המפץ הגדול: העונה של עידן טל בהפועל ירושלים



עכשיו, אחרי שהושעה עד תום העונה, אפשר כבר לסכם את השנה שעברה על עידן טל בהפועל. קדוש מפתיע עם הצהרה חד משמעית:" אם לא העונש הזה, הייתי יושב בבית", חלק מהשחקנים חשים הקלה, ההנהלה בטוחה שפעלה נכון והאוהדים חצויים. גודל האכזבה כגודל הציפייה

ב-8 ביולי 2011, הנהלת הפועל ירושלים עשתה צעד ענק מבחינתה: החתימה את עידן טל ל-3 שנים. בהפועל רצו מאוד להחזיר את טל הביתה ועל הדרך, להעלות את הרמה, לשדרג את המועדון ולמשוך את האוהדים. עמוס סאסי וגיל רז עבדו שעות נוספות להשגת המטרה, יוסי סאסי החליט להכניס את היד עמוק לכיס, והאוהדים חגגו.
 

ועכשיו, חול המועד פסח 2012, הכל כבר נראה אחרת. אף אחד בקבוצה, לא באמת ציפה שכך תסתיים העונה של טל. אחרי שהתעמת בצורה קשה עם המאמן והטיח בו מילים מכוערות, סיים הקשר את העונה מוקדם מהמצופה. ההנהלה החליטה להשעות את השחקן עד לתום העונה, ולא, אף אחד עדיין לא מדבר על החוזה שטל מחזיק בו לשנתיים הבאות.
 
אין עוררין ואיש לא מזלזל בכישרון הענק של טל מבחינה מקצועית. הוא שחקן בכל רמ"ח אבריו, והקריירה המפוארת שלו מדברת בשם עצמה. 69 הופעות במדי נבחרת ישראל, הליגה האנגלית, הליגה הספרדית, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים הם נקודות הדרך החשובות בקריירה של השחקן שהתגלגל בסופו של דבר לליגה הלאומית, כדי לסגור מעגל בקבוצת נעוריו.
 
הנה התרומה של טל לאורך העונה- 2 שערים(אחד בליגה ואחד בגביע המדינה), שישה בישולים בסך הכל, שני כרטיסים אדומים, והשעייה אחת ארוכה. האם לכך התכוון המשורר? ממש לא, אבל איש בהפועל לא יכול לומר היום שלא ראה את זה מגיע: טל זכה לחופשות מאימונים, הקלות, ובמועדון מודים שהבליגו לא פעם על עבירות משמעת של הקשר שזכה ליחס מועדף בשל שמו לא פעם. בקבוצה העריכו מאוד את העובדה שהשחקן בחר לשוב לקבוצה בה גדל, והיחס היה בהתאם.
 
"זה לא סוד שהביאו את עידן למועדון כדי שיעזור לנו להגיע לפלייאוף העליון ומשם לליגת העל. אבל עם כל הכבוד, הוא לא זה שחתום על כך שהגענו לשישייה הראשונה. הוא לא תרם יותר מידי, ולא היה בורג משמעותי. למרות זאת, במשחקים שבהם הוא היה טוב, נראנו הכי טוב העונה אבל לצערנו, לא היו הרבה משחקים כאלה. אין בכלל ספק שהרבה שחקנים יתעלו על עצמם ויבלטו במשחקי הפלייאוף, כי עידן כבר לא יהיה איתנו", אומרים שחקנים בקבוצה.
 
ומה חושב לופא קדוש על תרומתו המקצועית? המאמן ניסה להתחמק מתשובה ברורה בנושא המקצועי אך אמר: "מישהו בכלל מטיל ספק בכישרון של עידן ובמה שהוא עבר בכדורגל? הבאנו אותו לקבוצה כדי שישדרג את המועדון. כשמצרפים שחקן מהסוג הזה מצפים ממנו שיהפוך לדמות לחיקוי עבור השחקנים, שיהיה מנהיג, זה יותר חשוב מכדורגל. אבל זה לא קרה. חבל שהסיפור הסתיים כך, לא הוא ולא אני תיכננו את זה."
 
קדוש מרוצה מהחלטת ההנהלה וממשיך: " אם העונש של עידן היה אחר, הייתי עכשיו יושב בבית. זה היה מבחן גדול למועדון. ההנהלה ידעה שאם הם רוצים מועדון בריא זה מה שצריך לעשות. הוא קיבל ממני ומהקבוצה פריבלגיות, טיוחים והתעלמויות מדברים שאף שחקן אחר לא היה מקבל. זה לא משהו שאני רגיל לעשות אבל וויתרתי לעידן לא מעט העונה בשביל שלום בית ואווירה טובה. בכל השנים שאני מאמן, הכח שלי בא מהשחקנים. תמיד הייתי דמות אבהית בשבילם, תמיד דאגתי להם ובחיים לא העברתי עליהם ביקורת, לא האמנתי שיקרה לי מקרה כזה. מבלי לפגוע, אימנתי בקריירה שלי שחקנים גדולים יותר ודבר כזה עוד לא קרה."
 
המאמן מדבר ונזכר בדברים של השחקן הטוב בעולם, לאונל מסי, שנאמרו לפני מספר שבועות: "קראתי שעיתונאים אומרים למסי, אתה השחקן הכי גדול שיש, הכי טוב והוא במקום לדבר על עצמו אמר, יש מישהו יותר גדול וחשוב ממני במועדון, גווארדיולה. אני לא בא להיות יותר חשוב מאף אחד, אבל כששחקן חושב שהוא יותר גדול מהמאמן ומהמועדון אז הוא בבעיה."
 
עמוס סאסי מיישר קו בנושא העונש שקיבל טל עם קדוש: "העונש משקף את העבירה שעשה. דברים כאלה לא עושים ובטח לא שחקן ברמתו ומעמדו של עידן טל. ההחלטה הייתה קשה ומורכבת ולא היו לנו הרבה ברירות. זה לא נובע מרצון להיות גדולים ולהראות כח. נחצו קווים אדומים ואני עד עכשיו בהלם ממה שראיתי. עידן פגע בלופא קשות וגם בכל המועדון. אני לא מתכוון לדבר על התרומה של עידן, אבל אין ספק שהמטרות היו גבוהות הרבה יותר."
 
ואיך האוהדים מתייחסים לסיפור? הם חצויים. חלקם מאמינים שהעונש מיותר ושטל, למרות תרומתו המזערית, צריך לשוב ולקחת חלק במשחקי הפלייאוף העליון. ביום ראשון, כשהעונש פורסם, ביקשו אוהדים להודיע: "אם העונש לא יבוטל לא נגיע למשחק בוינטר" , אבל החצי השני של האוהדים דווקא מרוצה ומיישר קו עם דעת שחקנים רבים: "עכשיו שעידן כבר לא יהיה, שחקנים אחרים יפגינו מנהיגות ויפרחו על הדשא, הוא האפיל על כמה מהם, בלעדיו הם היו טובים יותר."
 
אם מישהו חשב שעידן ישאר אדיש לעונש, הוא טועה. הקשר לא מתכוון לעבור בשתיקה וינסה להפוך את ההחלטה. הוא כבר הודיע שיפנה לעורכי דינו, ובראיונות בתקשורת אמר שהוא מבחינתו, רוצה לשוב למשחקי הפלייאוף העליון. אבל בהפועל, הדעה היא אחת וברורה, עידן טל לא יעלה עוד על הדשא העונה.
 
 
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה