לופא קדוש סוגר עונה



לופא קדוש סיים את העונה במקום האחרון בפלייאוף העליון וכעת, כשההמולה הסתיימה, וההכנות לשנה הבאה על סף פתיחה, הוא מסכם את העונה, מפרגן לסלמן עמר, חושש מעתידה הכלכלי של הפועל ותתפלאו, הוא לא מעוניין להפסיק לאמן

לופא קדוש לא הסכים בשום שלב של העונה לעשות סיכומים ולהסיק מסקנות. הוא תמיד הבטיח שכשתסתיים העונה הוא יסכם וידבר, אז הנה, הגיע הזמן.
 

עכשיו, כשהעונה הארוכה סוף סוף הסתיימה, קדוש מסכים לספר מה הוא חושב על העונה שעברה
,לפרגן ליורש הצפוי וגם לחשוף מה באמת הולך להיות בהפועל בעונה הבאה. 
 
אף אחד בהפועל עדיין לא דיבר איתך, לא הציעו לך להמשיך בתפקיד. מעליב?
 
"אני לא נעלב משום דבר. נהפוך הוא. יוסי מדבר איתי כל הזמן אבל יש בעיה תקציבית ויכול להיות שמה שהם יכולים להציע לא יספיק לי. לא דיברנו על הדברים האלה וגם הפועל לא פנתה לאף אחד."
 
זה לא מדויק כי מדברים על סלמן כמאמן הבא של הפועל ירושלים.
 
"אם סלמן יאמן זה לגטימי וזה בסדר גמור. אני לא קובע בהפועל ואם הוא יהיה המאמן ואני אוכל לעזור לו אני אעזור בשמחה. אני גם אהיה הראשון להתקשר אליו אם הוא יקבל את התפקיד. אני יודע מהדברים שיוסי אמר לי שהם הולכים לעונה פיננסית והתקציב יהיה המינימום שבמינימום. יכול להיות שמתאים להם צוות מקומי וזול וזה לא אומר שסלמן הוא לא מאמן טוב."
 
ובכל זאת, לא ציפית להמשיך?
 
"ומאיפה את יודעת אם הם יכולים לעמוד בדרישות שלי? אם התקציב יהיה כמו שאמרו לי אז הם צודקים לגמרי. הם צריכים להחזיק קבוצה ואני אאחל להם בהצלחה."
 
היית מסכים להתפשר כדי להיות בהפועל גם בעונה הבאה?
 
"אני לא אדבר על דבר כזה דרך התקשורת. אני קצת יותר מעודכן מעיתונאים ואני יודע שלהפועל יש שחקנים חתומים לעונה הבאה שהחוזים שלהם עומדים על קצת יותר ממה שתכננו להשקיע השנה. כנראה שיביאו שחקנים משלימים מהנוער ואולי גם ידברו עם החתומים ויגיעו איתם להסדרים אחרים. הכל יכול להיות."
 
אתה מרוצה מהעונה שלכם? ממה שהשגתם?
 
"מאוד. אני בטוח שהוצאנו את המקסימום. עשינו עונה יוצאת מהכלל בשלוש מסגרות: בליגה, בגביע ובגביע המדינה. מלכתחילה המטרה הייתה פלייאוף עליון ולא רצינו להסתבך ועמדנו בזה. התחזקנו רק בשחקן אחד משמעותי ולא יותר מכך אז אין מה לבוא בטענות. אם אני אסכם את ארבע השנים בהפועל אז הייתה לי הצלחה גדולה. עלינו פעמיים ליגה ושיחקנו בלאומית. שיחקנו משהו כמו 130 משחקים ומתוכם הפסדנו בערך 25 משחקים וזה מצויין."
 
איכות הסגל הייתה זהה ליתר המתמודדות על העלייה.
 
"עזבי שטויות. זה בדיוק כמו שתגידו שבחיפה, מכבי והפועל היו את השחקנים הכי טובים והם לא השיגו העונה יותר מידי. הקבוצה עלתה מליגה א' ואומנם היו לנו סגל טוב אבל נתקלנו במכת פציעות שלא הייתה בשום קבוצה אחרת. הסגל שלנו לא היה עמוק ואף פעם לא התלוננתי על זה."
 
אתה מתכוון להמשיך לאמן גם בעונה הבאה?
 
"אני לא מבין למה לשאול דבר כזה בכלל. הודעתי על פרישה? גם לאמן בליגה א' וקבוצות נוער זאת עבודה מבחינתי."
 
לופא קדוש יאמן קבוצת נוער?
 
"למה לא? בשבילי זאת עבודה. שהלכתי לליגה א' לאמן את הפועל אנשים הרימו גבה אבל הרמתי את הפועל למקום הטבעי שלה. זו לא פחיתות כבוד. אני מאמן בכל מקום באותה שיטה וההבדל היחיד הוא התנאים. אני מתאים את עצמי למקום שאני נמצא בו ועושה את המקסימום. אני אף פעם לא בא מדוכא."
 
היית עדין עם השחקנים למרות שלא הפסיקו ללכלך.
 
"בכל פעם שקרה משהו מהסוג הזה, נתתי נשיקה לשחקנים. אני עובד ככה כבר שנים. כל שחקן בהפועל ירושלים יודע שיש גבול ומי שעבר את הגבול הזה שילם ביוקר. אני לא מתייחס למה שנאמר ונכתב בעילום שם ואלה שדיברו והוציאו ולכלכו יודעים שהם לא בסדר. אני בטוח."
 
לעמוס סאסי כבר נמאס מזה. הוא החליט לעזוב את הפועל.
 
"העזיבה של עמוס סאסי היא אבידה להפועל ירושלים. יוסי היה מאוד רוצה שימשיך אבל עמוס לא רוצה וזאת זכותו וצריך לכבד את זה. הוא עשה עבודה נהדרת בהפועל. יש בו המון יושר ואמינות אבל הוא בא מעולם אחר וכנראה שהוא לא מספיק מנוסה ולא מכיר את התככים שיש בעולם הכדורגל. אין בכדורגל אנשים כמו עמוס. בנוסף להכל עמוס רוצה להעמיד קבוצה טובה ורוצה תקציב מספיק. הוא היה ממשיך אם הוא היה יודע שהוא יכול להביא את הפועל לצמרת כמו שהוא רוצה."
 
התקרית עם עידן עדיין משפיעה עלייך או שעברת הלאה?
 
"אין לי שום דבר נגד עידן. הוא עבר עבירת משמעת קשה מאוד וההנהלה החליטה מה שהחליטה. יש לו חוזה בהפועל והוא אמור לחזור לאימונים אבל הוא צריך לדעת שלמרות כל הקריירה שלו, אין שום שחקן שגדול יותר מהמאמן. הוא צריך לדעת לתת כבוד ופה הוא טעה. הוא התקשר והתנצל, מבחינתי הסיפור הוא היסטוריה."
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה