עונת 2012/2013 יוצאת לדרך: בית"ר והפועל ירושלים חוזרות



דסק הספורט של 'רדיו ירושלים' ו'ירושלים נט' מציג: בית"ר והפועל ירושלים חוזרות לליגה. מי עזב, מי הגיע, מה עבר על הקבוצות בפגרה וגם: הימורים. הכל לפניכם, שיהיה בהצלחה

בית"ר ירושלים והפועל ירושלים יפתחו את העונה בסוף השבוע הקרוב, אחרי פגרה סוערת ומעניינת בשתי הקבוצות.

לא לצהובים וגם לא לאדומים היה קל להרים קבוצה בפגרה האחרונה. בעוד שבהפועל הודיעו השבוע שהסגל סוף סוף נסגר , בבית"ר הבעיות עדיין קיימות ושחקני בית מרכזיים מסרבים לחתום על חוזה חדש ולהתחשב במצב החדש.

אז מה צפוי לנו העונה? מי תפתיע ומי המאמן שצריך להפסיק לפזול לאירופה ולהתרכז במה שיש? דסק הספורט של רדיו ירושלים עושה סדר.

בית"ר ירושלים

העונה שעברה:

את העונה שעברה סיימה בית"ר עם רצף נצחונות מרשים,שאם רק היה קורה גם בתחילת העונה וגם קצת באמצע, הייתה בית"ר מוצאת את עצמה באחד המקומות שמובילים לאירופה.

אלי כהן חזר לקבוצה אחרי התפטרותו של יובל נעים והצליח לעשות את מה שאפילו השחקנים לא האמינו . בסופו של דבר, בית"ר הצליחה לשרוד בליגה, וטוב שכך, כי גם אם אתם צהובים וגם אם אדומים, כולם יודעים שאין ליגה בלי בית"ר.

העונה שבפתח:

בית"ר ירושלים עברה קיץ מלא בקשיים ותהפוכות. האוהדים הרימו את הכפפה וגייסו 2.5 מיליון שקלים עבור הקבוצה, ההנהלה של בית"ר התרחבה ותכלול מעכשיו תשעה חברי דירקטוריון וארקדי כמו ארקדי, נמצא עם רגל אחת בחוץ ואחת בפנים.

בצד המקצועי, המאמן מאיים לעזוב כל יומיים בערך, שחקנים חשובים שהתאמנו עם הקבוצה שלושה חודשים ללא חוזה, נותרו מחוץ לסגל בשלב זה, ואלי כהן צריך לעבוד עם שחקניו בעיקר על הפן המנטלי כדי לגרום להם להבין שגם בלי בן שושן ואייבנדר, הם עדיין קבוצה שיכולה להפתיע.

טיפ לאלי כהן: אל תפזול אל מעבר לים, כשבתוך הבית יש לך שחקנים מספיק מוכשרים ונכון לעכשיו הם צופים בחברים שלהם מהיציע. תן כבוד קודם כל לאלה שעדיין נמצאים במערכת והראו נאמנות לסמל.

מי עזב?

השחקן המשמעותי ביותר שנפרד מבית"ר ועדיין מחפש את עצמו באירופה הוא סטיבן כהן. הקשר היה השחקן החשוב והדומיננטי ביותר מאז הגיע כהן לקבוצה, ועד היום, המאמן מתפלל שקורנפיין ינחית את הקשר בקבוצה גם בעונה הקרובה. לאונרדו פאסוס שהיה מעורב לקראת סוף העונה שעברה בפרשה שאף אחד לא מוכן לדבר עליה בבית וגן, שוחרר ועבר לעכו.

מי הגיע?

גם כאן אין בדיוק בשורות גדולות. אלי כהן התעקש מאוד להחתים את הבלם הקרואטי דינו סקוורץ וגם קיבל. בינתיים, שחקני בית"ר לא ממש מפרגנים לחבר החדש, ולא מבינים למה התעקש המאמן להנחית את סקוורץ. בכל מקרה, לכל אחד מגיעים ימי חסד, וגם לקרואטי שיצטרך להוכיח את עצמו, במיוחד לאור העובדה שהחתמתו עשויה להוציא את תומר בן יוסף מהתמונה.

ציפיות והימור:

למרות שבן שושן , אייבנדר וחדד עדיין לא חתמו בקבוצה, לאלי כהן יש קבוצה מספיק כשרונית, שלא אמורה להתמודד על הירידה. הימור שלנו: בית"ר צריכה ויכולה לסיים מינמום במקום השביעי, מה גם שדי ברור שאלי כהן יזכה לחיזוק בהמשך הדרך.

הפועל ירושלים

העונה שעברה:

את העונה שעברה של הפועל אפשר לראות כהצלחה ומצד שני, אולי גם ככישלון. הפועל שעלתה מליגה א' הייתה לאחת הקבוצות הטובות בליגה, עם חיזוק בדמות עידן טל ושחקנים מנוסים כמו רפי כהן, יוסי ביטון, אופיר ואסף עזו וכמובן, אדם מזרחי שהיה מלך שערי הליגה.

למרות כל ההשקעה של יוסי סאסי, הפועל לא הצליחה להתמודד עד הרגע האחרון על העלייה ודישדשה בסוף הפלייאוף העליון. יש שיאמרו שהקבוצה נבנתה לחלק העליון של הטבלה ותו לא, ויש שבטוחים, שדווקא בעונה שעברה לאדומים הייתה אפשרות לעלות ליגה והיא התבזבזה בגדול.

העונה שבפתח:

קיץ מלא בתהפוכות עבר על הפועל ירושלים. ההנהלה שינתה את פניה מספר פעמים, גיל רז עזב וחזר, צחי בזיז נכנס לנעליו ונדחק הצידה, וההנהלה שבפעם מנתה שני אנשים בלבד, התרחבה לארבעה.

סלמן עמר מונה למאמן קבוצת הבוגרים, בפעם הראשונה בחייו, ועומד מול אתגר גדול מאוד, במיוחד בעונה בה התקציב מצומצם. לעמר הצטרף גם אברהם בן דוד הוותיק שישמש כעוזרו ויד ימינו של המאמן.

טיפ לסלמן עמר: ביקורת הייתה, קיימת ותמיד תהיה. אם תדע להתעלם ממה שאומרים ולא להיכנס לתככים ומריבות, הפועל תחתייך יכולה להצליח.

מי עזב?

הפועל איבדה בפגרה האחרונה שחקנים חשובים מאוד. אורי פסו, אסף עזו, אוסקר גררו, מתי אברהם, לירן מזרחי, חיים איצרין ואדם מזרחי. עידן טל אומנם נשאר בקבוצה אך הבוררות שעתידה להתחיל בינו לבין הקבוצה, חיסלה סופית את הסיכוי שטל יהיה חלק מהקבוצה העונה.

מי הגיע?

הפועל התחזקה במיוחד בשחקנים צעירים, בהתאם לתקציב הקבוצה המצומצם. חן מנצורי, אור מיוסט, דניאל דרעי, אורן כהן, טל שמעיה, מעוז סמיה ועדן נחמני הצטרפו לקבוצה וכמו שאתם מבינים, מרביתם צעירים ובעיקר רעבים. אין ספק שדווקא בעונה כזאת, כל אחד מהצעירים הללו יכולים לבצע את הפריצה שלהם, השאלה הגדולה, מי מהם באמת יצליח.

ציפיות והימורים:

הפועל של העונה אמורה להתברג באמצע הטבלה. כל הישג אחר, ייחשב להפתעה, וכמובן שמקום בתחתית ייחשב כאכזבה עצומה מקבוצה שלמרות שנפרדה ממספר שחקנים מרכזיים, עדיין מחזיקה בשחקנים מנוסים שהליגה הלאומית צריכה להיות קטנה עליהם. הימור שלנו, הפועל תסיים במקומות 7-8.

 

 

צילומים: פלאש 90, אסף שקד, האתר הרישמי של בית"ר ירושלים.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה