחק בעזרת חילופים ושימוש ברוטציה רחבה שכללה את כל 12 השחקנים, וכך הצליחה בית"ר להתיש את הטבריינים, שלא הצליחו להציג את המשחק הרגיל שלהם, שכולל לחץ, ריצה ומטווח שלשות לאורך 40 דקות. המשחק החל בצורה מהוססת מבחינת בית"ר, מה שאפשר למקומיים להוביל 0:4 אחרי שתי דקות, אבל אז החלו שחקני בית"ר לשחק כדורסל כמו שהם יודעים, מה שאומר מלחמה בהגנה, משחק ריצה משובח והענשת היריבה על כל טעות. 14 נקודות ברבע הראשון של הגארד רועי נחמה העמידו את בית"ר ביתרון 16:21 בסוף הרבע הראשון.

 

בתחילת הרבע השני, המשיכה בית"ר לרוץ ובעזרת 8 נקודות של קפטן הקבוצה, יוני שחר, עלתה ל-18 נקודות הפרש, 4 דקות לסוף המחצית. פסק זמן של טבריה החזיר להם קצת  האוויר לריאות, ועד סוף המחצית צמצמו המארחים את ההפרש ל-12, 30:42 לבית"ר.

 

ברבע השלישי המשיכה המגמה וטבריה צמצמהאת ההפרש ל-6 בלבד. כמה צעקות של גפן על השחקנים העירו אותם, ומטווח שלשות של יוני שחר ורועי נחמה שוב העלו את ההפרש ל-17 בסוף הרבע השלישי, 43:60.

 

3 דקות לסוף המשחק שחקני בית"ר נכנסו לשאננות, והתחילו לחפש את השמפניות במקום לשחק כדורסל. שחקני טבריה ניצלו את זה, וצמצמו ל-12 בסיום, 58:70.

 

קלעו לבית"ר: רועי נחמה 27, שחר 18, כהן 9, בן עזרא ואלמקייס 6 כ"א, הולץ ופטרזייל 2 כ"א.

 

גבי גפן: "קודם כל, אני שמח שניצחנו את המשחק והעברנו את ההכרעה אלינו הביתה. היינו יכולים להמשיך להעלות את ההפרש עוד קצת ולסיים את הסיפור, אבל 12 הפרש זה מצוין וזה יגרום לנו לבוא דרוכים יותר למשחק הגומלין. אני מודה לכל האוהדים שבאו לעודד אותנו במשחק. כל מי שהיה, ראה כמה הם דחפו את השחקנים ונתנו להם אווירת כדורסל שלא מביישת את ליגת העל. אני קורא לכל האוהדים לבוא למשחק הגומלין ב-21 לחודש. עם קהל כזה אי אפשר להפסיד משחקים".

 

רועי נחמה: "שיחקנו כקבוצה, השגנו את הניצחון הזה בזכות כל השחקנים וכולם נתנו את המקסימום. בגומלין בפיליפ לאון, נבוא לנצח את המשחק ובעזרת האוהדים המדהימים שלנו נוכל לזכות בגביע".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה