קוקיה: "לכולם יש הרגשה טובה בתקופה האחרונה"



לכבוד חג הפסח, הקפטן האדום של הפועל ירושלים מדבר על התקופה האחרונה: "אנחנו מלוכדים, מחוברים ומשחקים ביחד" ומתכונן לעתיד: "המטרה היא קודם כל להגיע לפיינל פור". איי איי קפטן

חג הפסח הקרוב, כמו כל חג פסח, הינו בסימן של יציאה מעבדות לחירות. בשביל לא מעט שחקנים של הפועל ירושלים בכדורסל, העונה האחרונה, לפחות התחלתה, הייתה, יש אומרים, בסימן של עבדות, עד שהגיע שרון דרוקר למלחה. נכון, לא תמיד יש ניצחונות, אבל בקבוצה מספרים על אווירה חדשה וטובה, לא מעט חיוכים וסוף סוף איזשהו סדר והירארכיה מקצועית. בקיצור, גם הפועל יצאה מעבדות לחירות. לכבוד החג, אנחנו מביאים לכם ראיון עם הקפטן של הקבוצה, אורי קוקיה, שמנסה לשתף אותנו קצת ברוח החדשה במלחה וגם מסתכל על העתיד ומסמן מטרות.

 

"קודם כל, אני שמח שפתחנו את הבית העליון עם ניצחון", פותח איתנו הקפטן האדום את הראיון, כשהוא מתייחס לניצחון ביום ראשון האחרון על הפועל גליל/גלבוע בגן נר, "ההרגשה טובה, והיא מתווספת לתקופה האחרונה שלנו, כשיש תחושה טובה של שיפור. זה ניצחון רביעי שלנו מתוך חמשת המשחקים האחרונים ואנחנו שמחים על זה, אבל זאת רק תחילת הדרך. כבר בשבוע הבא מצפים לנו שלושה משחקים, וזה יהיה קשה".

אפשר להגיד שהניצחון הזה הוא הצהרת כוונות לקראת ההמשך?

"אני לא חושב. תראה, אנחנו במאבקי מיקום, וכל משחק חשוב לנו. קודם כל, אנחנו רוצים להראות שאנחנו יכולים להתחרות בכל קבוצה ובכל משחק, וזה כרגע העיקר מבחינתנו. בינתיים, אנחנו מסתכלים על כל משחק לגופו. תמיד ידענו שאם אנחנו באים מוכנים, קשה לעצור אותנו, ובזה אנחנו משקיעים".

עכשיו זה המאני טיים של השנה. איך אתה מרגיש את הקבוצה בתקופה הזאת?

"כמו לי, אני מרגיש שלכולם יש הרגשה טובה בתקופה האחרונה. הקבוצה מתחברת ונראית אחרת ובזמן האחרון אנחנו שומרים קבוצות על סקור נמוך, סביב ה-60-70 נקודות, וככה אנחנו יכולים להתמודד עם כל קבוצה. זה מבטיח שתמיד נהיה בתמונה במשחק, ועל זה אנחנו שמים דגש. מי שרואה אותנו מהצד, שם לה שיש חיבור טוב והרבה פרגון אחד לשני. אנחנו משחקים ביחד, עובדים קשה ונלחמים, וזאת הסיבה שאנחנו מגיעים לתקופה הזאת בהרגשה טובה. צריך לתת הרבה קרדיט לשרון דרוקר בעניין הזה".

אם כבר הזכרת את שרון, איפה החלק שלו בשינוי הזה?

"כל מאמן הוא לגופו, ואני לא רוצה להשוות את שרון לעודד קטש. תראה, כל אחד מביא את הפילוסופיה שלו. שרון, קודם כל, החליט לרדת לארבעה זרים ושחרר את כל מי שלא רצה להיות פה. הדבר הזה יצר הירארכיה יותר מסודרת ואנחנו, כשחקנים, התחלנו להשקיע בפן ההגנתי. זה מה שהביא את החיבור והקבוצתיות, ורואים את זה. אנחנו מלוכדים, מחוברים ומשחקים ביחד. אלה הדגשים ששרון שם עליהם לב בתור מאמן, ואני שמח שזה יוצא לפועל".

העונה של קוקיה, כמו יתר השחקנים של הפועל, לא הייתה הכי קלה בעולם. הוא ראה איך אלישי כדיר נוחת בול על המשבצת שלו ולפרקים, בעיקר בתחילת השנה, הוא לא זכה לקבל מקטש הרבה דקות משחק. עכשיו, תחת דרוקר, הקפטן האדום פורח. ב-14.7 דקות בממוצע למשחק, הוא מעמיד מספרים של 3.6 נק', 4.9 ריב' ולפחות חטיפה אחת במשחק, וממשיך להיות האס החברתי של המועדון.

"אני מרגיש טוב בתקופה הזאת, נהנה ומבסוט", ממשיך מספר 6 באדום, "כיף להיות חלק מהקבוצה וחלק מהרוטציה, אבל כמו שכולם יודעים, אנחנו נמצאים בשלב שעכשיו מה שחשוב זה שהקבוצה תנצח, ולא הדקות שכל שחקן מקבל. יותר דקות או פחות, זה לא משנה. מה שחשוב זה להיות חלק מקבוצה שמצליחה".

בוא נחזור לדבר על הקבוצה. איך אתה רואה את הפועל מסיימת את הליגה?

"כרגע אנחנו במצב טוב, וגם שרון אומר את זה. אם אני שם כרגע את מכבי תל אביב בצד, אנחנו יכולים לעבור כל קבוצה. מצד שני, אם לא נגיע מוכנים, לא נמשיך הלאה. כמו שכבר אמרתי, אנחנו בסך הכל מרגישים טוב, התחושה חיובית, אבל המטרה היא קודם כל להגיע לפיינל פור".

לסיום, מה תרצה לאחל לחג הפסח?

"אני רוצה לאחל חג שמח לכולם, בטח לאוהדים ולמשפחה הגדולה שלנו. אנחנו מרגישים את העידוד של הקהל תמיד ושמחים שגם בתקופות הפחות טובות האוהדים איתנו. אני מקווה שכולם יבלו בחג וייהנו מהשקט ומהשלווה. בקיצור, שיהיה לנו חג שמח ואדום".

 

התמונה באדיבות האתר הרשמי של הפועל ירושלים.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה