מיוחד לשבועות: ברקת מדבר על הספורט הירושלמי



לרגל חג השבועות והפגרה של ליגות הכדורגל והכדורסל, ניר ברקת התראיין לתוכנית הספורט שלנו ודיבר על הנושאים הבוערים בספורט הירושלמי. כדורגל, כדורסל, משקיעים ואיחוד: ברקת שולט בעניינים

פלאש 90
תחומי הספורט בעיר ירושלים, תמיד היו קרובים לליבו של ראש העיר, ניר ברקת, בין אם הוא היה מאחורי הקלעים או בלב העניינים.
 

עכשיו, כשהסתיימה העונה של כל הירושלמיות, התפנה ברקת לסכם לנו ברדיו ירושלים, את העונה הלא כל כך מוצלחת שעברה על הקבוצות, לדבר על הפגרה שכבר התחילה, ולדבר על האיחוד שלא יצא לפועל בין הפועל לקטמון.
 
כשאתה מסתכל על מצב הספורט הירושלמי במבט לאחור על העונה, מה דעתך?
 
"אני חושב שעשינו כברת דרך ארוכה השנה בתשתיות הספורט, גם בטדי וגם בהיכל הספורט שנבנה. הקבוצות עוברות תקופה שצריך לייצב את המועדונים בצד של הבעלים. זאת תקופה להתארגנות וזה טבעי. קבוצות שלא יודעות לעבור תקופות קשות גם לא יודעות להצליח לדעתי."
 
אין ספונסרים לבית"ר ירושלים. אפילו "אלדן" אמרה כבר די.
 
"אני אתן כדוגמא את גיסתי אלונה. כשהיא נכנסה להפועל ב"ש הייתה לה תקופה לא פשוטה עם האוהדים. האוהדים צריכים להבין שאם הם מייצרים תדמית בעייתית אף משקיע לא ירצה להיכנס למועדון. קבוצה שיש בה מותג שנחשב אלים, לאנשי עסקים קשה להזדהות עם מותג כזה. בית"ר ירושלים היא מותג מדהים שאם האוהדים ידעו לפרגן למועדון גם בתקופות הקשות והמשקיעים ידעו שיש החזר חיובי מצידם הם ירצו לבוא. המשקיע רוצה הצלחה, פרגון, רוצה שהמותג יקדם מכירות."
 
עד כמה זה משפיע על משקיעים פוטנציאליים?
 
"זה שיקול גדול מאוד. נפגשתי עם סדרה של משקיעים פוטנציאלים מאחורי הקלעים וזה שיקול משמעותי בעינהם. כולם רוצים לדעת האם אפשר להתמודד עם האתגר הגדול מול האוהדים. אם הם יבינו איך צריך להתנהג זה יביא לבית"ר משאבים, הצלחה ומשקיעים אטרקטיביים יותר."
 
היית רוצה לראות שחקן מהמגזר בבית"ר ירושלים?
 
"בוודאי שכן. רוב אוהדי בית"ר היו רוצים לראות את הקבוצה מצליחה וזה אומר להביא את השחקנים הכי טובים שיש. גם במגזר יש שחקנים שיכולים להביא ערך מוסף ולתרום להצלחת הקבוצה."
 
היית מעורב מאוד בנסיונות לאחד בין הפועל ירושלים לקטמון. למה זה לא הצליח?
 
"קודם כל אני רוצה לומר שאני עדיין חושב שהעסקה אפשרית. אין מחלוקת שצריך איחוד. מצד אחד סאסי חשש שקבוצת האוהדים לא תעמוד בהתחייבות ואם תעבור לידם היא יכולה להתפרק והקבוצה חשובה לו. מהצד השני יש את קבוצת האוהדים שחוששים שלא כל החובות על השולחן ואם וכאשר יקחו את הקבוצה יהיו דברים שאף אחד לא יודע עליהם. אני לא שותף לא לחשש של הפועל ולא של קטמון. בסופו של דבר קשה מאוד להתגבר על הפסיכולוגיה הזאת. בוודאי שיש סיכוי שסאסי צודק ויש סיכוי שקטמון צודקים ומחר בבוקר תבוא תביעה שאנחנו לא מכירים. אני חושב שהחששות מוגזמים וצריכה להיות עסקה."
 

אתה מרגיש שעשיתם הכל? שמיציתם את כל האפשרויות?

" אני יכול להביא את הסוסים לשוקת אבל לא יכול לחייב אותם לשתות. החששות מוגזמים לחלוטין. אפשר לעשות את העיסקה וזה לא מאוחר."

אתה קורא לזה אמון, אנחנו קוראים לזה אגו.

"זה כבר לא עניין של אגו ועדיין לא מאוחר.המשא ומתן מוצא והעיסקה יושבת וידועה לכולם."

אתה עושה מאמצים אדירים להשאיר את דני קליין בהפועל ירושלים. אתה צריך קבוצה חזקה שתוכל למלא את הארנה ולהביא לכאן את אירופה. המצב בהפועל רע מאוד.

"דני קליין קוסם. הניסים שהוא עשה בקבוצה תחת ניהולו הם גדולים.אני לא מכיר קבוצה שלא תרצה אחד כמוהו בראשה. צריך לייצב את המערכות יחסים בין נושאי התפקידים בקבוצה וזה יהיה מאוד לא נעים אם לא יגיעו להסדר. יש מספר נושאים שנויים במחלוקת ואני כולי תקווה שיסדירו אותם. אני לרשותם במטרה לפשר. את המסרים אני מעביר בפומבי וגם מאחורי הקלעים וזה חד משמעית חשוב שישאר."

הייתה בעיה תקציבית בתחילת הקמת הארנה. התגברתם עליה?

"היו הרבה מאוד אגדות בעיתונות, אני חייב לומר. לבניית החלק הראשון גייסנו 240 מיליון שלקים. הוספנו משטח החלקה על הקרח הגדול ביותר בארץ מתחת להיכל ולשם השלמת החלק השני אנחנו זקוקים לעוד 120 מיליון שקלים. העירייה הקצתה לטובת זה 47 מיליון שקלים, ממשלת ישראל הוסיפה 35 מיליון שקלים וכעת אנחנו מחכים לכסף מהפיס. אני מקווה מאוד שהפיס אכן ישקיע בארנה ושיענה לבקשתנו ולבקשת הממשלה. המקום הולך להפוך להיכל לאומי. מדינת ישראל רוצה להעביר את כל המפעלים לירושלים. החלק הראשון אמור להיות מוכן באוקטובר 2013 ונראה שאנחנו עומדים בזמנים."

בקצרה, מה דעתך על ארקדי גאידמק?

"לארקדי איכפת מאוד מהקבוצה. הוא נקלע לסיטואציה לא פשוטה של קשיי תזרים בזמנו. כשהוא יכל לעזור לקבוצה הוא עזר ואני מאמין שהוא רוצה את טובת המועדון. אין לי ספק שגאידמק ימצא את הדרך לעזור לקבוצה גם בעתיד."

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה