הפועל מול חולון: ראש בראש



ביום ראשון תיפתח במלחה הסדרה הכי מותחת וצמודה בפלייאוף בין הקבוצה של שרון דרוקר לזאת של דן שמיר. נעימי מול רוט, תומאס מול דנסטון ומלחה מול אולם הפחים. יא ווארדי, איזה קרב

ביום ראשון בערב, תיפתח סדרת הפלייאוף הכי מותחת מבין כל ארבעת הקרבות על כרטיס לפיינל פור. אם עדיין לא הבנתם, אנחנו מדברים על הסדרה בין הפועל ירושלים והפועל חולון, סדרה, שמעבר לנופך ההיסטורי שבה והיריבות רבת השנים, תביא לפרקט קרב בין שתי קבוצות נפלאות עם צבא של אוהדים מאחוריהן. נכון שהמנצחת ברבע גמר הפלייאוף תזכה בתענוג המפוקפק ותפגוש בחצי גמר בפיינל פור את מכבי תל אביב, אבל למרות זאת, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת הסדרה.

 

הקו האחורי

כל פרשני הכדורסל כבר סימנו את הקרב בין מורן רוט ויובן נעימי כזה שיכריע את הסדרה בין חולון והפועל. כאשר כל אחד מהם נמצא ביום טוב, הקבוצה שלו בדרך כלל מנצחת, וזאת הסיבה שמי מהם שיגיע בזון כבר ביום ראשון הקרוב, ידחוף את הקבוצה שלו עד לחצי גמר הפיינל פור. מבחינת מספרים, גם נעימי וגם רוט נותנים השנה עונה נפלאה. נעימי עומד על 11.8 נק' בממוצע לערב וכמעט 40 אחוז מחוץ לקשת. הוא גם מוסיף קצת יותר מארבעה אסיסטים למשחק וציון המדד הממוצע שלו הוא 10.9. המספרים של רוט לא פחות מרשימים, אפילו יותר. מספר 6 קולע 11.7 נק' בממוצע לערב, קרוב גם הוא ל-40 אחוז מחוץ לקשת, אבל בניגוד לקודמו, מחלק פי שניים אסיסטים למשחק. ציון המדד הממוצע שלו הוא 13.6. בקיצור, הקרב בעמדת הרכז הישראלי יהיה רותח ואם כבר הספקתם לשכוח, לפני שלוש שנים ,כשרוט עזב את הפועל, הוא רמז שנעימי מקבל קרדיט בקבוצה רק בגלל "הייחוס שמשפחתי", ככה שחם בטח שיהיה.

 

נעבור לעמדה מספר 2. שם אפשר למצוא עוד קרב מעניין - הפעם בין די ג'יי סטרוברי הלוהט ורון לואיס, אחד הזרים היותר טובים של חולון והליגה שלנו העונה. לואיס נתן השנה כמה משחקים גדולים ובלתי נשכחים וקולע 19.1 נק' בערב. הוא גם מוריד קצת יותר מ-4 ריבאונדים למשחק ומחלק 3.5 אסיסטים בממוצע.  סטרוברי, לעומתו, קולע 15.9 נק' למשחק, מוריד 3.8 ריב' לערב ומחלק 2.5 אסיסטים. על פניו, נראה שגם במקרה הזה, הקרב בעמדה מספר 2 יהיה רותח וצמוד.

 

על הספסל, אגב, להפועל יש יתרון ברור. אפשר למצוא בקו האחורי שלה שחקנים כמו ראמל בראדלי הנפלא וגוני יזרעאלי המנוסה, בעוד שאצל חולון מאיישים את העמדה הזאת רק שלומי הרוש ועודד שעשוע.

 

מתחת לסל

בחמישייה של שרון דרוקר אפשר למצוא שני בולדוזרים בעמדות מספר ארבע וחמש. הראשון הוא בריאן רנדל, השני הוא ג'ון תומאס. על החשיבות של רנדל, באמת שאין צורך להרחיב במילים. מדובר באחד הפורוורדים הטובים ששיחקו אי פעם בארץ והוא, אם כבר הספקתם לשכוח, כבר לקח כאן אליפות. תומאס אומנם מבוגר מאוד וכבר נושק לגיל 35, אבל הניסיון שלו, ובעיקר קור הרוח, עושים את העבודה.

בצד של חולון, אפשר למצוא בעמדות האלה גם כן שני זרים. הראשון הוא טזמין מיטשל והשני הוא בריאנט דנסטון הנפלא, שקולע, שימו לב, 15 נק' לערב ומוריד כמעט 10 ריב' כל משחק. זאת השנה השנייה שלו בישראל, ואחרי שכבר ראינו מה הוא מסוגל לתת על הפרקט גם בבני השרון אצל דן שמיר, אין ספק שמדובר בסנטר שבמלחה צריכים לחשוש ממנו.

 

על הספסל, גם במקרה הזה, לירושלים יתרון ברור, ובעוד שאורי קוקיה ואלישי כדיר רק מחכים לקריאה של דרוקר לעלות לפרקט, בצד של חולון אפשר למצוא בעמדות האלה את הילדים אורי זוהר, עידו אזולאי וניב סולומון והזר הלא יציב פאטריק סאליבן.

 

על הקווים

אין בכלל ספק שקרב המוחות בין שרון דרוקר ודן שמיר יהיה זה שיכריע את הסדרה בין שתי הקבוצות. במקרה של שמיר, כבר צריך להוריד את הכובע בפני המאמן, כי אין ספק שהוא הצליח להוציא השנה מהסגל שלו הרבה יותר מהפוטנציאל שטמון בו ולא סתם חולון היא אחת הקבוצות היותר אטרקטיביות השנה בליגה. המאמן, כולנו זוכרים, הביא למלחה שני גביעים, היה רחוק מרחק של נגיעה מאליפות ונחשב לאחד המאמנים היותר מוכשרים ויסודיים בענף.

בצד של דרוקר, צריך גם כאן להוריד כובע. המאמן, שהחליף את עודד קטש לפני כמה חודשים, קיבל סגל חלש, מוכה ובעיקר עם הראש באדמה, אבל למרות שהמספרים לא תמיד בישרו על ניצחונות, בתקופה האחרונה הפועל סוף סוף משחקת כדורסל ואת העניין הזה זוקפים במלחה לזכותו של המאמן בלבד. וזה עוד בלי מילה על גביע היול"ב שהביא הקואץ' למלחה והרזומה המוצלח באירופה.

 

קהל

מלחה מול אולם הפחים. יא ווארדי, איזה קרב. כמו יתר הפרמטרים בסדרה, גם במקרה הזה מדובר במאבק צמוד מאוד. נכון, הפועל תהנה בסדרה מיתרון ביתיות, אבל במקרה של שתי הקבוצות האלה, הקהל שלהן, שמלווה אותן למשחקי חוץ, מעניק לשחקנים על הפרקט את אותה אווירה שהם מקבלים גם במשחקי הבית. אל תשכחו שהיריבות בין הקבוצות גם בטח תביא את הקהלים לשיא חדש ובעיקר לשירים מקוריים ומעניינים, בואו רק נקווה שבניגוד לאותו יום ארור בו הושלך חזיז לפרקט במהלך משחק בין שתי הקבוצות, הסדרה תעבור בשלום.

 

הימור שלנו

מבחינת המדד, היתרון אצל חולון והיא מובילה עם 94.4 לעומת 87.4 של הפועל. אבל, בתקופה האחרונה, השחקנים של שמיר נמצאים קצת בירידה ולא מזמן הפועל גברה על חולון במסגרת הליגה ועוד באולם הפחים. הימור שלנו? הפועל גונבת משחק באולם הפחים ומנצחת את הסדרה 1:3. יום ראשון, 19:55, מלחה. זה מתחיל.

עדכון: דן גרונפלד, שחקנה של הפועל ירושלים, נפצע באימון הקבוצה היום (שישי). השחקן ספג מכה בקרסול והוא בספק למשחק מול חולון ביום ראשון.

 

התמונה באדיבות האתר הרשמי של מנהלת הליגה.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה