שי אהרון מסכם עונה, ויש לו הרבה מה לומר



הפועל קטמון ירושלים יצאה לפגרה לפני שבוע בדיוק, וזה הזמן לבדוק מה חושב הקפטן האדום. האיחוד שאולי עוד יקרה, ההערכה לעמוס סאסי, הדעה הנחרצת בעניינו של ליאור זדה וגם: התוכניות לקיץ. שי אהרון נהנה מהזמן עם המשפחה אבל כבר לא יכול לחכות לעונה הבאה

ביום שישי שעבר, שי אהרון וחבריו נכנסו לחדר ההלבשה בכפר סבא נסערים.

הקבוצה סיימה את העונה עם ניצחון על בית"ר כפר סבא וזה אומנם העלה חיוך על פני אנשי קטמון , אבל תחושת הפספוס הגדולה הייתה באוויר.

השחקנים דיברו בינהם על ההחמצה הגדולה ועל העובדה, שעוד כמה נצחונות קטנים כאלה, והם היו נאבקים היום ב-15:00 במקומה של מכבי יבנה על העלייה ללאומית. קטמון אומנם לא התרסקה ולא נפלה למאבקי תחתית, אבל מסתבר שמקום רביעי, לא מספק גם אנשים במערכת.

"בגול של ציון, כל השחקנים רצו לליאור. הגאווה הכי גדולה שלי מהעונה המפוספסת הזאת היא האחדות בחדר ההלבשה. נשארנו קבוצה מאוחדת ומגובשת עד הרגע האחרון וזה לא אופייני לקבוצת צמרת שמפסידה כל כך הרבה משחקים ברציפות", אומר הקפטן.

תנסה לסכם את העונה במילה אחת.

דואלית.

תסביר.

לצד רגעים מדהימים העונה כמו בקריית מלאכי, ביבנה, וגם באילת, רגעים ששייכים לעונות גדולות, באו גם אירועים מביכים כמו הפסדים בטדי לכפר יונה, ערד ולשיקמה. הדואליות מתבטאת במעבר בין רגעים ששייכים לעונות גדולות ורגעים ששייכים לעונות מביכות.

קטמון נכשלה?

"מן הסתם וזה ידוע שאנשים נוטים לזכור את הסוף אבל בשורה התחתונה לא הייתה לנו עליונות מקצועית על שאר הקבוצות. רמת הציפיות מקטמון לא דומה לשום קבוצה אחרת בגלל הדרך בה הקבוצה מנוהלת, החשיפה וכמות האוהדים. לכן אין ספק שכל דבר מעבר להתמודדות בצמרת נחשב לחוסר הצלחה."

פתחתם את העונה בצורה נהדרת ואז הגיעה הנפילה. מה קרה?

"זה מאוד פשוט וגם מאוד מסובך. אם הייתה ליגה פנימית בין קבוצות הצמרת, היינו עולים ליגה בהליכה ומה שאני רוצה להגיד זה שלא הייתה לנו עליונות מקצועית אבל במשחקי חוץ היינו באים לשחק יותר טקטי, פחות משחק פתוח. ברגע שהגענו לטדי, הכל התהפך. משהו ב-די אנ איי של קטמון לא איפשר לנו לשחק ככה בטדי. חומר השחקנים לא התאים למשחק מסודר אלא יותר ללהסתגר ולצאת להתקפות מעבר וכאן נכשלנו."

ומי אחראי?

" האחריות היא של כולנו, חד משמעית."

אומרים שההנהלה הראתה לליאור את הדרך החוצה.

"אני מזכיר לך ששום דבר עדיין לא סגור."

הוא צריך להישאר?

"מערכת היחסים ביני לבין ליאור ידועה ואני לא יכול להיות אובייקטיבי אבל אני רוצה רק להזכיר שהוא לקח אסופת שחקנים בליגה ג' וכבר דיברנו על זה, והפך את קטמון למועדון כדורגל גאה. זה איש הפועל שורשי שמחובר בכל רמ"ח אבריו לקבוצה. הוא וויתר על חלק מהשכר שלו כדי להחתים שחקנים אז צריך להיצמד לעובדות. יש לו מקום של כבוד בהיסטוריה של קבוצת הפועל בירושלים ותסמכי עליי שבחדרי חדרים אני אומר את דעתי הנחרצת."

אם ככה, למה ההנהלה מחפשת מאמן אחר?

"אני לא מתכוון להביע דעה בתקשורת. ששואלים את דעתי במערכת אני אומר אותה בצורה הכי ברורה."

אם היו מבקשים ממך לאמן את הקבוצה בעונה הקרובה, מה הייתה אומר?

אין סיכוי! אין לי שום שאיפה להיות מאמן כדורגל, בטח לא כרגע. אני מרגיש טוב מאוד ואני רוצה לשחק. חוץ מזה, זה מקצוע כפוי טובה.

השבר הגדול

הפציעות היו "החבר הכי טוב" של שי אהרון העונה ולא עזבו אותו לרגע. זה התחיל עם סדק בכף הרגל , עבר למתיחה בקרסול, ונגמר בשבר ביד שבאופן ברור הרס לו את התוכניות ואולי גם לקבוצה כולה את הסיכוי להתמודד על הכרטיס לפלייאוף. הפועל קטמון היא שי אהרון ושי אהרון הוא ללא ספק עמוד התווך של הקבוצה וכשהוא לא טוב, כולם לא טובים.

בניגוד למה שהורגלנו מקפטנים אחרים, אתה לא בורח מאחריות.

"הייתה לי תקופה רעה מאוד. לא הצלחתי להיכנס לכושר אחרי השבר ביד וידעתי בדיוק את רמת ההשפעה שלי על הקבוצה. פתחתי את העונה בצורה מצויינת וידעתי לאורך כל הדרך שהקבוצה על הכתפיים שלי. מהרגע שחזרתי מהפציעה האחרונה לא הצלחתי לחזור לעצמי ויש לי ביקורת גבוהה. אין תירוצים."

איך אתה מסביר את זה?

"הכח שלי בכל השנים ומה שגרם ליציבות שלי היא הצורה שבא הייתי מאמן ולא מפספס אימונים ומשחקים. לא הצלחתי להתאמן באופן סדיר בגלל הפציעות. שחקני מפתח בקבוצה לא הצליחו לעשות את העבודה ואני בראשם, ואני מדגיש את זה."

איחוד עם הפועל? "זה צו השעה, זה באוויר"

שי אהרון בעל כורחו, הפך להיות הסיבה בגללה שחקני הפועל התנגדו נחרצות לאיחוד. שחקנים חתומים חששו למעמדם ולא היססו לפנות להנהלה ולבקש הבהרות. בסופו של דבר, הניסיון הראשון העונה לאחד נכשל ולמרות זאת האדומות עדיין לא אמרו את המילה האחרונה.

כמה שחקנים בהפועל נכנסו להיסטריה ששמעו שיהיה איחוד, בעיקר משום שזה אומר ששי אהרון חוזר .

"כשעזבתי את הפועל החלטתי להתנתק לחלוטין מכל מה שקורה שם. היה לי מאוד קשה ברמה הנפשית אבל לקחתי החלטה ועמדתי בה. אני מנסה לא לשמוע מה אומרים עליי שם."

יהיה איחוד?

" אין לי ספק. כולם הבינו שזה צו השעה ואם האיחוד לא יקרה בימים הקרובים הוא יקרה בחודשים הקרובים. איך המשא ומתן הנוכחי יתפתח? זה כבר תלוי בצדדים."

בהפועל מאשימים את קטמון בכישלון המו"מ, בקטמון מאשימים את הפועל. למי נאמין?

"כאחד שמכיר את שתי המערכות מספיק טוב ואת הפרסונות שמדברות, אני מציע שאנשים יסתכלו אחורה על ההיסטוריה של כל המעורבים ויחליטו למי מאמינים. לכולם כבר יש את הכלים לשפוט מי מדבר לעניין ומי לא."

אז אתה אופטימי.

"הקונספט של קבוצה שחיה על קפריזות של איש אחד מיצה את עצמו. קבוצה צריכה להיות שייכת לאוהדים וכך צריך להתנהל הכדורגל שלנו."

מאיפה אתה שואף את האופטימיות?

"מהעובדה שככה זה עובד בגרמניה וגם בספרד וגם כשאני רואה איך אורי שרצקי מתנהל. רק מי שעובד איתו ביום יום ומכיר אותו ברמה האישית, יודע כמה הוא מחויב לקטמון. בשיחות פנימיות ביננו אני אומר לו שהסגנון הקר שלו יוצר אנטיגוניזם כלפי חוץ אבל כולם צריכים להבין שהדרך שלו מצויינת. ככה צריך להתנהל- בצורה שקופה, בולטת. להגיד הכל בפנים כמו אורי."

אתה רואה מצב שאתה חוזר לקבוצה מאוחדת עם יוסי בראשה?

"דעתי על יוסי ועל הסגנון שלו נאמרה לו בפניו בחדרי חדרים ומתוך זה תביני. אני לא מתכוון להתייחס ואני גם לא רואה מצב שיהיה איחוד כזה."

ואם עמוס יהיה?

"יש לי מערכת יחסים מצויינת עם עמוס והערכה עצומה אליו. הוא אחד האנשים הבודדים שאני לא באמת שלם עם מה שקרה ביום שעזבתי את הפועל. עזבתי את הפועל בתקופתו והוא לא עשה לי שום דבר ברמה האישית.אני מאוד מעריך את האיש ואת פועלו. הוא איש יקר שהוכיח את כישורי הניהול שלו אבל בסופו של דבר הסתבר שהוא לא מתאים לכדורגל ואמרתי לו את זה לא פעם."

מה התוכניות לקיץ?

"לתמוך באשתי ההרה וזה הכל. לא אצא לחופשה, אני רוצה לבלות הרבה מאוד עם הילדה שלי ולהנות מהמזמן שיש לי איתה. חוץ מזה, אני כבר מחכה בקוצר רוח לפתיחת האימונים. אני רעב לחזור לשחק."

 

 

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה