מחאת האוהדים - הקול שמנגד



"הרבה יותר קל להשתלח באנשים שמעיזים, מאשר להציע בעצמך. הרבה יותר קל לכתוב על זה שהם ליצנים מלהסתכן בזה שיקראו לך חוצפן. אסף אפל כתב שהוא לפני 15 שנה היה מאלה שיושבים מאחורי הסלים, אז למה הוא ואנחנו כבר לא עושים את זה? כולנו חוטאים בזה לפעמים, זה אנושי". רועי רובין, אוהד הקבוצה וחבר במחאה, מגיב.

אני לא כותב שורות אלה כדי לענות לאסף על הטור שלו מהבוקר. אני מבין אותו סך הכל. ואני גם לא כותב כנציג המוחאים, אני לא הדובר שלהם.

 

קל מאוד לבוז למהפכות, בפרט כשהן מנומסות ושקטות, ובאות ממקום של רצון כנה של שיתוף פעולה. והרי רובינו כבר מזמן עושים את זה – לבוז מהצד לאנשים שעושים משהו מהלב נעשה לתחביב לאומי בזמן האחרון, והוא מזמן כבר תחביב עירוני בכל מה שקשור להפועל ירושלים בכדורסל.

 

קל נורא לא להגיע למשחקים. הם נורא יקרים, לרוב אתה חוזר מהם מושפל. בכל מקרה, בין אם נכחת במשחק האחרון או בין אם לא היית במלחהכבר שנתיים או חמש – אף אחד לא ידבר על זה כשתתחיל להשתלח במערכת – הרי אתה דרכת על אותו פרקט עם אייץ' וולדמן, אף אחד לא יפקפק בהיסטוריה שלך עם המועדון.

 

וזה מה שקרה לרובינו בזמן האחרון. הפסקנו להתעניין. הפסקנו לקחת דברים ללב. גם ההשתלחות השגרתית במועדון כבר לא באה מהבטן – היא באה מהראש, רק כנצר ותזכורת לימי הזוהר שלנו כאוהדים. זה מה שקרה גם לאסף אפל.

 

אז מה ההבדל בעצם, בין הצעירים שמנסים משהו חדש לבינו? מה גורם לו (והוא לא היחיד) להרגיש שמותר לחדול לרגע מלבוא בדרישות למועדון, ולהתחיל להשתלח במהפכנים הצעירים? (ואני כותב כאן כמישהו, שלא כמו אסף, היה גאה בנעשה אתמול בערב, ושכן נכח במקום).

 

כי כאמור, זה יותר קל. הרבה יותר קל להשתלח באנשים שמעיזים, מאשר להציע בעצמך. הרבה יותר קל לכתוב על זה שהם ליצנים מלהסתכן בזה שיקראו לך חוצפן. אסף כתב שהוא לפני 15 שנה היה מאלה שיושבים מאחורי הסלים ופורצים לפרקט אחרי ניצחון דרמטי. אז למה הוא ואנחנו כבר לא עושים את זה? כי יותר קל לשבת בבית ולצעוק על הטלוויזיה מלהגיע למגרשים ולהרגיש מושפל פומבית. כולנו חוטאים בזה לפעמים, זה אנושי.

 

אל תטעו, כמו שאסף לצערי עשה – זה לא רק ילדים, או רק אנשים שלא מכירים את הפועל, רק אנשים הזויים, או רק ליצנים. מה שמאחד את המחאה הוא לא שורת העלבונות שאסף מטיח בה. מה שמאחד אותה זה הרצון הכנה להעיז ולהזיז משהו.

 

יש עדיין הרבה חילוקי דעות לגביהדרך היעילה והנכונה ביותר. אם אסף היה טורח להגיע אתמול בערב, הוא היה שומע ממקור ראשון על חילוקי הדעות האלה, והיה שומע אנשים מדברים על זה שבעצם כולנו אשמים בהידרדרות האחרונה של הקבוצה, על זה שאף אחד לא חף מפשע.

 

נציגי המחאה לא חושבים לרגע שהם מייצגים אתכם. ובגלל זה חשוב שתקומו ותצעדו איתם. חשוב שקולכם יישמע. אל תסתפקו, כמו אסף, בלדבר מאחורי גבם על כמה הם טועים. תשתפו איתם פעולה, תקומו ותסבירו להם מה הם יכולים לעשות יותר טוב. בצעדים פרקטיים. אל תסתפקו במשהו שקל לעשות, תשאפו למשהו שנכון לעשות גם אם זה קשה. כי הרי ברור לכולנו, גם לאסף, שהקבוצה הרוויחה ביושר את המהפכה האמיתי שהתחילה אתמול.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה