חבורה של ליצנים



לאסף אפל נמאס מהמאבק המגוחך של אוהדי הפועל ירושלים בקבוצה. "איפה הייתם עד עכשיו?", הוא שואל וממשיך: "ככה לא יוצרים שינוי. ככה מפילים מועדון שאתם כל כך מתהדרים באהבה אליו. מאיפה עזות המצח לאיים בחרם המינויים? האם במקרה, או שלא, ישבתם בשקט במשך 20 שנה ופחות מחודש אחרי שהיו"ר דני קליין הלך, החלטתם לעשות מעשה?"

אפתח בגילוי נאות. כותב שורות אלה אוהד שרוף של קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים. נכון, במקרה או שלא גם סיקרתי (ועודני) מסקר את הקבוצה בכלי המדיה השונים, אבל השורה התחתונה היא אותה שורה: כמו לא מעט בעיר הזאת, גם אני אדום ותאמינו או לא, לפני 15 שנה הייתי מאלה שיושבים מאחורי הסלים ופורצים לפרקט אחרי ניצחון דרמטי. יואב גליצנשטיין, אגב, אפילו כמעט הביא לי פעם מכות.

 

נשכתי שפתיים, אבל החלטתי שדי – לא עוד. אתמול במועדון הזאפה התכנסו להם 450 אנשים שמעזים לקרוא לעצמם אוהדי הפועל ירושלים. אני קורא להם ליצנים. החבורה החוצפנית הזאת החליטה ( בתזמון די תמוה יש לציין) לפתוח במאבק. הכל טוב ויפה, אבל כנראה שעינן יפת וחבורתו פשוט התקנאו בדפני ליף ובכמות הפלאשים שהיא מקבלת. אני מציע לכם לבדוק, בלי קשר, ואני אשמח לגלות שאני טועה, האם מנהיג המאבק שלכם היה בשנה שעברה בכל המשחקים של הקבוצה?

 

ואני שואל אתכם, חבורה נכבדה של אנשים. מי בכלל קבע שאתם מייצגים את אוהדי הפועל ירושלים? מאיפה עזות המצח לאיים בחרם המינויים? האם במקרה, או שלא, ישבתם בשקט במשך 20 שנה ופחות מחודש אחרי שהיו"ר דני קליין הלך, החלטתם לעשות מעשה? איפה הייתם עד עכשיו? האם מישהו מכם דאג פעם להביא כסף למועדון? אם אתם כל כך אוהבים את הקבוצה, מאיפה האומץ לאיים על אנשי הקבוצה ש"ניידע את הספונסרים ובעלי התפקידים החדשים כי הקבוצה מתנהלת ללא תמיכת הקהל"? ככה לא מתנהגים אוהדים. ככה מתנהגים פוליטיקאים. ככה לא יוצרים שינוי. ככה מפילים מועדון שאתם כל כך מתהדרים באהבה אליו.

 

לשמחתי (או שלא), אני מכיר את רוב חברי המחאה. רובם לא יודעים בכלל מה זה הפועל ירושלים. חלק גדול מהם בקושי נולד או ידע ללכת כשאנחנו הלכנו מכות עם היס"מניקים ביד אליהו. בשנים האחרונות, משעמום או השד יודע ממה, הם החליטו שעדיף להגיע למלחה בימי ראשון בערב. אם תשאלו אותם מי זה רדנקו דובראש או בילי תומפסון, הם יהיו בטוחים שאתם מדברים איתם על שמות של מקרר ומכונת כביסה. מבחינתם, גולת הכותרת זה לצאת לפאב עם אורי קוקיה ולשתות איתו בירה. פתטי. אפילו הייתי אומר עלוב.

 

לא סתם בכנס אתמול לא הגיע אף שחקן עבר של הקבוצה. לפני שבוע התרברבתם ושלחתם הודעה לעיתונות ש"שחקני העבר של הפועל ירושלים מצטרפים למאבק". אתמול הם הצביעו ברגליים. גם הם לא מאמינים ברעיון המגוחך שלכם. במקום לבזבז אתמול שלוש שעות בצוותא, היה עדיף שתשבו בבית ותתנו להנהלה החדשה כמה ימים של חסד. ואני שוב שואל – איפה הייתם עד עכשיו? מה קרה שנפלתם מהכסא?

 

במכתב שהוצאתם הבוקר ליו"ר הדירקטוריון, יעקב לירז, כתבתם ש"הדרך היחידה מבחינתנו להבטיח השפעה, רציפות, שקיפות ושמירה על האופי היא על ידי נציגות בדירקטוריון". ואני אומר - איפה שמעתם על הנהלה של קבוצת ספורט שבה יושב אוהד של הקבוצה, ושעוד בא מדרישות מהבית ולא מפסיק לאיים? אם מחירי הכרטיסים כל כך הפריעו לכם, למה נזכרתם רק עכשיו? האימונים של הפועל סגורים כבר שנים, פתאום זה מדיר שינה מעיניכם? כבר אמרתי. מסריח ובכלל לא כשר.

 

לסיום, במכתב הראשון שהוצאתם לתקשורת כתבתם ש"אין בנו אהבה ואנחנו כבר לא מנצחים". הייתי מנסח את זה אחרת: "יש בכם שנאה, הפכתם לחוצפנים ולמפונקים ואם אנחנו לא מנצחים, אולי גם לכם יש חלק בזה?". תחשבו על זה.  

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה