הילדים של סלמן עמר



כשהפועל החליטה לבסס את הקבוצה העונה על שחקני בית ושחקנים צעירים, הרבה מאוד גבות הורמו. הצוות המקצועי לא התרגש וההתעלמות מהביקורת השתלמה: הצעירים של הפועל נותנים את הטון בבוגרת

הנהלת הפועל ירושלים החליטה למנות את סלמן עמר למאמן הקבוצה מכמה סיבות: לפני הכל, טבעי היה שמי שהיה עוזר המאמן בבוגרים, יירש את מקומו של לופא קדוש.
 

דבר נוסף שהכריע את הכף לטובת עמר הוא האמונה בשחקנים צעירים. גם אברהם בן דוד שעובד כבר שנים במחלקת הנוער, היה שותף לחזון של עמר בנוגע לשחקנים צעירים, וכך מצא עצמו בקבוצה הבוגרת.
 
הנהלת הפועל חיכתה תקופה ארוכה לראות את שחקני הבית הצעירים נותנים את הטון בקבוצה ופורחים. והעונה כך נראה, המזל האיר פנים לכמה מהצעירים ולסלמן עמר שכנראה הימר נכון.
 
עד היום, הפועל שממוקמת במקום השישי בטבלה, כבשה שבעה שערים. על שישה מהם חתומים אותם שחקנים בהם האמינו המאמן ועוזרו. בראשם נמצא איציק כהן, אותו שחקן איתו התווכח לא אחת המאמן בעונה שעברה.
 
היחסים בין כהן לעמר השתפרו העונה משמעותית. סביר להניח שהשיפור נבע מכך שהמאמן הבהיר לכהן כי הוא מאמין בו ורואה את הפוטנציאל הענק שטמון בו. כהן הפנים היטב את דברי המאמן ועד כה כבש שישה שערים: שלושה שערים בליגה ושלושה בגביע הטוטו. איך שזה נראה כרגע, היד עוד נטויה.
 
שחקן אחר שאפשר להגדירו כפרוייקט של המאמן הוא אלי דרעי. הקשר כבש עד היום שלושה שערים, שני שערים בליגה, ושער אחד בגביע הטוטו. עמר מאמין גדול בדרעי שהוכיח לא אחת שהוא יכול להיות האס מהספסל. בלי רגשי נחיתות ובלי עצבים, כשהקשר נקרא לדגל, הוא יודע .
 
שגיא יוסף מתאמן כבר למעלה משלוש שנים עם הקבוצה הבוגרת, אך לא ממש קיבל הזדמנות. הוא בסך הכל בן 21 (חגג יום הולדת השבוע), וכבר חלק בלתי נפרד מההרכב של הפועל ירושלים. למרות שרבים חשבו שהצוות המקצועי חייב להנחית בעמדת המגן הימני שחקן מנוסה, עמר והצוות החליטו להאמין ביוסף . לראייה, ממשחק למשחק המגן משתפר משמעותית ואם לא יקרו דברים יוצאי דופן, הפועל תרוויח בעוד שחקן בית מוכשר לטווח ארוך.
 
חן מנצורי הוא חלוץ מוכשר ועל כך אין עוררין. הוא לא תמיד קיבל הזדמנות בבוגרת ובעונה שעברה גם שוחרר על מנת לצבור דקות משחק. העונה החליט סלמן עמר להחזיר את מנצורי לסגל, ועד כה, החלוץ גמל לו עם שער שיוויון חשוב מאוד מול בני לוד. בשני המחזורים האחרונים מנצורי לא נכלל בסגל, אך בצוות המקצועי מבהירים כי הסגל הרחב מחייב אותם לרענן מידי פעם את ה-18 ומבטיחים שמנצורי עוד יהיה שחקן משמעותי העונה.
 
בנוסף לכהן, דרעי, יוסף ומנצורי, הסגל של הפועל משופע בשחקנים צעירים אחרים. איתמר כהן נמצא בעונתו הראשונה בבוגרים וכבר זוכה לדקות. במשחק האחרון מול הפועל אשקלון, התכבד כהן בבישול הראשון העונה, לאלי דרעי. אור מיוסט שחזר גם הוא מהשאלה מחכה גם הוא להזדמנות ובינתיים נמצא על הספסל, וכך גם השוער השלישי עוז אילוז.
 
לאחרונה הוחלט בהפועל לצמצם את הסגל ומיכאל וקנין עזב לגבעת זאב( וגם הספיק לכבוש). ככל הנראה, גם אליאור סעדו יעשה את אותה הדרך והשניים שיזכו לדקות משחק משמעותיות, צפויים לחזור מוכנים יותר לעונה הבאה.
 
בנוסף לשחקני הבית, עמר ובנדה הביאו מבית וגן שחקנים מוכשרים מאוד שלא ממש זכו לקרדיט מהצוות הבית"רי: אורן כהן, דניאל דרעי, טל משעלי, מאיר אלקבץ עדן נחמני וכמובן ליעד עובד המוכשר.
 
מה שבטוח, אחרי חמישה מחזורים, הנהלת הפועל ירושלים יכולה להיות רגועה ולדעת שמבחינה מקצועית, העתיד של המועדון נראה מבטיח.
 
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה