הארנה תיחנך ביוני 2013



השלב הראשון שיכלול 5,600 מקומות צפוי להיחנך בעוד פחות משנה. ולא רק כדורסל יהיה בארנה שתתאים לאירוח משחקי כדוריד וקטרגל. ברקת: "מקימים תשתית שתאפשר לארח כאן משחקים בינלאומיים"

בעוד עשרה חודשים, אם הכל יילך כמתוכנן, פרוייקט הארנה השאפתני שמוקם בימים אלו סמוך לאיצטדיון טדי, ייחנך.
 

בחודש יוני 2013, ייחנך השלב הראשון של הפרוייקט שיכלול 5,600 מקומות ישיבה. השלב השני של האולם בו יתווספו עוד כ-5,000 מקומות צפוי להיחנך באפריל 2014.
 
בניית הארנה שהחלה בחודש ספטמבר 2009, נתקלה בלא מעט קשיים בדרך, ברובם קשיים תקציביים. בסופו של דבר, ובעזרת לא מעט גורמים שהתגייסו עבור הפרוייקט: מפעל הפיס, עיריית ירושלים ומועצת ההימורים בספורט, תפסה הבנייה תאוצה.
 
 
הצפי המקורי היה לחנוך את השלב הראשון בנובמבר 2013, אך ההתקדמות המרשימה הפתיעה את כולם וכאמור, הפרוייקט ייחנך חצי שנה מוקדם יותר, בחודש יוני.
 
מה תכלול הארנה?
 
הארנה תוקם בעיקר עבור משחקי כדורסל, חלקם אף בינלאומיים אך לא רק. הפרוייקט ששטחו הבנוי יכלול 40 אלף מטרים רבועים, יכלול מספר אולמות כשהמרכזי שבהם יהיה זה שייאכלס 10,600 מושבים.
 
ההיכל יתאים לאירוח משחקי כדורסל, קטרגל וכדוריד.מתחת להיכל המרכזי יוקם משטח קרח שיכלול כ-900 מ"ר ויהיה הגדול ביותר במדינת ישראל. בנוסף, יוכל הציבור להנות גם מחדרי כושר מתקדמים ומתקני ספורט נוספים.
 
ניר ברקת, פלאש 90
 
זה לא רק ספורט
 
השאיפה המרכזית של עיריית ירושלים היא כמובן לארח בארנה אירועי ספורט ברמה לאומית ובינלאומית. אחרי במשך שנים רבות אירח היכל נוקיה את משחקי הפיינל פור הישראליים, ומשחקי כדורסל מהליגות האירופאיות, החליטו בבירה להקים מתחרה ראוי ואף עדיף.
 
כידוע, היכל נוקיה מארח בין היתר גם מופעי מוזיקה גדולים והופעות ענק, דבר שבירושלים החליטו לאמץ לחיקם. בין משחק למשחק, בעירייה שואפים לארח בבירתנו מופעי רוק ומוזיקה גדולים של זמרים מכל קצוות תבל.
 
ומה עם חנייה?
 
אין מה לדאוג. פקקי הענק והרכבים שחונים על מדרכות, הם לא מראה שצפוי לחזור על עצמו כשהארנה תיפתח. בנוסף לחנייה שמוכשרת בימים אלו באזור טדי, בין איצטדיון הכדורגל לארנה המרשימה, ייפתח חניון תת קרקעי שיכיל 1,700 מקומות חנייה.
 
 
ראש העיר, ניר ברקת, שעוקב מקרוב אחרי בניית ההיכל סיפר אתמול בעמוד הרישמי שלו:" האולימפיאדה הסתיימה ואנחנו ממשיכים לעבוד על הקמת קריית הספורט הבינלאומית של ישראל במלחה.  הארנה במצב מתקדם ובטדי מתחילים להקים את היציע הדרומי. דיברו הרבה על התשתית הלקויה של הספורט הישראלי בשבועות האחרונים. אנחנו בירושלים מקימים היום תשתית מתקדמת שתאפשר לקבוצות התחרותיות שלנו לייצג את ירושלים בכבוד ולארח כאן משחקים בינלאומיים."
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה